Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Przewody Hamulcowe
Autor Wiadomość
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
  Wysłany: 14-12-2013, 15:14   [EAxx] Przewody Hamulcowe

Witam,
Czy ktokolwiek robił coś przy przewodach hamulcowych, tzn. wymieniał w Galu ?

Po dzisiejszej wizycie w kanale jestem trochę (to w sumie mało powiedziane) załamany :(
Od jakiś 3 tygodni uciekał mi gdzieś płyn hamulcowy. Byłem pewien że to po renowacji tylnego zacisku gdzieś cieknie ale okazało się że to kurna przewód hamulcowy.
Ruda zjadła go w dość kiepskim miejscu: Prawy tył za filtrem paliwa (chyba to filtr paliwa) w miejscu gdzie plastikowy uchwyt trzyma przewody.
Anyway, Nic już pewnie nie da się zrobić tylko jak najszybciej wymienić.
Czy ktoś wymieniał przewody w Galancie lub innym aucie ?
Czy w ogóle są warsztaty które się w to chcą "bawić", czy pozostaje samodzielna praca ?
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
Ostatnio zmieniony przez robertdg 28-06-2014, 06:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-12-2013, 15:27   

Ja u siebie tył wymieniałem bo był tragiczny. W sumie pare godzin roboty, i coś ok 100 zł na przewody. Warsztaty chętnie Ci to wymienią. Często się ukręcają śrubki od mocowań i mi np rozleciał się filtr paliwa jak go ruszyłem... Dobrze jest się zaopatrzyć w klucz do odkręcania przewodów hamulcowych, płaski oczkowy klucz z nacięciem na przewód hamulcowy.
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 14-12-2013, 16:40   

Thx Łysy88 za info, Trochę mnie uspokoiłeś.

A Nie było problemu z wyciągnięciem tych starych przewodów? Nic innego poza filtrem nie poszło?
Jeżeli chodzi o końcówki to jest to jakiś standard czy specjalne jakieś ?
No i rozumiem że lepiej od razu zrobić Lewy + Prawdy.

Pozdro,
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-12-2013, 16:53   

Tydzień temu też przeżyłem to samo mi strzeliły na przeglądzie technicznym jak zobaczyłem w jakim stanie były też byłem załamany i wymieniłem obydwie strony aż do samego przodu nie będe ryzykował że za chwile rozleci sie druga strona wymień obydwa a najlepiej do samego przodu hamulce to podstawa
_________________
Elvis
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 14-12-2013, 17:14   

hehe,
Miałem dokładnie to samo 3 tygodnie temu byłem na przeglądzie i koleś musiał tak nacisnąć że poszło, bo 2 dni po przeglądzie pedał był miękki.
Ok trzeba się tym zająć i jak mówisz wymienić od samej pompki do tyłu.

Robiłeś to u jakiegoś mechanika? Ile sobie wołają za taką wymianę ?
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-12-2013, 17:21   

Robiłem u mechanika z przewodami i robocizną krzyknęli 350 złociszy
_________________
Elvis
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-12-2013, 17:36   

Przewody są standardowe, dobrze żeby nie były za długie :P Ja mam trochę za długie i musiałem gdzieś zgubić nadmiar. Stare wycinałem bo nie chciało mi się ich wyciągać w całości. Od wysokości filtra paliwa wszystko się rozleciało do samych zacisków więc nie było problemu :) Robota może nie super wygodna i bez kanału/podnośnika niewykonalna ale ale jak miałbym zapłacić 350 zł zamiast 100zł to zdecydowanie lepiej samemu robić.
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-12-2013, 19:12   

Ja wymieniłem całe aż do przodu dlatego wyszło 350
_________________
Elvis
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-12-2013, 19:54   

Najlepiej wymienić przewody od zaworu proporcjonalnego az po przewody elastyczne tylnych kół, Długości to dla tyłu lewego 4300mm, dla tyłu prawego 3450mm, jest z tym sporo zabawy zwłaszcza gdy nie demontuje się zbiornika paliwa, przewody hamulcowe z płynem hamulcowym normalnie w detalu kosztuja około 120zł reszta to robocizna i problemy z nia związane.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-12-2013, 19:59   

No ja mówię o cenie przewodów od pompy abs do tylnch kół dla wersji kombi. Zawór pomijałem więc doliczyłem sobie trochę do długości przewodów - trochę za dużo...
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 14-12-2013, 20:19   

Ok, dzięki Panowie za informacje.
Widzę że nie powinien to być majątek, więc poszukam warsztatu lub kogoś kto przynajmniej raz już to robił.

Pozdro
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-12-2013, 20:20   

Brak kanału,podnośnika i zabawa na leżaka za 230zł nie opłacalne moim zdaniem a tak miałem zrobione w 4 godzinki i po sprawie kup klucze itp i tak coś na pewno sie rypnie także sądze że gra nie warta świeczki
_________________
Elvis
 
 
Szafiq 
Mitsumaniak

Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 152
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 14-12-2013, 20:32   

Mi krzyknęli za wymianę przewodów w warsztacie w colcie 650-800zł więc proste,że zrobiłem sam.
Bez kanału i podnośnika, ciężko było ale się dało.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-12-2013, 20:36   

To mówię że tylko i wyłącznie kiedy mamy kanał albo podnośnik. Cena kluczy to ok 12 zł a klucz się na pewno kiedyś przyda. Idąc tym tropem to nigdy się nie opłaca robić samemu bo przecież płacąc kilka stówek więcej może to zrobić ktoś za nas :) Co może się rypnąć? Mojego filtru paliwa od kilku lat nikt nie zmieniał bo go rdza przeżarła.

W naprawach własnych nie zawsze chodzi o kasę, czasem o pasję i pewność wykonanej roboty. Mimo wszystko za te 230 zł można sobię kupić tarcze na tył.

Podtrzymuje to co napisałem kilka postów wyżej - bez kanału i podnośnika jest to niewykonane. Ale jeśli się ma to spokojnie można sobie zrobić to samemu.
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14-12-2013, 20:43   

Szafiq napisał/a:
Mi krzyknęli za wymianę przewodów w warsztacie w colcie 650-800zł więc proste,że zrobiłem sam.
Bez kanału i podnośnika, ciężko było ale się dało.


To dziwne macie te warsztaty, bo ja płaciłem 140zł z przewodami miedzianymi i robocizną :D a wymieniałem przewody na tył . Najgorszy problem jest wyjąć stare bo idą gdzieś nad bakiem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.