| 
		Pare pytań o naukę obrotów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 cwaniak  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM 
                  Kraj/Country: Belgium 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszpl  		  
		 
         Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..
  
  
                  Auto: Carisma GDI LX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2013, 23:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeden komputer się adaptuje podczas jazdy a inny nie, w GDI jest niestety taki efekt że zaraz po wrzuceniu na luz silnik gaśnie jeżeli nie zrobi się adaptacji według tego schematu. | 
             
						
				_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
 
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Greg89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.6 16v 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2013, 22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cwaniak napisał/a: | 	 		   	  | Bizi78 napisał/a: | 	 		  cwaniak napisał/a:
 
Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI.
 
 
Ale mitsu chyba nie produkuje 1.3GDi, a przynajmniej nie kojarzę abym miał taki silnik pod maską  .  | 	  
 
I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8, czy ja cos o 1.3 wspomnialem. Czytaj ze zrozumieniem
 
 	  | Bizi78 napisał/a: | 	 		  | Jak nie jechałeś to nie wiesz, autko muszę trzymać na gazie bo gaśnie, wiem to z autopsji  . | 	   Ja nie pisałem o twojej''żabie'' 1.3 lecz o silniku 1.6
 
 
plecho1, przekonałem sie na własnej skórze przez dwa lata byłem posiadaczem Carismy 1.6 16v i nie raz ''joby'' słałem na nią  . A najlepiej sprawdź to na swojej Cari, i później pisz 
 
 
[ Dodano: 27-11-2013, 17:25 ]
 
 	  | Greg89 napisał/a: | 	 		  z tego co wiem był kiedys temat i 1.6  tez trza było nauczyc obrotów bo na swiatłach trza było gazowac zeby nie zgasł.
 
 
 
Z tego co pamietam.po włozeniu aku,trza odpalic auto na jakies 10min zeby pochodził i pozniej jak sie nauczy obrotów to zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy z obciązeniem zrobic,czyli (dmuchawa,swiatła,klima itd) 
 
 
kiedys był fajny temat i ładnie opisane ale nie moge odkopać     
 
 
[ Dodano: 27-11-2013, 09:01 ]
 
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora) 
 
 
Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć. 
 
 
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85. 
 
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik 
 
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik 
 
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki 
 
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej) 
 
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona 
 
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej 
 
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew) 
 
(5) Zatrzymaj Silnik 
 
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki 
 
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej) 
 
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc 
 
i okna maksymalnie otwarte) 
 
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej 
 
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
 
 
 
Znalezione za pomocą Sharka    o to chodziło! | 	  
 
 
Zapomniałeś wkleić ''opis nauki obrotów silnika GDI:'' a to jest link do tego  KLIK 
 
Greg89, Chcesz pomóc   , to nie przeszkadzaj | 	  
 
 
 
teraz trochę pojechałeś,widzę jesteś najmądrzejszy ale w moim 1,6 16v z 97r. trzeba nauczyć obrotów,skąd Twoja pewność ze nie trzeba uczyć ? jak na własnej skórze WIEM ,że trzeba i mało tego,zrobiłem tak jak jest napisane punkt po punkcie i teraz auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!
 
Polecam zrobić taka konfiguracje,Twój misiek może Cie jeszcze zaskoczyć    
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2013, 21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mam sprawdzony sposób w GDI(najlepiej w trasie) - rozgrzany silnik -reset klemą i jadę w miarę ekonomicznie , bo podobno komputer zapamiętywuje styl jazdy i ekonomiczne spalanie.Obroty jałowe są ustalone. | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cwaniak  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM 
                  Kraj/Country: Belgium 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2013, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka. 
 
 	  | Greg89 napisał/a: | 	 		  | auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!  | 	  
 
no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce    | 
             
						
				_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
  
 
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 
 
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MmzTattoo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2013, 22:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cwaniak,  Ale widze że masz DID      Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica. Bardzo możliwe że nauka nie dotyczy tych na ECU siemiensa (te w czarnej obudowie) Moja 1.6 bez nauki żyje własnym życiem raz odpalisz obroty 2500 na wolnych przejedziesz kawałek to po puszczeniu gazu gaśnie zapalisz silnik się męczy i wskazówka leży poniżej 500 i się dławi jak by mu ktoś dwa gary odłączył, dasz mu w rure to obroty 750-2500 jak być non stop przygazówkę robił jedziesz wciskasz sprzęgło i gaśnie.
 
Odpinam kleme zostawiam na 10 minut albo do włączenia wentylatora(10 minut jak jest zimno i robie to na dworze bo wentylator nie zagada) później gaszę i włączam wszystko co się da, pochodzi z trzy minuty i już później jest ok.
 
 
Więc proszę Cię nie wmawiaj ludziom że nie ma czegoś takiego jak nauka obrotów w 1.6. 
 
Amen | 
             
						
				_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie  http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cwaniak  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM 
                  Kraj/Country: Belgium 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2013, 23:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MmzTattoo napisał/a: | 	 		  | cwaniak, Ale widze że masz DID | 	  
 
Ale jesteś bystry, ze nie widzisz co miałem przed DI-D
 
 	  | MmzTattoo napisał/a: | 	 		  |  Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica | 	  
 
To twierdzisz ze przed liftem Cari, czy po Lifcie maja te same kompy             i 
 
 
[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
 
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM | 
             
						
				_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
  
 
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 
 
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MmzTattoo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2013, 13:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sam osobiście objeżdżałem złomowiska w poszukiwaniu ECU do mojej i w dwóch poliftach trafiłem na kompy w metalowej puszcze.   
 
[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
 
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM[/quote] Cari była na hamowni z tąd ten wynik uśredniony najwyższy pomiar 101,2 KM
 
 Aczkolwiek zakończyłbym tą dyskusję bo robi się offtop. | 
             
						
				_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie  http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Greg89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.6 16v 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2013, 14:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cwaniak napisał/a: | 	 		  Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka. 
 
 	  | Greg89 napisał/a: | 	 		  | auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!  | 	  
 
no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce    | 	  
 
 
 
wiesz co to jest słowo NAUKA ?
 
i czy napisałem ze ma wiecej kuców??
 
 
Po prostu po poprawnej nauce obrotów,moja Cari dobrze nauczyła się i odczuwam różnicę iż wcześniej nie robiłem tego punkt po punkcie jak jest napisane i to był błąd.
 
 
 
Jak nie wiesz ze w 1.6 robi się naukę obrotów to nie wprowadzaj ludzi w błąd. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |