[3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF |
Autor |
Wiadomość |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-02-2011, 16:49 [3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF
|
|
|
W jaki sposób skutecznie "wyłączyć" lub "zregenrować" DPF, kiedy kontrolki zaświecą się na desce, a "wypalanie" będzie bezskuteczne?
Patrzę na schemat DPF w P4 (200KM), widzę czujniki ciśnienia i temperatury.
W związku z tym zastanawiam się, czy demontaż DPF, jego rozwiercenie (oczywiście zgodnie z biegiem spalin) i ponowny montaż nie spowoduje, że czujniki ciśnienia przestaną rejestrować różnice ciśnienia, czyli dla ECU DPF będzie czysty i pomimo fizycznego braku wszystko "zadziała"?
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2011, 18:11
|
|
|
Są specjalne warsztaty które mogą profesjonalnie wyciąć DPF. Można kombinować z oprogramowaniem silnika od wersji bez DPF'a, ale czy 200km były bez DPF'a?
Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-02-2011, 19:02
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje |
Ja tutaj raczej poszedłem w myśleniu od drugiej strony...
ECU dostaje sygnał, że DPF jest zatkany- ze schematu wynika, że jest tam czujnik temperatury (w DPF) i czujniki ciśnienia. Myślę, że są szanse iż ECU reaguje na różnice ciśnień (lub wzrost ciśnienia) jeżeli tak to rozwiercenie spowodowałoby "brak" istotnych różnic i w efekcie dla całej elektroniki DPF byłby sprawny (czyli ja chcę ewentualnie oszukać czujnik).
A siedząc w serwisie MITSU usłyszałem przypadkiem cenę DPF do Lancera coś około 18k PLN i jakoś mi się tak niewesoło zrobiło (tzn. jeszcze wesoło bo mam gwarancję ale dzień po jej zakończeniu..)
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
Bartek81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2DiD Aut. 5d 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-02-2011, 20:14
|
|
|
do pajero kosztuje jakies 11tys., tylko nie rozumiem po co za wczasu kombinujesz z tym dpfem, u mnie poki co zero problemów przez 4 lata, mozwe u ciebie tez nie bedzie tak zle.zresztą nie słyszalem zeby ktos sie na filtr dpf w pajero skarzyl. bedzie problem to sie bedziesz martwił
co do rozwiercania filtra to slyszalem w aso ktore obsługuje tez suzuki, ze w vitarach filtr zapycha sie notorycznie i zeby nie doprowadzac klientow do histerii do po 2. lub 3.wypalaniu serwisowym filtra przewiercają go i jest spokój
pozdr |
|
|
|
 |
MAX-KRAKÓW
Nowy Forumowicz MAX- KRAKÓW
Auto: Pajero 2007 DID 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 04-04-2011, 19:34
|
|
|
Witam ,jestem tu nowy na tym forum i mysle ze tak jak na innych dowiem sie wiele ciekawych rzeczy od uzytkownikow tego forum . na poczatek chcialem sie odniesc do filtra DPF. moj MIsiek ma obecnie 46 tys.km. , wymieniam olej co 7-8 tys bo po tym przebiegu zaczyna go przybywac ,jezdze w 80% po Krakowie wiec korki ,korki , spalanie w miescie srednio 13 l, od nowosci juz 3 razy wlaczyla mi sie kontrolka DPF , raz bylem w warsztacie na gwarancji ,przepalili , poza tym przelecialem sie po tzw. autostradzie i sam przepalilem go . Rozmawialem juz z wieloma warsztatami o usunieciu DPF ale nikt na rzaie nei chce sie tego podjac aby to bylo sensownei zrobione , fachowiec stwierdzil ze dlatego bo program w komputerku jest po japonsku . moze byc . czy ktos slyszal moze o takim specu co usuwaPDF i przeprogramuje jednoczesnie komputer ,( nie emulator zalozy ) ? Co do tego zapachu w zimie to tez to mialem . |
_________________ MAX -KRAKÓW |
|
|
|
 |
junan
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: PL
|
Wysłany: 25-04-2011, 13:18
|
|
|
I tu pojawia się pytanie: czy były P-IV 200 KM bez DPF? A może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie? |
_________________ junan |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-04-2011, 12:19
|
|
|
junan napisał/a: | może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie |
bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-04-2011, 12:55
|
|
|
RTW napisał/a: | junan napisał/a: | może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie |
bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW |
Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-04-2011, 13:00
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie. |
OK ale te wszystkie ustawienia wychodzą z fabryki i raczej łatwo sprawdzić, czy samochód został wyprodukowany jako 170 czy 200KM.
Dlatego uważam, że "sprzedaż" przez dealera 170KM Pajero jako 200KM jest mało prawdopodobna (i łatwa do wykrycia)
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
adasm
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-01-2013, 10:17
|
|
|
Wyrzucenie DPFa w Pajero wiąże się z zainstalowaniem dwóch emulatorów.
Robi firma w Węgrzcach k/Krakowa.
Koszt ok 3000zł. |
|
|
|
 |
pati2373
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: leszno
|
Wysłany: 20-09-2013, 17:34
|
|
|
Proszę o pomoc! W moim misiu 2007 did 3.2 170 kM dwa tygodnie temu zapalił się DPF i błąd silnika, auto pojechało do serwisu na lawecie , wypalili DPF i wyczyszczono błąd. W drodze powrotnej , po przejechaniu 80 km na trasie znowu DPF. Auto ponownie wróciło do serwisu, wyczyszczony przepalony, dziś to samo po ok 80 km znów DPF, auto wraca do serwisu. Co robić,ratujcie. Wyrzucić DPF? a co z programem? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-09-2013, 19:41
|
|
|
Trzeba sprawdzić czujniki przed DPF i za DPF, jaka jest wartość? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
micpyt
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV '07 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: polska
|
Wysłany: 12-10-2013, 10:15
|
|
|
ja mam wyjęty DPF już jakieś 4 miesiące temu, zainwestowałem zaraz po zakupie auta. oprogramowanie komputera jest na 100% zmieniane - przed wyjęciem komputer diagnozował DPF po przekręceniu zapłonu teraz nie diagnozuje - kontrolka się nie zapala. jak do tej pory żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem. |
|
|
|
 |
Patriko
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 15 Skąd: OLsztyn
|
Wysłany: 12-10-2013, 16:26
|
|
|
micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje? |
|
|
|
 |
micpyt
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV '07 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: polska
|
Wysłany: 14-10-2013, 08:30
|
|
|
Patriko napisał/a: | micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje? |
ja robiłem pod Warszawą, okolice Rembertowa "kreator mocy" - tak się nazywa firma. Zapłaciłem 2500 zł za wyjęcie DPF i podniesienie mocy + dodatkowe pre złotych za rzeczy które trzeba było zrobić przy aucie. |
|
|
|
 |
|