Brak rozruchu nawet na zaciąg,rozrusznik, alternator...? |
Autor |
Wiadomość |
cosmo13
Nowy Forumowicz
Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2013, 19:36 Brak rozruchu nawet na zaciąg,rozrusznik, alternator...?
|
|
|
Witajcie, jestem nowym forumowiczem i od kwietnia 2013 posiadaczem colta V 1,3 r.97'. Przydarzyła mi się awaria z którą nie mogę sobie poradzić.Punkt po punkcie opiszę przebieg zdarzeń:
1. Dwa tygodnie temu, kiedy zaczęły się pierwsze ujemne temperatury i pierwszy śnieg, odpaliłem colta pod pracą (bardzo powoli zakręcił ale załapał, tak samo było rano), po dojechaniu do celu zaparkowałem i zgasiłem.
2. Następnego dnia nie chciał już załapać, a akumulator padł.
3. Wymieniłem kopułkę i przewody WN , bo w każdym otworze kopułki było po łyżce zielonego proszku, usatysfakcjonowany myślałem , że znalazłem przyczynę.
4. Nie odpalił nadal.Wydaje mi się , że uruchamiany silnik ma nieco inny dźwięk, zauważyłem też, że od strony rozrządu po kropelce po bloku silnika kapie woda. W kwietniu były uzupełnione płyny, a w sierpniu musiałem dolać ponad litr.
5. Nasłuchiwałem włączającą się pompę paliwa- załączała się. Udało mi się wykręcić 2 świece, obydwie były mokre od benzyny.
6. Dziś próba rozruchu z kabli od Zafiry- nie udało się.
7. Chwilę później próba na zaciąg na dwójce, kiedy puszczałem sprzęgło nawet nie załapał, a z pod maski zaczął wydobywać się powtarzający się trzask jakby wplątany drut, można to porównać do skręcania na zużytych przegubach. Po zatrzymaniu się silnik nadal kręcił bez trzasków. Na tym poprzestałem.
Pytania:
1. Czy przyczyną może być rozrusznik, alternator który może spowalniać rozruch nawet na zaciąg?
2. Czy też coś niewidocznego dla oka w bloku silnika? Może coś pękło podczas mrozów przez kiepską mieszankę w chłodnicy? Ale silnik kręci z kluczyka i nic nie stuka.
Dodam , że gdy auto jeszcze odpalało to dopóki się nie rozgrzało to przez ok 5 minut nie spadały obroty na odpowiedni poziom, a przy nagłym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie (nawet na rozgrzanym) dlatego wymieniłem kable i kopułkę.
Dla pewności sprawdzę jeszcze czy paliwo dochodzi na wtryski.
Z góry dziękuję za cenne wskazówki i porady. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-12-2013, 20:26
|
|
|
Sprawdż zgodnośc cech rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-12-2013, 12:35
|
|
|
sprawdż czy jest iskra po primo bo jak ona znika to auto nie zapali na popych nawet |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-12-2013, 13:41
|
|
|
Ale czy przy próbie odpalania przewodami od innego auta rozrusznik w ogóle obracał silnikiem (czy kręcił normalnie czy może wolniej niż normalnie) i czy masz sprawny rozrząd, czy pasek rozrządu jest ok i czy rozrząd jest ustawiony na znakach. |
|
|
|
 |
cosmo13
Nowy Forumowicz
Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2013, 07:54
|
|
|
Zapomniałem dodać w pierwszym poście, że iskra jest.
Przy odpalaniu na kablach, kręcił szybciej ale nie zachwycająco, a bez kabli akumulator padał po 2-3 próbach, silnik się obracał, ale wydaje mi się , że silnik brzmiał nieco inaczej, mniej dźwięcznie.
Gdyby przeskoczył pasek na rozrządzie, to czy nie słyszałbym stukania podczas odpalania?Dodam , że podczas jazdy nie zauważyłem żadnych zmian. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-12-2013, 14:01
|
|
|
A gdzie podpinałeś do swojego auta przewody do odpalania gdzie dokładnie plusowy i minusowy, czy tylko do klem na akumulatorze czy może minusowy kabel gdzieś do masy silnika?
Może masz słaba masę gdzieś po miedzy akumulatorem a karoserią albo po miedzy akumulatorem a silnikiem. |
|
|
|
 |
zbilak
Forumowicz

Auto: colt 1,3kat CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 89 Skąd: łódź
|
Wysłany: 17-12-2013, 17:56
|
|
|
Oby nie rozrząd .kto opala auto z paskiem na popych . |
_________________
 |
|
|
|
 |
cosmo13
Nowy Forumowicz
Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2013, 22:56
|
|
|
O pomoc poprosiłem "starego kierowcę ", który pomimo sugestii uparł się podłączyć obydwa przewody do akumulatora. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-12-2013, 06:10
|
|
|
Jeśli wszystko było by ok, to nie miało by większego znaczenia że podpięliście do akumulatora dodatkowo jeśli dalej kręcił mizernie, to mogło by świadczyć o słabej masie. Może na początek przeczyść te masy co Ci wcześniej sugerowałem. |
|
|
|
 |
cosmo13
Nowy Forumowicz
Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2013, 22:03
|
|
|
Problem rozwiązany. Powróciwszy do punktu wyjścia, czyli wymiany kopułki. Nowy zamiennik posiadał inaczej oznaczone cyfry. Kolejność była ta sama, ale były przestawione o 45 stopni. Założyłem starą, jeszcze oryginalną Mitsubishi. Zapalił z pierwszego. Znowu jestem szczęśliwym posiadaczem "czarnego ninja" |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-12-2013, 13:46
|
|
|
weź nową kopułkę i ustaw ją tak samo jak starą (nie patrz na cyfry), przekładaj po jednym kablu - i napisz jak wyszło |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 21-12-2013, 14:47
|
|
|
Też miałem to samo , kupiłem kopułkę YEC made in Japan , wszystko to samo tylko źle oznaczone gniazda na przewody .
Podłączyłem sugerując się oznaczeniami z oryginalnej kopułki tak jak napisał tomusn i wszystko ok od ponad roku .
Aha kopułki te mają rezystor przeciwzakłóceniowy czy coś takiego w oryginalnej jest opisane
jako 5K czyli 5 K-Ohm , ten rezystor przewodzi napięcie które trafia na wirnik i dalej na styki kopułki .
W nowej kopułce rezystancja była mniejsza chyba 4,5K ale to nic nie szkodzi byle żeby nie była większa . |
_________________
 |
|
|
|
 |
cosmo13
Nowy Forumowicz
Auto: colt V 1,3-12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2013, 21:44
|
|
|
tomusn, miałem tak zrobić ale skoro tak znakomicie silnik nadal na niej pracuje, to ją zostawiłem, ale zajrzę za 2 miesiąc jak przebiega utlenianie , jak będzie dużo osadu to założę nową.
krzysieg, to tez była YEC.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się problemem. |
|
|
|
 |
|