Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni
Autor Wiadomość
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 05-12-2013, 14:52   dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni

siemanko.
Dzis w nocy w moim rejonie spadl pierwszy maly snieg. rano gdy jechalem do miasta czasami znajdywaly sie takie wielkie "plamy" jeszcze nierozjezdzonego sniegu/lodu ktory nie zdazyl jeszcze sie rozpuscic. tak wiec jezdzac po normalnym alsfalcie czy w deszczu czy suchy auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..

Dopisze ostatnia historie auta bo moze to miec wplyw na to cos?
przez 3 lata jezdzilem na seryjnym zawieszeniu i 15' felgach, w tym roku obnizylem przod obcinajac sprezyny o okolo 7cm czyli na wysokosci samochodu jakis 4cm siadło, i wrzucilem 17calowe felgi na ktorych ejzdzilem okolo 4miesiace, wymienialem tez w tym roku wachacz "banan" i wachacz dolny prosty ale nie jechalem po tych wynmianach na ustawienie zbnierznosci gdyz chyba az tak wuielkiej zmiany nie bylo chyba w geometri przeciez? wydaje mi sie albo na kierownicy jest wyczowalny doslownie mikro luz, kolega ktory jezdzi innym autem gdy przejechal sie powiedzil ze cos moze czuc jakis maly luz ale nic sie nie nadaje do wymiany jeszcze z tego co sie czuje lecz to pobierzna opinia gdyz nie jest to mechanik i tylko iteresowalo mnie to czy ktos tez cos czuje na kierownicy.

czy ktos moze sie orientowac co by odpowiadalo za takie zachowanie? jak najprosciej to sprawdzic?


Pozdrawiam
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2013, 15:45   

obstawiam zbieżność, potem luzy, i jedno i drugie może mieć wpływ na takie zachowanie samochodu
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-12-2013, 15:54   

outlaw4life napisał/a:
auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..

Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-12-2013, 15:58   

Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz??? :shock:
Gratulacje beztroski...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 05-12-2013, 16:15   

milo napisał/a:

Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne :?:



nie nie... Opony zimowe i kupione w zeszlym roku nowe wiec bierznik 6-7mm... z oponami wszystko ok..




swinks_UK napisał/a:
Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz??? :shock:
Gratulacje beztroski...




co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze :( No Panie jeslibym wiedzial ze takie skutki beda to nikt normalny z tego swiadomoscia by nie zrobil :( ale wiec Swinks obstawiasz ze po wymianie amorow na seryjne oryginalne powinien problem zniknać?


Pozdrawiam Panowie! :cry:
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-12-2013, 16:24   

outlaw4life napisał/a:
obcinajac sprezyny o okolo 7cm


Mother of god :shock:

..dodaj do tego brak kontroli zbieżności i masz cyrk. :roll:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Szafiq 
Mitsumaniak

Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 152
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-12-2013, 16:35   

Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie...
 
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 05-12-2013, 17:13   

Miałem coś podobnego w mondeo, tam trzeba było ustawić geometrie kół tylnych i od razu zbieżność bo jedna strona opon się ścierała tylko .
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-12-2013, 18:52   

outlaw4life napisał/a:

co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze :(

Zmieniłeś następujace parametry:
1. Camber (pochylenie):
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
Nie regulowane w Galancie z przodu. Niestety.

2. Toe (zbieżność):
http://pl.wikipedia.org/w...7_k%C3%B3%C5%82
To zwykła zbieżność.

3. Caster:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
To również jest stałe w Galncie z przodu.

Obniżenie powoduje zmiany tych parametrów. W Galancie można skorygować jedynie parametr nr 2.


Wnioski proponuję wyciągnąć samemu.

[ Dodano: 05-12-2013, 17:53 ]
Szafiq napisał/a:
Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie...

Dokładnie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 05-12-2013, 19:08   

Jedź na dobrą stację diagnostyczną ustawić zbieżność.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-12-2013, 21:23   

Każda ingerencja w zawieszenie czy układ kierownicza powinna się kończyć zbieznością/geometrią, także nalezy zacząc od tego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 05-12-2013, 22:48   

Ale na mnie chlopaki nakrzyczeliście... :(

no przeciez jakbym wiedzial ze sam naraże sie na koszty i problemy to bym tego nie robil... po prostu brak doswiadczenia w tym temacie mialem i popsulem ... :(

To co teraz powinienem zrobić? czy zalozenie oryginalnego zawieszenia(mialem drugi w komplecie specjalnie w razie czego) i pojechanie na zbierznosc wystarczy czy czeka mnie wymiania wachaczy i koncowek?.... :( ((((((((((((


Dzieki za udzielanie sie w temacie.

rozdaje po podziekowania

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony przez londolut 06-12-2013, 09:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-12-2013, 08:35   

outlaw4life napisał/a:

no przeciez jakbym wiedzial ze sam naraże sie na koszty i problemy to bym tego nie robil... po prostu brak doswiadczenia w tym temacie mialem i zjebalem... :(


trzeba pytać zawczasu, a nie po fakcie
no i nie przeklinamy :axe:

outlaw4life napisał/a:

To co teraz powinienem zrobić? czy zalozenie oryginalnego zawieszenia(mialem drugi w komplecie specjalnie w razie czego) i pojechanie na zbierznosc wystarczy czy czeka mnie wymiania wachaczy i koncowek?.... :( ((((((((((((


wahacze i końcówki raczej Ci się nie zużyły
podmień na seryjne sprężyny i sprawdź czy jest lepiej
ew. podjedź na ustawienie zbieżności (ale nie na stację diagnostyczną, bo tam się tym nie zajmują)
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 06-12-2013, 17:44   

Dzieki chlopaki jeszcze raz za pomoc :(

Jutro przekladam zawias i jade :(


POZDRO!!!! :oops:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-12-2013, 21:29   

Jeżdze na obnizonym zawieszeniu i nic się nie dzieje
outlaw4life napisał/a:
Jutro przekladam zawias i jade

Oby pomogło :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.