Colt 1.3 majonez pod korkiem |
Autor |
Wiadomość |
mebartek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 16 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: 19-12-2013, 19:46 Colt 1.3 majonez pod korkiem
|
|
|
Witam kolegów i koleżanki,
jest to mój pierwszy wpis na forum, zaznaczam że wcześniej próbowałem szukać podobnego tematu na forum ale jakoś nie trafiłem.
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem colcika z rocznika 2009 z silnikiem 1.3 95km z instalacją gazową BRC. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić poziom oleju i okazało się że jest poniżej minimum (tu pytanie 1 - czy w coltach są jakieś czujniki poziomu oleju ?).
OK postanowiłem zrobić dolewkę i pod korkiem odkryłem majonez lub budyń jak kto woli.
Autko przynajmniej raz w tygodni robi trasę po 50km w jedną stronę a w resztę dni śmiga ze mną do pracy po 20 km w jedną stronę. Piszę to bo ludzie podają często przyczynę takiego stanu rzeczy jako jazdę na krótki odcinkach. Czy takie zjawisko jest powszechne w tym modelu ? Jaka jest jego przyczyna ?
Acha, olej który wg. naklejki jest w nim teraz zalany to od ok. 8000km mobil 10W40. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2013, 20:02
|
|
|
Takie zjawisko jest wywołane głównie prze krótkie odcinki jazdy, być może poprzedni własciciel robił takowe, po drugie obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-12-2013, 20:02
|
|
|
Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.
[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a: | obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika | No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mebartek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 16 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: 19-12-2013, 20:39
|
|
|
londolut napisał/a: | Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.
[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a: | obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika | No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30. |
OK olej i tak zamierzałem wkrótce wymienić - jaki zatem polecacie ? Przesk na pełen syntetyk jest wogóle jeszcze możliwy ?
Czy strzeloną uszczelkę da się jeszcze jakoś inaczej potwierdzić ? Jaki byłby ewentualnie koszt wymiany dla tego silnika ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2013, 21:09
|
|
|
Objaw masła pod korkiem nie jest jednoznaczny z uszkodzeniem uszczelki pod głowića, bo najprawdopodobniej albo by ubywało oleju, płynu chłodniczego, byłyby problemy z rozruchem albo byłoby masło na bagnecie, wytrzyj korek i pojeździj wlasnym trybem, przeskok na syntetyk nie powinien zaszkodzić jeżeli silnik jest zdrowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 19-12-2013, 23:52
|
|
|
20 km w jedną stronę to już na pewno się auto dobrze zagrzeje, ja robiłem nieraz 3 km, jak była zima i mróz to szyby nie zdążyły nawet porządnie odmarznąć i budyniu pod korkiem nie miałem. Ja bym też za uszczelką obstawał. Sprawdź czy płyn chłodniczy masz czysty, czy nie ma w nim tłustych oczek od oleju. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-12-2013, 05:56
|
|
|
mebartek napisał/a: | mobil 10W40 | zmien olej i bedzie po problemie.MIałem taki sam problem w VOLVO V40 na tym samym oleju. Gdy jezdziłem krótkie trasy to też pojawiał się "majonez". |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 20-12-2013, 21:51
|
|
|
Polsyntetyk, szkoda silnika. Twoje mitsu nie zasluguje na polsyntetyczna zupe. Zawsze syntetyk |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 20-12-2013, 21:58
|
|
|
rufuz napisał/a: | Polsyntetyk, szkoda silnika. |
Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
mebartek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 16 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: 21-12-2013, 11:55
|
|
|
kaczka81s napisał/a: | rufuz napisał/a: | Polsyntetyk, szkoda silnika. |
Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić. |
OK co do oleju - przeskoczę na syntetyk.
Natomiast co do majonezu to hmmm.... dzisiaj zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Wprawdzie dostęp do niego jest fatalny ale barwa jaka od niego bije podchodzi mi pod kolor brunatny a to chyba jednoznacznie potwierdza o co chodzi...
Orientujecie się z jakim kosztem muszę się liczyć przy wymianie UPG ? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-12-2013, 12:20
|
|
|
Myślę, że za części + robotę ok 1,5k. Do wymiany oprócz uszczelki musisz doliczyć zabielenie i sprawdzenie głowicy, kompletny rozrząd z pompą wody, i wszystkie poboczne: płyny, uszczelki itd.
[ Dodano: 21-12-2013, 12:26 ]
Kurde, rozrząd jest na łańcuchu.
Może co do kosztów bardziej realnych niż mój strzał odniesie się np robertdg |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 21-12-2013, 21:07
|
|
|
100-150uszczelka szlif głowy 200 do tego uszczelki pod kolektory 30-50 a nawet więcej, olej, nowy płyn do chłodnicy, rozrządu jak jest na łańcuchu może nie trzeba by ruszać, choc tu się nie znam. pompa wody jak jest dobra to też bym jej nie ruszał. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-12-2013, 21:28
|
|
|
Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mebartek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 16 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: 23-12-2013, 19:33
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz |
OK auto poszło dzisiaj do mechanika ma się rozeznać w temacie i potwierdzić czy to rzeczywiście uszczelka.
Wracając jeszcze do kwestii oleju - jaki syntetyk polecacie do Japończyka ? Do tej pory miałem styczność tylko z oplem i tam zawsze lałem olej GM a do colta nie mogę znaleźć jaki powinien trafić ? (książka serwisowa która jest podpięta powyżej akurat na stronie o olejach jest nieczytelna) |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 24-12-2013, 16:02
|
|
|
Ja do Miśka wlałem Valvoline wprawdzie półsyntetyk (ale mój Gal jest z 94r) ale w Subarke już full syntetyka nalałem. Ale olej to temat rzeka. Podejrzewam że co byś nie wlał (mam na myśli syntetyk) i tak będzie lepsze niż to co masz teraz. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
|