Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!
Autor Wiadomość
bambus
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2007, 00:45   [C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!

Witam.

To mój pierwszy post na tym forum, a tytułowy Lancer to mój pierwszy samochód. Mam go już pół roku i generalnie bardzo mi się podoba. Ma swoje wady - łuszczący się lakier na masce itd, ale da się to przeżyć. Prawdziwy problem to silnik. Poprzedni właściciel namęczył się, żeby go popsuć. ( ale czego oczekiwać za 1000 złotych :D ) Zawór cyrkulacji spalin (chyba tak to się nazywa) był zatkany korkiem od szampana, kompletnie rozwalony termostat - silnik wchodził na minimalną temperaturę po przejechaniu dwudziestu paru kilometrów, obroty wariowały itd. Po wymianie paru części, sytuacja jest juz prawie opanowana, został problem spalania. Chodzi o to, że samochód pochłania według ostrożnych obliczeń 8\9 litrów benzyny w trasie. Jest to zdaje się, dużo za dużo. Wygląda to tak jak by cały czas chodził na ssaniu. Nawet kiedy jest nagrzany, z rury czuć mocno benzyną. Gaźnik jest dosyć nietypowy(tak mówią?!) i nie ma kozaka w okolicy, który potrafiłby go rozkręcić i "zdiagnozować". Czy ktoś może miał podobny problem? Czy macie jakieś sugestie - drążyć temat gaźnika, czy na spalanie wpływa coś innego, jakaś czujka temperatury, ten nieszczęsny zawór od spalin??!!! Help!
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-02-2007, 01:35   

Gaznik to wazny i czuly element , podstawowe regulacje sa latwe tzn poziom paliwa wolne obroty itp
istotne w mitsu na gazniku jest uklad podsysania i przyspieszacz zaplonu /puszka przy aparacie z kroccem na wezyk/ podstawa to regulacja zaworow, instalacja w/n kable swiece -kopulka palec-kamien w kopulce.
Jaki masz przebieg? czy mierzyles sprez? regulacja zaplonu? wymian paska rozrzadu /bo jak peknie to problem z glowica/ - jezeli nie wymieniales
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bambus
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2007, 09:50   

Przebieg 151 tysięcy. Rozrząd jest prawie nowy. No właśnie chcemy z ojcem ruszyć temat poziomu paliwa, ale nie wiemy jak, i żaden mechanik w okolicy też nie wie :D
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-02-2007, 17:14   

proste rozkrecasz gaznik przy zaworze iglicowym masz blaszke trzeba ja tak ustawic by miala 90 stopni
i po robocie-- od strony kabiny masz takie biale pokretlo to jest regulacja wolnych obrotow
Musisz sprawdzic: czy plywak nie jest dziurawy, czy sitko przed zaworem iglicowym nie jest zatkane.
Kwestja dyszy:
przedmuchac sprezonym powietrzem, dodac srodka do czyszczenia wtryskiwaczy do benzyny - bak.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bambus
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 20:59   

Dzięki. Bardzo pomogłeś. Możesz jeszcze napisać ile ten samochód powinien palić? Ile palił Tobie. Jeżeli wiesz oczywiście. :) Pozdrawiam
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 14-02-2007, 16:43   

ten silnik na wtrys pali w zakresie 6-7 a twoj bedzie palil 6,5 do 8 l /100km co do twojego przebiegu to jezeli jest autentyczny to silnik powinien wytrzymac jeszcze ok 250tys km , pamietaj uzywaj mineralnego oleju
15w40 wymieniaj co 10 tys /najlepiej Castrol gtx-biala butelka w gencie ok 60zl/5litrow/ lub raz w roku przed zima jezeli niemasz takiego przebiegu rocznego i odrazu filtr oleju i powietrza :wink:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bambus
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 18:55   

Bardzo optymistyczna wizja. :) Ma Gtx-a i wszystkie filtry powymieniane. Podejrzewam, że przebieg jest na 99% prawdziwy. Mam jeszcze pytanie co do silnika. Przypadkiem zauważyłem, że ten model miał dwa silniki 4G15 i G15B. Mój ma G15B. Czym one się różnią? Typem gaźnika?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 15-02-2007, 14:30   

bedzie chodzilo o ekologie i inne duuuupeerelki obydwa maja 1,5 litra 8 zaworow 4 g15 to zazwyczaj silnik na wtrysku 12 i 8 zaworowy a wersja g15b to wersja na gazniku http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3302
zobaczna powyzszy link
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2007, 14:34   

wojmi1 napisał/a:
g15b
Z tego co wiem jest to oznaczenie silnika 4G15 stosowane przez Hyundaia.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 15-02-2007, 16:02   

Masz pewnie racje ale zerknij na ten link -- ja mysle ze jest to kwestja wersji konstrukcyjnej cos w rodzaju ekonomik juz pare razy spotkalem taki opis silnika 4g15 na Slowacji i w Szwajcarii w autokomisach /g15b/
a ewentualna roznica jest bardzo mala - pomijalna
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
bambus
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2007, 16:02   

Dzięki
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2007, 17:09   

Kiedyś kupiłem uszczelkę do Colta C51 (patrz podpis). Była to oryginalna uszczelka do Hyundai'a z silnikiem G13B. Do Colta 4G13 pasowała idealnie.
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2007, 11:48   

Pozwolę się podłączyć do tematu. Co mam zrobić mój Misiek pali 10, 11 litrów benzyny i 11, 12 litrów gazu. Silnik 4G13 na gaźniku, rocznik 91 12 zaworów, przebieg 202tys. Sonda lambda była wymieniana (na NGK) bo palił w granicach 14 i okazało się że była padnięta. Kable i świece są w porządku. W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego? Jeśli tak to co mam zrobić bo mnie się już pomysły skonczyły.
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2007, 11:59   

michal_g84 napisał/a:
W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego?
Napewno nie! Jeśli nic tam nie było grzebane to nie trzeba tego dotykać. po drugie gaźnik nie ma nic wspólnego ze zużyciem LPG. Miałem kiedyś Colta 1.3 (podpis) i spalał mi średnio 7 l LPG/100 km. Kiedyś zatankowałem na innej stacji niż zwykle i spalił ponad 10 l/100 km. Wkur..... się, ale zatankowałem ponownie tam gdzie zawsze i spalanie spadło. teraz kupił go kolega, ma ciężką nogę, tankuje na syfnym Orlenie i spalanie ma ok. 13-15 l LPG/100 km. Jeśli to co wymieniłeś jest OK to po prostu zatankuj gdzie indziej i kontroluj spalanie. Aha może gaz Ci się ulatnia gdzieś? Nie śmierdzi naokoło auta?
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2007, 12:05   

Wiec tak gaz się nie ulatnia, tankowałem już na różnych stacjach : BP, Shell, wszędzie tak samo, martwi mnie to troche jak słyszę od innych że oni mają problemy typu że jego samochód pali aż 8l/100km, chciałbym mieć takie problemy.

w końcu mam tylko 1.3 przecież to niemożliwe żeby spalał więcej niż ojca Carisma 1.8
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.