Przesunięty przez: Hubeeert 24-02-2007, 11:33 |
[Pajero] Pajero 3.2 TDi Di-D V68W |
Autor |
Wiadomość |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 22:33 [Pajero] Pajero 3.2 TDi Di-D V68W
|
|
|
Mam od 2 dni ten model Pajero z 2000r, szukam instrukcji obsługi. Nie wiem co robi przełącznik oznaczony "trójkątem na patyku" znajdujący się pomiędzy przełacznikami grzania foteli i blokady napędu.
Jest to mój pierwszy ropniak i nic nie wiem na temat obsługi, jakie oleje, co ile wymieniać (opinie na forum są różne),
Czasem świeci się żółta kontrolka oleju - poziom mam max, ale olej podobno 10W60 półsyntetyczny, jaki jest zalecany. Przebieg 125000 - czy można zweryfikować? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2007, 23:46
|
|
|
Olej 10W-40 do 4M41 jak najbardziej wystarczy.(np Shell Helix Diesel Plus)
Oleju wchodzi 9.3 litra do silnika Dolej jeszcze litr i nie będzie migać kontrolka od poziomu oleju(założę się że na fakturze za ostatni przegląd jest 8 litrów oleju) |
_________________
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 08:17
|
|
|
Faktycznie 8 litrów zostało wlane, dolałem i do pracy dojechałem bez dyskoteki. Dzięki.
[ Dodano: 21-02-2007, 12:45 ]
Może ktoś wie co potrzebuje silnik 3,2 TDi do długiego i szczęśliwego życia?
Dowiedziałem się o potrzebie częstej kontroli plastikowej osłony łańcucha rozrządu. Czy są jeszcze inne perełki?
[ Dodano: 08-03-2007, 19:17 ]
Jak sprawdzić jaką mam skrzynię terenową? Czy napędy zmieniać tylko w pozycji P skrzyni biegów?
Może ktoś ma do mojego Miśka instrukcję? |
|
|
|
 |
misio [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:50
|
|
|
spokojnie napędy można zmieniać w czasie jazdy na wprost do 90na godzinę, co to znaczy jak sprawdzić jaką masz skrzynię terenową? taką jak kazdy pajero, co do silnika to nie wiem ja mam 3,5 na benzynie pali 20 litrów i idzie jak burza, bez żadnych problemów, na gnojuwce (ropie) się nie znam. Jak chcesz instrukcję do skserowania do jedź do salonu wymień jakąś duperele powiedz że będziesz stałym klientem i już instrukcja twoja ja tak kombinowałem. Fajny przebieg będziesz nim jeździł do swojej śmierci,
Trójkąt na patyku oznacza włącznik regulacji anteny wciskasz i masz ją dłuższą, chłopie wciskaj i obserwuj w tych autach ciężko coś zepsuć
powodzenia |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-04-2007, 09:06
|
|
|
Nie w każdym po 2000 roku można zapinać przód w czasie jazdy, są też takie co mają 4 pozycjie na lewarku reduktora i w tych nie można zapinać przodu w czasie jazdy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-04-2007, 00:12
|
|
|
boszden napisał/a: | Może ktoś wie co potrzebuje silnik 3,2 TDi do długiego i szczęśliwego życia?
Dowiedziałem się o potrzebie częstej kontroli plastikowej osłony łańcucha rozrządu. Czy są jeszcze inne perełki? |
Górny ślizg łańcucha należy kontrolować na każdym przeglądzie. Najlepiej wymienić go na nowy ponieważ już od jakiegoś czasu jest nowy, zmodyfikowany ślizg który nie kosztuje dużo.
boszden napisał/a: | Jak sprawdzić jaką mam skrzynię terenową? Czy napędy zmieniać tylko w pozycji P skrzyni biegów?
Może ktoś ma do mojego Miśka instrukcję? |
Na 100% ma Super Select, więc możesz zmieniać z 2H na 4H do prędkości 100km/h. Pozostałe manewry z transferem proponuję robić na N lub P |
_________________
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 22:27
|
|
|
Dawno nie zaglądałem a tu kilka porad. Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Instrukcję udało mi się załatwić w serwisie - oryginał. Jeżeli chodzi o skrzynię to wszystko wskazuje na Super Select.
Gdyby ktoś miał do sprzedania czujnik ABS do przedniego lewego koła, chętnie kupię. Szukam w necie i nie ma. W serwisie strasznie drogi. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2007, 07:53
|
|
|
taaa, to zawsze w japoncach byl klopot |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-05-2007, 13:06
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Nie w każdym po 2000 roku można zapinać przód w czasie jazdy, są też takie co mają 4 pozycjie na lewarku reduktora i w tych nie można zapinać przodu w czasie jazdy. |
Czy aby na pewno ? Chyba jeżeli są 4 pozycje to można zapinać 4H podczas jazdy. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2007, 08:10
|
|
|
dokladnie ss=4 es=3 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 16:26
|
|
|
Ciekawostka z serwisu w Kielcach
Pojechałem na diagnostykę komputerową ABS w marcu i stwierdzono uszkodzenie układu.
Dzisiaj myłem o s o b i ś c i e swojego miśka i znalazłem luźny przewód przy prawym przednim kole. Po złączeniu zgasła kontrolka ABS. Układ jest sprawny. Nic dodać, nic ująć !!! |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2007, 09:23
|
|
|
ale lol |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
boszden [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 22:03
|
|
|
Gene podaj adres do wysyłki płyty z pdf i jpg, instrukcja Pajero oryginał w j. polskim. |
|
|
|
 |
|