[C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?! |
Autor |
Wiadomość |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2007, 00:45 [C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!
|
|
|
Witam.
To mój pierwszy post na tym forum, a tytułowy Lancer to mój pierwszy samochód. Mam go już pół roku i generalnie bardzo mi się podoba. Ma swoje wady - łuszczący się lakier na masce itd, ale da się to przeżyć. Prawdziwy problem to silnik. Poprzedni właściciel namęczył się, żeby go popsuć. ( ale czego oczekiwać za 1000 złotych ) Zawór cyrkulacji spalin (chyba tak to się nazywa) był zatkany korkiem od szampana, kompletnie rozwalony termostat - silnik wchodził na minimalną temperaturę po przejechaniu dwudziestu paru kilometrów, obroty wariowały itd. Po wymianie paru części, sytuacja jest juz prawie opanowana, został problem spalania. Chodzi o to, że samochód pochłania według ostrożnych obliczeń 8\9 litrów benzyny w trasie. Jest to zdaje się, dużo za dużo. Wygląda to tak jak by cały czas chodził na ssaniu. Nawet kiedy jest nagrzany, z rury czuć mocno benzyną. Gaźnik jest dosyć nietypowy(tak mówią?!) i nie ma kozaka w okolicy, który potrafiłby go rozkręcić i "zdiagnozować". Czy ktoś może miał podobny problem? Czy macie jakieś sugestie - drążyć temat gaźnika, czy na spalanie wpływa coś innego, jakaś czujka temperatury, ten nieszczęsny zawór od spalin??!!! Help! |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-02-2007, 01:35
|
|
|
Gaznik to wazny i czuly element , podstawowe regulacje sa latwe tzn poziom paliwa wolne obroty itp
istotne w mitsu na gazniku jest uklad podsysania i przyspieszacz zaplonu /puszka przy aparacie z kroccem na wezyk/ podstawa to regulacja zaworow, instalacja w/n kable swiece -kopulka palec-kamien w kopulce.
Jaki masz przebieg? czy mierzyles sprez? regulacja zaplonu? wymian paska rozrzadu /bo jak peknie to problem z glowica/ - jezeli nie wymieniales |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2007, 09:50
|
|
|
Przebieg 151 tysięcy. Rozrząd jest prawie nowy. No właśnie chcemy z ojcem ruszyć temat poziomu paliwa, ale nie wiemy jak, i żaden mechanik w okolicy też nie wie |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 12-02-2007, 17:14
|
|
|
proste rozkrecasz gaznik przy zaworze iglicowym masz blaszke trzeba ja tak ustawic by miala 90 stopni
i po robocie-- od strony kabiny masz takie biale pokretlo to jest regulacja wolnych obrotow
Musisz sprawdzic: czy plywak nie jest dziurawy, czy sitko przed zaworem iglicowym nie jest zatkane.
Kwestja dyszy:
przedmuchac sprezonym powietrzem, dodac srodka do czyszczenia wtryskiwaczy do benzyny - bak. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2007, 20:59
|
|
|
Dzięki. Bardzo pomogłeś. Możesz jeszcze napisać ile ten samochód powinien palić? Ile palił Tobie. Jeżeli wiesz oczywiście. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 14-02-2007, 16:43
|
|
|
ten silnik na wtrys pali w zakresie 6-7 a twoj bedzie palil 6,5 do 8 l /100km co do twojego przebiegu to jezeli jest autentyczny to silnik powinien wytrzymac jeszcze ok 250tys km , pamietaj uzywaj mineralnego oleju
15w40 wymieniaj co 10 tys /najlepiej Castrol gtx-biala butelka w gencie ok 60zl/5litrow/ lub raz w roku przed zima jezeli niemasz takiego przebiegu rocznego i odrazu filtr oleju i powietrza |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2007, 18:55
|
|
|
Bardzo optymistyczna wizja. Ma Gtx-a i wszystkie filtry powymieniane. Podejrzewam, że przebieg jest na 99% prawdziwy. Mam jeszcze pytanie co do silnika. Przypadkiem zauważyłem, że ten model miał dwa silniki 4G15 i G15B. Mój ma G15B. Czym one się różnią? Typem gaźnika? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 15-02-2007, 14:30
|
|
|
bedzie chodzilo o ekologie i inne duuuupeerelki obydwa maja 1,5 litra 8 zaworow 4 g15 to zazwyczaj silnik na wtrysku 12 i 8 zaworowy a wersja g15b to wersja na gazniku http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3302
zobaczna powyzszy link |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-02-2007, 14:34
|
|
|
Z tego co wiem jest to oznaczenie silnika 4G15 stosowane przez Hyundaia. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 15-02-2007, 16:02
|
|
|
Masz pewnie racje ale zerknij na ten link -- ja mysle ze jest to kwestja wersji konstrukcyjnej cos w rodzaju ekonomik juz pare razy spotkalem taki opis silnika 4g15 na Slowacji i w Szwajcarii w autokomisach /g15b/
a ewentualna roznica jest bardzo mala - pomijalna |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2007, 16:02
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-02-2007, 17:09
|
|
|
Kiedyś kupiłem uszczelkę do Colta C51 (patrz podpis). Była to oryginalna uszczelka do Hyundai'a z silnikiem G13B. Do Colta 4G13 pasowała idealnie. |
|
|
|
 |
michal_g84
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 76 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2007, 11:48
|
|
|
Pozwolę się podłączyć do tematu. Co mam zrobić mój Misiek pali 10, 11 litrów benzyny i 11, 12 litrów gazu. Silnik 4G13 na gaźniku, rocznik 91 12 zaworów, przebieg 202tys. Sonda lambda była wymieniana (na NGK) bo palił w granicach 14 i okazało się że była padnięta. Kable i świece są w porządku. W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego? Jeśli tak to co mam zrobić bo mnie się już pomysły skonczyły. |
_________________ Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2007, 11:59
|
|
|
michal_g84 napisał/a: | W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego? | Napewno nie! Jeśli nic tam nie było grzebane to nie trzeba tego dotykać. po drugie gaźnik nie ma nic wspólnego ze zużyciem LPG. Miałem kiedyś Colta 1.3 (podpis) i spalał mi średnio 7 l LPG/100 km. Kiedyś zatankowałem na innej stacji niż zwykle i spalił ponad 10 l/100 km. Wkur..... się, ale zatankowałem ponownie tam gdzie zawsze i spalanie spadło. teraz kupił go kolega, ma ciężką nogę, tankuje na syfnym Orlenie i spalanie ma ok. 13-15 l LPG/100 km. Jeśli to co wymieniłeś jest OK to po prostu zatankuj gdzie indziej i kontroluj spalanie. Aha może gaz Ci się ulatnia gdzieś? Nie śmierdzi naokoło auta? |
|
|
|
 |
michal_g84
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 76 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2007, 12:05
|
|
|
Wiec tak gaz się nie ulatnia, tankowałem już na różnych stacjach : BP, Shell, wszędzie tak samo, martwi mnie to troche jak słyszę od innych że oni mają problemy typu że jego samochód pali aż 8l/100km, chciałbym mieć takie problemy.
w końcu mam tylko 1.3 przecież to niemożliwe żeby spalał więcej niż ojca Carisma 1.8 |
_________________ Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY! |
|
|
|
 |
|