Pare pytań o naukę obrotów |
Autor |
Wiadomość |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 27-11-2013, 23:26
|
|
|
Jeden komputer się adaptuje podczas jazdy a inny nie, w GDI jest niestety taki efekt że zaraz po wrzuceniu na luz silnik gaśnie jeżeli nie zrobi się adaptacji według tego schematu. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
Greg89
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 05-12-2013, 22:34
|
|
|
cwaniak napisał/a: | Bizi78 napisał/a: | cwaniak napisał/a:
Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI.
Ale mitsu chyba nie produkuje 1.3GDi, a przynajmniej nie kojarzę abym miał taki silnik pod maską . |
I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8, czy ja cos o 1.3 wspomnialem. Czytaj ze zrozumieniem
Bizi78 napisał/a: | Jak nie jechałeś to nie wiesz, autko muszę trzymać na gazie bo gaśnie, wiem to z autopsji . | Ja nie pisałem o twojej''żabie'' 1.3 lecz o silniku 1.6
plecho1, przekonałem sie na własnej skórze przez dwa lata byłem posiadaczem Carismy 1.6 16v i nie raz ''joby'' słałem na nią . A najlepiej sprawdź to na swojej Cari, i później pisz
[ Dodano: 27-11-2013, 17:25 ]
Greg89 napisał/a: | z tego co wiem był kiedys temat i 1.6 tez trza było nauczyc obrotów bo na swiatłach trza było gazowac zeby nie zgasł.
Z tego co pamietam.po włozeniu aku,trza odpalic auto na jakies 10min zeby pochodził i pozniej jak sie nauczy obrotów to zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy z obciązeniem zrobic,czyli (dmuchawa,swiatła,klima itd)
kiedys był fajny temat i ładnie opisane ale nie moge odkopać
[ Dodano: 27-11-2013, 09:01 ]
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)
Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Znalezione za pomocą Sharka o to chodziło! |
Zapomniałeś wkleić ''opis nauki obrotów silnika GDI:'' a to jest link do tego KLIK
Greg89, Chcesz pomóc , to nie przeszkadzaj |
teraz trochę pojechałeś,widzę jesteś najmądrzejszy ale w moim 1,6 16v z 97r. trzeba nauczyć obrotów,skąd Twoja pewność ze nie trzeba uczyć ? jak na własnej skórze WIEM ,że trzeba i mało tego,zrobiłem tak jak jest napisane punkt po punkcie i teraz auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!
Polecam zrobić taka konfiguracje,Twój misiek może Cie jeszcze zaskoczyć
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-12-2013, 21:02
|
|
|
Ja mam sprawdzony sposób w GDI(najlepiej w trasie) - rozgrzany silnik -reset klemą i jadę w miarę ekonomicznie , bo podobno komputer zapamiętywuje styl jazdy i ekonomiczne spalanie.Obroty jałowe są ustalone. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-12-2013, 21:36
|
|
|
Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka.
Greg89 napisał/a: | auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie! |
no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 06-12-2013, 22:25
|
|
|
cwaniak, Ale widze że masz DID Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica. Bardzo możliwe że nauka nie dotyczy tych na ECU siemiensa (te w czarnej obudowie) Moja 1.6 bez nauki żyje własnym życiem raz odpalisz obroty 2500 na wolnych przejedziesz kawałek to po puszczeniu gazu gaśnie zapalisz silnik się męczy i wskazówka leży poniżej 500 i się dławi jak by mu ktoś dwa gary odłączył, dasz mu w rure to obroty 750-2500 jak być non stop przygazówkę robił jedziesz wciskasz sprzęgło i gaśnie.
Odpinam kleme zostawiam na 10 minut albo do włączenia wentylatora(10 minut jak jest zimno i robie to na dworze bo wentylator nie zagada) później gaszę i włączam wszystko co się da, pochodzi z trzy minuty i już później jest ok.
Więc proszę Cię nie wmawiaj ludziom że nie ma czegoś takiego jak nauka obrotów w 1.6.
Amen |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-12-2013, 23:01
|
|
|
MmzTattoo napisał/a: | cwaniak, Ale widze że masz DID |
Ale jesteś bystry, ze nie widzisz co miałem przed DI-D
MmzTattoo napisał/a: | Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica |
To twierdzisz ze przed liftem Cari, czy po Lifcie maja te same kompy i
[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 07-12-2013, 13:47
|
|
|
Sam osobiście objeżdżałem złomowiska w poszukiwaniu ECU do mojej i w dwóch poliftach trafiłem na kompy w metalowej puszcze.
[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM[/quote] Cari była na hamowni z tąd ten wynik uśredniony najwyższy pomiar 101,2 KM
Aczkolwiek zakończyłbym tą dyskusję bo robi się offtop. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
Greg89
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 07-12-2013, 14:30
|
|
|
cwaniak napisał/a: | Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka.
Greg89 napisał/a: | auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie! |
no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce |
wiesz co to jest słowo NAUKA ?
i czy napisałem ze ma wiecej kuców??
Po prostu po poprawnej nauce obrotów,moja Cari dobrze nauczyła się i odczuwam różnicę iż wcześniej nie robiłem tego punkt po punkcie jak jest napisane i to był błąd.
Jak nie wiesz ze w 1.6 robi się naukę obrotów to nie wprowadzaj ludzi w błąd. |
|
|
|
 |
|