Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaplombowane ECU
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2007, 15:57   Zaplombowane ECU

Dzisiaj wykręciłem ECU ze swojego Colta celem profilaktycznej (co by losu nie kusić) wymiany kondensatorów i nie wiem co zrobić.
ECU jest zaplombowane po bokach naklejkami, na których jest napisane:
Hoffmeister
Kraftfahrzeuge Gmbh
Mitsubishi Motors
Horst 5
31226 Peine
Kd. Abendroth-to jest dopisane długopisem

Auto Dienst OHG
instandgesetzt am 08.03.2006


Z tego co się domyśliłem to w dniu 8.03.2006 roku coś tam było grzebane. Tylko co?
Mam prośbę o przetłumaczenie tego tekstu, bo może z niego wynika, że zostały wymienione w tym dniu kondensatory. Wtedy nie byłoby sensu ich wymieniać.
Z góry dzięki dla tłumacza :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-01-2007, 17:36   

z napisow wynika tylko, ze bylo naprawiane, ale co to nie wiadomo
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2007, 20:37   

A zdaża się naprawiać/wymieniać coś innego w ECU niż kondensatory?
I czy jest sens coś innego tam wymienić? Może tądrogą do czegoś dojdziemy, bo jak wiadomo nasi zachodni sąsiedzi wolą wymieniać na nowe niż naprawiać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-01-2007, 08:12   

zdarza sie - inne elementy tez padaja
z tej gwarancji i tak pewnie nie bedziesz korzystal, wiec zajrzyj do srodka w jakim stanie jest ECU i bedziesz spokojniejszy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2007, 11:01   

Krzyzak napisał/a:
zajrzyj do srodka w jakim stanie jest ECU i bedziesz spokojniejszy

No nic będę musiał je jeszcze raz wyciągnąć. Dzięki.
 
 
Pastor
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 18:52   

Witam!
mam takie małe pytanka offtopic:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku
Jeżeli tak t ow którym miejscu go szukać, jeżeli nie widać pod maską...
Pozdrawiam!
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-02-2007, 19:51   

Pastor napisał/a:
Witam!
mam takie małe pytanka offtopic:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku
Jeżeli tak t ow którym miejscu go szukać, jeżeli nie widać pod maską...
Pozdrawiam!


cos tam jest :wink: ................. w wewnatrz auta , patrzysz na strone pasazera i pod ta szufladka na rozne pierdoly jest ECU (zdejmujesz taki plajstik kolo slupka z zawiasami , patrzysz z kleźia do gory i jest taka srebrno/zlota puszka ,odkrecasz 2 srubki i masz go w garsci , no moze dloni :mrgreen: )
 
 
Pastor
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 19:11   

Aha. Wielkie dzięki...jak będzie czas to wymienię kondy. Pozdro!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2007, 08:12   

Pastor napisał/a:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku

Miałem dokładnie takiego Colta z tym silnikiem (patrz podpis) i ani śladu ECU, sondy lambda itp. Silnik pracował bez zarzutu. Miałem wersję 8V.
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 15-02-2007, 10:00   

Ja też mam takiego miśka i w moim jest ECU.
Najłatwiej poznać właśnie po obecności sondy czy masz wersje z ECU.
A tak przy okazji, może mi ktośm powiedzieć dlaczego jedne colty mają zwykły gaźnik a inne sterowany elektronicznie?
I w dodatku mój 89r ma komputer a 90r kolegi Hugo nie ma takowego, czyżby regresja, czy okazało się że to niewypał?
 
 
 
Pastor
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2007, 20:10   

hmm...ja ma msilnik 1.3 12 V i jeżeli dobrze kojarzę to mam sondę w kolektorze wydechowym, bo cóż innego mogłoby tam siedzieć;) Ciekawi mnie tylko czy ten gaźnik jest sterowany elektronicznie czy też nie. mam jeszcze jedno pytanko, ponieważ czytałem kiedysże trzeba jakoś uczyć ECU po odłączeniu czy costakiego. Może mi ktoswyjaśnić o co chodzi z tym?
Pozdrawiam!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2007, 20:33   

Pastor napisał/a:
ja ma msilnik 1.3 12 V i jeżeli dobrze kojarzę to mam sondę w kolektorze wydechowym
Jeśli masz 12V to napewno masz sondę.
Pastor napisał/a:
Ciekawi mnie tylko czy ten gaźnik jest sterowany elektronicznie czy też nie
Jest sterowany elektronicznie.
Pastor napisał/a:
czytałem kiedysże trzeba jakoś uczyć ECU po odłączeniu
Trzeba. Odłączasz klemę (-) od akumulatora, czekasz chwilę (w tym czasie wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu w aucie, min. dmuchawę, światła, radio itp.) i odpalasz auto. Silnik pracuje na postoju z 2 razy włączy się wentylator przy chłodnicy. Gasisz go i powinno być OK.

[ Dodano: 15-02-2007, 20:40 ]
rus_one napisał/a:
A tak przy okazji, może mi ktośm powiedzieć dlaczego jedne colty mają zwykły gaźnik a inne sterowany elektronicznie?
Colty C51 (czyli 1.3) od roku 1988 do maja 1990 roku miały gaźnik sterowany mechanicznie, po 05.1990 gaźnik był sterowany elektronicznie.
rus_one napisał/a:
I w dodatku mój 89r ma komputer a 90r kolegi Hugo nie ma takowego
Nie mam pojęcia jak to wyjaśnić :mrgreen:
rus_one napisał/a:
czy okazało się że to niewypał
Napewno nie.
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 16-02-2007, 18:19   

Tylko że mój jest 89r i jest sterowany ECU!
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2007, 19:28   

rus_one napisał/a:
Tylko że mój jest 89r i jest sterowany ECU!
Już kiedyś była dyskusja na ten temat i każdy twierdził, że wszystkie Colty C51 (czyli 1.3) miały ECU i sondę lambda. Mój nie miał i nie ma. :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.