Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF
Autor Wiadomość
RTW 
Forumowicz

Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-02-2011, 16:49   [3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF

W jaki sposób skutecznie "wyłączyć" lub "zregenrować" DPF, kiedy kontrolki zaświecą się na desce, a "wypalanie" będzie bezskuteczne?

Patrzę na schemat DPF w P4 (200KM), widzę czujniki ciśnienia i temperatury.

W związku z tym zastanawiam się, czy demontaż DPF, jego rozwiercenie (oczywiście zgodnie z biegiem spalin) i ponowny montaż nie spowoduje, że czujniki ciśnienia przestaną rejestrować różnice ciśnienia, czyli dla ECU DPF będzie czysty i pomimo fizycznego braku wszystko "zadziała"?

Pozdrawiam
RTW
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2011, 18:11   

Są specjalne warsztaty które mogą profesjonalnie wyciąć DPF. Można kombinować z oprogramowaniem silnika od wersji bez DPF'a, ale czy 200km były bez DPF'a?
Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje :)
 
 
RTW 
Forumowicz

Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-02-2011, 19:02   

bartek2800 napisał/a:
Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje


Ja tutaj raczej poszedłem w myśleniu od drugiej strony...

ECU dostaje sygnał, że DPF jest zatkany- ze schematu wynika, że jest tam czujnik temperatury (w DPF) i czujniki ciśnienia. Myślę, że są szanse iż ECU reaguje na różnice ciśnień (lub wzrost ciśnienia) jeżeli tak to rozwiercenie spowodowałoby "brak" istotnych różnic i w efekcie dla całej elektroniki DPF byłby sprawny (czyli ja chcę ewentualnie oszukać czujnik).

A siedząc w serwisie MITSU usłyszałem przypadkiem cenę DPF do Lancera coś około 18k PLN i jakoś mi się tak niewesoło zrobiło :roll: (tzn. jeszcze wesoło bo mam gwarancję ale dzień po jej zakończeniu..)
Pozdrawiam
RTW
 
 
Bartek81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-02-2011, 20:14   

do pajero kosztuje jakies 11tys., tylko nie rozumiem po co za wczasu kombinujesz z tym dpfem, u mnie poki co zero problemów przez 4 lata, mozwe u ciebie tez nie bedzie tak zle.zresztą nie słyszalem zeby ktos sie na filtr dpf w pajero skarzyl. bedzie problem to sie bedziesz martwił
co do rozwiercania filtra to slyszalem w aso ktore obsługuje tez suzuki, ze w vitarach filtr zapycha sie notorycznie i zeby nie doprowadzac klientow do histerii do po 2. lub 3.wypalaniu serwisowym filtra przewiercają go i jest spokój
pozdr
 
 
MAX-KRAKÓW 
Nowy Forumowicz
MAX- KRAKÓW

Auto: Pajero 2007 DID 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 04-04-2011, 19:34   

Witam ,jestem tu nowy na tym forum i mysle ze tak jak na innych dowiem sie wiele ciekawych rzeczy od uzytkownikow tego forum . na poczatek chcialem sie odniesc do filtra DPF. moj MIsiek ma obecnie 46 tys.km. , wymieniam olej co 7-8 tys bo po tym przebiegu zaczyna go przybywac ,jezdze w 80% po Krakowie wiec korki ,korki , spalanie w miescie srednio 13 l, od nowosci juz 3 razy wlaczyla mi sie kontrolka DPF , raz bylem w warsztacie na gwarancji ,przepalili , poza tym przelecialem sie po tzw. autostradzie i sam przepalilem go . Rozmawialem juz z wieloma warsztatami o usunieciu DPF ale nikt na rzaie nei chce sie tego podjac aby to bylo sensownei zrobione , fachowiec stwierdzil ze dlatego bo program w komputerku jest po japonsku :) . moze byc . czy ktos slyszal moze o takim specu co usuwaPDF i przeprogramuje jednoczesnie komputer ,( nie emulator zalozy ) ? Co do tego zapachu w zimie to tez to mialem .
_________________
MAX -KRAKÓW
 
 
junan 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: PL
Wysłany: 25-04-2011, 13:18   

I tu pojawia się pytanie: czy były P-IV 200 KM bez DPF? A może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie?
_________________
junan
 
 
RTW 
Forumowicz

Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-04-2011, 12:19   

junan napisał/a:
może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie


bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-04-2011, 12:55   

RTW napisał/a:
junan napisał/a:
może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie


bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW

Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
RTW 
Forumowicz

Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-04-2011, 13:00   

zbyszekm2 napisał/a:
Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie.


OK ale te wszystkie ustawienia wychodzą z fabryki i raczej łatwo sprawdzić, czy samochód został wyprodukowany jako 170 czy 200KM.

Dlatego uważam, że "sprzedaż" przez dealera 170KM Pajero jako 200KM jest mało prawdopodobna (i łatwa do wykrycia)

Pozdrawiam
RTW
 
 
adasm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2013, 10:17   

Wyrzucenie DPFa w Pajero wiąże się z zainstalowaniem dwóch emulatorów.
Robi firma w Węgrzcach k/Krakowa.
Koszt ok 3000zł.
 
 
pati2373 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: leszno
Wysłany: 20-09-2013, 17:34   

Proszę o pomoc! W moim misiu 2007 did 3.2 170 kM dwa tygodnie temu zapalił się DPF i błąd silnika, auto pojechało do serwisu na lawecie , wypalili DPF i wyczyszczono błąd. W drodze powrotnej , po przejechaniu 80 km na trasie znowu DPF. Auto ponownie wróciło do serwisu, wyczyszczony przepalony, dziś to samo po ok 80 km znów DPF, auto wraca do serwisu. Co robić,ratujcie. Wyrzucić DPF? a co z programem?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-09-2013, 19:41   

Trzeba sprawdzić czujniki przed DPF i za DPF, jaka jest wartość?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
micpyt 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV '07 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: polska
Wysłany: 12-10-2013, 10:15   

ja mam wyjęty DPF już jakieś 4 miesiące temu, zainwestowałem zaraz po zakupie auta. oprogramowanie komputera jest na 100% zmieniane - przed wyjęciem komputer diagnozował DPF po przekręceniu zapłonu teraz nie diagnozuje - kontrolka się nie zapala. jak do tej pory żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem.
 
 
Patriko 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 12-10-2013, 16:26   

micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje?
 
 
micpyt 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV '07 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: polska
Wysłany: 14-10-2013, 08:30   

Patriko napisał/a:
micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje?


ja robiłem pod Warszawą, okolice Rembertowa "kreator mocy" - tak się nazywa firma. Zapłaciłem 2500 zł za wyjęcie DPF i podniesienie mocy + dodatkowe pre złotych za rzeczy które trzeba było zrobić przy aucie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.