Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak rozruchu nawet na zaciąg,rozrusznik, alternator...?
Autor Wiadomość
cosmo13 
Nowy Forumowicz

Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2013, 19:36   Brak rozruchu nawet na zaciąg,rozrusznik, alternator...?

Witajcie, jestem nowym forumowiczem i od kwietnia 2013 posiadaczem colta V 1,3 r.97'. Przydarzyła mi się awaria z którą nie mogę sobie poradzić.Punkt po punkcie opiszę przebieg zdarzeń:

1. Dwa tygodnie temu, kiedy zaczęły się pierwsze ujemne temperatury i pierwszy śnieg, odpaliłem colta pod pracą (bardzo powoli zakręcił ale załapał, tak samo było rano), po dojechaniu do celu zaparkowałem i zgasiłem.

2. Następnego dnia nie chciał już załapać, a akumulator padł.

3. Wymieniłem kopułkę i przewody WN , bo w każdym otworze kopułki było po łyżce zielonego proszku, usatysfakcjonowany myślałem , że znalazłem przyczynę.

4. Nie odpalił nadal.Wydaje mi się , że uruchamiany silnik ma nieco inny dźwięk, zauważyłem też, że od strony rozrządu po kropelce po bloku silnika kapie woda. W kwietniu były uzupełnione płyny, a w sierpniu musiałem dolać ponad litr.

5. Nasłuchiwałem włączającą się pompę paliwa- załączała się. Udało mi się wykręcić 2 świece, obydwie były mokre od benzyny.

6. Dziś próba rozruchu z kabli od Zafiry- nie udało się.

7. Chwilę później próba na zaciąg na dwójce, kiedy puszczałem sprzęgło nawet nie załapał, a z pod maski zaczął wydobywać się powtarzający się trzask jakby wplątany drut, można to porównać do skręcania na zużytych przegubach. Po zatrzymaniu się silnik nadal kręcił bez trzasków. Na tym poprzestałem.

Pytania:

1. Czy przyczyną może być rozrusznik, alternator który może spowalniać rozruch nawet na zaciąg?
2. Czy też coś niewidocznego dla oka w bloku silnika? Może coś pękło podczas mrozów przez kiepską mieszankę w chłodnicy? Ale silnik kręci z kluczyka i nic nie stuka.

Dodam , że gdy auto jeszcze odpalało to dopóki się nie rozgrzało to przez ok 5 minut nie spadały obroty na odpowiedni poziom, a przy nagłym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie (nawet na rozgrzanym) dlatego wymieniłem kable i kopułkę.

Dla pewności sprawdzę jeszcze czy paliwo dochodzi na wtryski.

Z góry dziękuję za cenne wskazówki i porady.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2013, 20:26   

Sprawdż zgodnośc cech rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2013, 12:35   

sprawdż czy jest iskra po primo bo jak ona znika to auto nie zapali na popych nawet
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-12-2013, 13:41   

Ale czy przy próbie odpalania przewodami od innego auta rozrusznik w ogóle obracał silnikiem (czy kręcił normalnie czy może wolniej niż normalnie) i czy masz sprawny rozrząd, czy pasek rozrządu jest ok i czy rozrząd jest ustawiony na znakach.
 
 
cosmo13 
Nowy Forumowicz

Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2013, 07:54   

Zapomniałem dodać w pierwszym poście, że iskra jest.
Przy odpalaniu na kablach, kręcił szybciej ale nie zachwycająco, a bez kabli akumulator padał po 2-3 próbach, silnik się obracał, ale wydaje mi się , że silnik brzmiał nieco inaczej, mniej dźwięcznie.
Gdyby przeskoczył pasek na rozrządzie, to czy nie słyszałbym stukania podczas odpalania?Dodam , że podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2013, 14:01   

A gdzie podpinałeś do swojego auta przewody do odpalania gdzie dokładnie plusowy i minusowy, czy tylko do klem na akumulatorze czy może minusowy kabel gdzieś do masy silnika?
Może masz słaba masę gdzieś po miedzy akumulatorem a karoserią albo po miedzy akumulatorem a silnikiem.
 
 
zbilak 
Forumowicz


Auto: colt 1,3kat CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 89
Skąd: łódź
Wysłany: 17-12-2013, 17:56   

Oby nie rozrząd .kto opala auto z paskiem na popych .
_________________

 
 
cosmo13 
Nowy Forumowicz

Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2013, 22:56   

O pomoc poprosiłem "starego kierowcę ", który pomimo sugestii uparł się podłączyć obydwa przewody do akumulatora.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-12-2013, 06:10   

Jeśli wszystko było by ok, to nie miało by większego znaczenia że podpięliście do akumulatora dodatkowo jeśli dalej kręcił mizernie, to mogło by świadczyć o słabej masie. Może na początek przeczyść te masy co Ci wcześniej sugerowałem.
 
 
cosmo13 
Nowy Forumowicz

Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2013, 22:03   

Problem rozwiązany. Powróciwszy do punktu wyjścia, czyli wymiany kopułki. Nowy zamiennik posiadał inaczej oznaczone cyfry. Kolejność była ta sama, ale były przestawione o 45 stopni. Założyłem starą, jeszcze oryginalną Mitsubishi. Zapalił z pierwszego. Znowu jestem szczęśliwym posiadaczem "czarnego ninja" :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-12-2013, 13:46   

weź nową kopułkę i ustaw ją tak samo jak starą (nie patrz na cyfry), przekładaj po jednym kablu - i napisz jak wyszło
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 21-12-2013, 14:47   

Też miałem to samo , kupiłem kopułkę YEC made in Japan , wszystko to samo tylko źle oznaczone gniazda na przewody .
Podłączyłem sugerując się oznaczeniami z oryginalnej kopułki tak jak napisał tomusn i wszystko ok od ponad roku .
Aha kopułki te mają rezystor przeciwzakłóceniowy czy coś takiego w oryginalnej jest opisane
jako 5K czyli 5 K-Ohm , ten rezystor przewodzi napięcie które trafia na wirnik i dalej na styki kopułki .
W nowej kopułce rezystancja była mniejsza chyba 4,5K ale to nic nie szkodzi byle żeby nie była większa .
_________________

 
 
cosmo13 
Nowy Forumowicz

Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2013, 21:44   

tomusn, miałem tak zrobić ale skoro tak znakomicie silnik nadal na niej pracuje, to ją zostawiłem, ale zajrzę za 2 miesiąc jak przebiega utlenianie , jak będzie dużo osadu to założę nową.

krzysieg, to tez była YEC.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się problemem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.