Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt 1.3 majonez pod korkiem
Autor Wiadomość
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 19-12-2013, 19:46   Colt 1.3 majonez pod korkiem

Witam kolegów i koleżanki,

jest to mój pierwszy wpis na forum, zaznaczam że wcześniej próbowałem szukać podobnego tematu na forum ale jakoś nie trafiłem.

Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem colcika z rocznika 2009 z silnikiem 1.3 95km z instalacją gazową BRC. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić poziom oleju i okazało się że jest poniżej minimum (tu pytanie 1 - czy w coltach są jakieś czujniki poziomu oleju ?).

OK postanowiłem zrobić dolewkę i pod korkiem odkryłem majonez lub budyń jak kto woli.
Autko przynajmniej raz w tygodni robi trasę po 50km w jedną stronę a w resztę dni śmiga ze mną do pracy po 20 km w jedną stronę. Piszę to bo ludzie podają często przyczynę takiego stanu rzeczy jako jazdę na krótki odcinkach. Czy takie zjawisko jest powszechne w tym modelu ? Jaka jest jego przyczyna ?

Acha, olej który wg. naklejki jest w nim teraz zalany to od ok. 8000km mobil 10W40.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23641
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2013, 20:02   

Takie zjawisko jest wywołane głównie prze krótkie odcinki jazdy, być może poprzedni własciciel robił takowe, po drugie obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-12-2013, 20:02   

Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.

[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a:
obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika
No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 19-12-2013, 20:39   

londolut napisał/a:
Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.

[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a:
obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika
No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30.


OK olej i tak zamierzałem wkrótce wymienić - jaki zatem polecacie ? Przesk na pełen syntetyk jest wogóle jeszcze możliwy ?

Czy strzeloną uszczelkę da się jeszcze jakoś inaczej potwierdzić ? Jaki byłby ewentualnie koszt wymiany dla tego silnika ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23641
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2013, 21:09   

Objaw masła pod korkiem nie jest jednoznaczny z uszkodzeniem uszczelki pod głowića, bo najprawdopodobniej albo by ubywało oleju, płynu chłodniczego, byłyby problemy z rozruchem albo byłoby masło na bagnecie, wytrzyj korek i pojeździj wlasnym trybem, przeskok na syntetyk nie powinien zaszkodzić jeżeli silnik jest zdrowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 19-12-2013, 23:52   

20 km w jedną stronę to już na pewno się auto dobrze zagrzeje, ja robiłem nieraz 3 km, jak była zima i mróz to szyby nie zdążyły nawet porządnie odmarznąć i budyniu pod korkiem nie miałem. Ja bym też za uszczelką obstawał. Sprawdź czy płyn chłodniczy masz czysty, czy nie ma w nim tłustych oczek od oleju.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 20-12-2013, 05:56   

mebartek napisał/a:
mobil 10W40
zmien olej i bedzie po problemie.MIałem taki sam problem w VOLVO V40 na tym samym oleju. Gdy jezdziłem krótkie trasy to też pojawiał się "majonez". :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 20-12-2013, 21:51   

Polsyntetyk, szkoda silnika. Twoje mitsu nie zasluguje na polsyntetyczna zupe. Zawsze syntetyk
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 20-12-2013, 21:58   

rufuz napisał/a:
Polsyntetyk, szkoda silnika.

Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 21-12-2013, 11:55   

kaczka81s napisał/a:
rufuz napisał/a:
Polsyntetyk, szkoda silnika.

Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić.


OK co do oleju - przeskoczę na syntetyk.

Natomiast co do majonezu to hmmm.... dzisiaj zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Wprawdzie dostęp do niego jest fatalny ale barwa jaka od niego bije podchodzi mi pod kolor brunatny a to chyba jednoznacznie potwierdza o co chodzi...

Orientujecie się z jakim kosztem muszę się liczyć przy wymianie UPG ?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-12-2013, 12:20   

Myślę, że za części + robotę ok 1,5k. Do wymiany oprócz uszczelki musisz doliczyć zabielenie i sprawdzenie głowicy, kompletny rozrząd z pompą wody, i wszystkie poboczne: płyny, uszczelki itd.

[ Dodano: 21-12-2013, 12:26 ]
Kurde, rozrząd jest na łańcuchu.

Może co do kosztów bardziej realnych niż mój strzał odniesie się np robertdg ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 21-12-2013, 21:07   

100-150uszczelka szlif głowy 200 do tego uszczelki pod kolektory 30-50 a nawet więcej, olej, nowy płyn do chłodnicy, rozrządu jak jest na łańcuchu może nie trzeba by ruszać, choc tu się nie znam. pompa wody jak jest dobra to też bym jej nie ruszał.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23641
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-12-2013, 21:28   

Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 23-12-2013, 19:33   

robertdg napisał/a:
Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz


OK auto poszło dzisiaj do mechanika ma się rozeznać w temacie i potwierdzić czy to rzeczywiście uszczelka.

Wracając jeszcze do kwestii oleju - jaki syntetyk polecacie do Japończyka ? Do tej pory miałem styczność tylko z oplem i tam zawsze lałem olej GM a do colta nie mogę znaleźć jaki powinien trafić ? (książka serwisowa która jest podpięta powyżej akurat na stronie o olejach jest nieczytelna)
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 24-12-2013, 16:02   

Ja do Miśka wlałem Valvoline wprawdzie półsyntetyk (ale mój Gal jest z 94r) ale w Subarke już full syntetyka nalałem. Ale olej to temat rzeka. Podejrzewam że co byś nie wlał (mam na myśli syntetyk) i tak będzie lepsze niż to co masz teraz.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.