dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni |
Autor |
Wiadomość |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 05-12-2013, 14:52 dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni
|
|
|
siemanko.
Dzis w nocy w moim rejonie spadl pierwszy maly snieg. rano gdy jechalem do miasta czasami znajdywaly sie takie wielkie "plamy" jeszcze nierozjezdzonego sniegu/lodu ktory nie zdazyl jeszcze sie rozpuscic. tak wiec jezdzac po normalnym alsfalcie czy w deszczu czy suchy auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..
Dopisze ostatnia historie auta bo moze to miec wplyw na to cos?
przez 3 lata jezdzilem na seryjnym zawieszeniu i 15' felgach, w tym roku obnizylem przod obcinajac sprezyny o okolo 7cm czyli na wysokosci samochodu jakis 4cm siadło, i wrzucilem 17calowe felgi na ktorych ejzdzilem okolo 4miesiace, wymienialem tez w tym roku wachacz "banan" i wachacz dolny prosty ale nie jechalem po tych wynmianach na ustawienie zbnierznosci gdyz chyba az tak wuielkiej zmiany nie bylo chyba w geometri przeciez? wydaje mi sie albo na kierownicy jest wyczowalny doslownie mikro luz, kolega ktory jezdzi innym autem gdy przejechal sie powiedzil ze cos moze czuc jakis maly luz ale nic sie nie nadaje do wymiany jeszcze z tego co sie czuje lecz to pobierzna opinia gdyz nie jest to mechanik i tylko iteresowalo mnie to czy ktos tez cos czuje na kierownicy.
czy ktos moze sie orientowac co by odpowiadalo za takie zachowanie? jak najprosciej to sprawdzic?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-12-2013, 15:45
|
|
|
obstawiam zbieżność, potem luzy, i jedno i drugie może mieć wpływ na takie zachowanie samochodu |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-12-2013, 15:54
|
|
|
outlaw4life napisał/a: | auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..
|
Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-12-2013, 15:58
|
|
|
Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz???
Gratulacje beztroski... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 05-12-2013, 16:15
|
|
|
milo napisał/a: |
Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne |
nie nie... Opony zimowe i kupione w zeszlym roku nowe wiec bierznik 6-7mm... z oponami wszystko ok..
swinks_UK napisał/a: | Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz???
Gratulacje beztroski... |
co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze No Panie jeslibym wiedzial ze takie skutki beda to nikt normalny z tego swiadomoscia by nie zrobil ale wiec Swinks obstawiasz ze po wymianie amorow na seryjne oryginalne powinien problem zniknać?
Pozdrawiam Panowie! |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 05-12-2013, 16:24
|
|
|
outlaw4life napisał/a: | obcinajac sprezyny o okolo 7cm |
Mother of god
..dodaj do tego brak kontroli zbieżności i masz cyrk. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Szafiq
Mitsumaniak
Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 152 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 05-12-2013, 16:35
|
|
|
Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie... |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 05-12-2013, 17:13
|
|
|
Miałem coś podobnego w mondeo, tam trzeba było ustawić geometrie kół tylnych i od razu zbieżność bo jedna strona opon się ścierała tylko . |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-12-2013, 18:52
|
|
|
outlaw4life napisał/a: |
co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze |
Zmieniłeś następujace parametry:
1. Camber (pochylenie):
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
Nie regulowane w Galancie z przodu. Niestety.
2. Toe (zbieżność):
http://pl.wikipedia.org/w...7_k%C3%B3%C5%82
To zwykła zbieżność.
3. Caster:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
To również jest stałe w Galncie z przodu.
Obniżenie powoduje zmiany tych parametrów. W Galancie można skorygować jedynie parametr nr 2.
Wnioski proponuję wyciągnąć samemu.
[ Dodano: 05-12-2013, 17:53 ]
Szafiq napisał/a: | Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie... |
Dokładnie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-12-2013, 19:08
|
|
|
Jedź na dobrą stację diagnostyczną ustawić zbieżność. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-12-2013, 21:23
|
|
|
Każda ingerencja w zawieszenie czy układ kierownicza powinna się kończyć zbieznością/geometrią, także nalezy zacząc od tego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 05-12-2013, 22:48
|
|
|
Ale na mnie chlopaki nakrzyczeliście...
no przeciez jakbym wiedzial ze sam naraże sie na koszty i problemy to bym tego nie robil... po prostu brak doswiadczenia w tym temacie mialem i popsulem ...
To co teraz powinienem zrobić? czy zalozenie oryginalnego zawieszenia(mialem drugi w komplecie specjalnie w razie czego) i pojechanie na zbierznosc wystarczy czy czeka mnie wymiania wachaczy i koncowek?.... ((((((((((((
Dzieki za udzielanie sie w temacie.
rozdaje po podziekowania
|
Ostatnio zmieniony przez londolut 06-12-2013, 09:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 06-12-2013, 17:44
|
|
|
Dzieki chlopaki jeszcze raz za pomoc
Jutro przekladam zawias i jade
POZDRO!!!! |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 06-12-2013, 21:29
|
|
|
Jeżdze na obnizonym zawieszeniu i nic się nie dzieje
outlaw4life napisał/a: | Jutro przekladam zawias i jade |
Oby pomogło |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|