Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] 2.5 v6 Bardzo ciezko pali po nocce.
Autor Wiadomość
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 17-11-2013, 12:24   [EA5A/W 2.5] 2.5 v6 Bardzo ciezko pali po nocce.

Witajcie.
Od kilku dni mam problem z odpaleniem miska po nocy. Zanim w ogole zalapie trzeba krecic ok 3 minut z przerwami na odpoczynek dla rozrusznika.
Boje sie, ze ponozej 0 stopni C w ogole nie odpali a to moj jedyny srodek lokomocji do pracy.
Na poczatek obstawialem rozrusznik bo ciezko kreci ale czytalem tez, ze czujnik temperatury moze byc wspolwinny.
Powiedzcie prosze gdzie ewentualnie szukac przyczyny. Dodam tylko, ze caly aparat zaplonowy jest nowy.
Jak juz odpali to po zgaszeniu pali od strzala.

Ps. wybaczcie za brak polskich znakow.
Pozdrawiam
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 17-11-2013, 13:20   

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=240 3 post od góry, jeśli brzmi znajomo to tam jest prawdopodobna przyczyna :)
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 17-11-2013, 13:47   

Dzieki za podpowiedz Wrex. Nie mniej jednak wpienia mnie fakt, ze jak juz odpali to reszte dnia odpala na dotyk. Wydaje mi sie ze moge miec zbyt duzy aku i alternator nie jest w stanie go w pelni doladowac. Btw jaki aku siedzi w 2.5?
Pojade dzis kupic nowy akumulator bo w drugim aucie umarl takze zrobie zamianke i okaze sie jutro rano co z tego bedzie.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 17-11-2013, 14:02   

Saju napisał/a:
Dzieki za podpowiedz Wrex. Nie mniej jednak wpienia mnie fakt, ze jak juz odpali to reszte dnia odpala na dotyk. Wydaje mi sie ze moge miec zbyt duzy aku i alternator nie jest w stanie go w pelni doladowac. Btw jaki aku siedzi w 2.5?
Pojade dzis kupic nowy akumulator bo w drugim aucie umarl takze zrobie zamianke i okaze sie jutro rano co z tego bedzie.


Standardowy to 62Ah, tylko skoro tyle czasu kręciłeś to wina nie dotyczy akumulatora tylko może aparatu zapłonowego, mój też od tego jak odpalił zapalał na dotyk, na następny dzień jak zmontowałem kopułkę z powrotem też odpalił. Jakby to była wina aku to by Ci nawet rozrusznikiem nie zakręcił.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 17-11-2013, 15:06   

Gola benzyna czy masz też lpg?
 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 17-11-2013, 16:00   

Czepiam sie aku gdyz rozrusznik ciezko kreci. potrafi krecic dobrze przez jakis czas a 3 godziny pozniej znow bedzie ciezko krecil ale auto odpali.

Gola benzyna.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-11-2013, 16:01   

Zanim zaczniesz kręcić włącz zapłon na 3 sekundy, potem jeszcze raz i jeszcze raz i dopiero zakręć. Zobacz czy będzie poprawa.

Jeśli kopułka nie była dawno zdejmowana, to zrób to i usuń warstwę tlenków ze styków oraz przeczyść palec. Przy okazji zobacz rano czy w kopułce nie skrapla się para wodna.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 17-11-2013, 16:07   

Kopulka i palec sa nowe. Uszczelnilem to masa uszczelniajaca i do tej pory bylo ok. Sprawdze jeszcze aku. Podmienie jutro na nowy i zobaczymy co dalej.

Zastanawiam sie czy pompa paliwa nie zaczyna sie zegnac.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-11-2013, 16:54   

Saju napisał/a:
Uszczelnilem to masa uszczelniajaca
Nie wiem czy to dobry pomysł.

Saju napisał/a:
Zastanawiam sie czy pompa paliwa nie zaczyna sie zegnac.
Dlatego pisałem by spróbować napompować najpierw paliwa poprzez kilkukrotne włączenie zapłonu.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-11-2013, 16:56   

Witek vel Mysza napisał/a:
Nie wiem czy to dobry pomysł.


bo?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-11-2013, 19:04   

Bo tam musi być jakiś ruch powietrza żeby się nie skraplała wilgoć.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2013, 19:05   

Witek vel Mysza napisał/a:
Dlatego pisałem by spróbować napompować najpierw paliwa poprzez kilkukrotne włączenie zapłonu
Nic nie da kilkukrotne włączenie i wyłączenie zapłonu w tym aucie. Pompa paliwa pracuje dopiero od momentu kręcenia rozrusznikiem.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-11-2013, 19:19   

Cytat:

Bo tam musi być jakiś ruch powietrza żeby się nie skraplała wilgoć.


a skąd ta wilgoć się tam bierze, jak jest szczelnie?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 17-11-2013, 19:26   

Wrocilem wlasnie z wycieczki i domniemam ze w rozruszniku cos sie zlego dzieje. Zonie zgasl jak cofala na podworku u moich rodzicow a pozniej po przekreceniu kluczyka byl zonk. Przygasniecie kontrolek i brak sily nawet na jeden obrot walem. Zapewne wiecie jak wyglada odpalanie na rozladowanym aku.
Sprawdzilem swoj. W stanie spoczynku; 12,77
Pod obciazeniem nie sprawdzalem bo juz zbyc ciemno.
Kopulka musi byc szczelna wlasnie po to aby nic sie tam nie zbieralo a tym bardziej wilgoc. Chyba zaczne odpalac na pych. Bede mniej poirytowany :-)
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 17-11-2013, 19:28   

Nigdy nie będzie szczelnie. Kopułka charakteryzuje się porowatością. Ewentualnie ma jeszcze wywietrznik. Ja bym tego nie uszczelniał.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.