Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt 1.3 padnięty katalizator
Autor Wiadomość
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 19-12-2013, 20:36   Colt 1.3 padnięty katalizator

Witam,

krótką chwilę po kupnie colta okazało się że w aucie pada katalizator (check engine się ciągle świeci a mechanik stwierdził jego sprawność na poziomie 8%).

Przebieg w tej chwili to jakieś 106000, czy to normalne że już go spotyka taki problem ?

Jak byście radzili przeprowadzić naprawkę ? Katalizator uniwersalny podejdzie do niego ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2013, 21:07   

Udaj się na analize spalin w celu sprawdzenia poprawności działania katalizatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 19-12-2013, 23:44   

mebartek napisał/a:
mechanik stwierdził jego sprawność na poziomie 8%)

A za najlepsze wyjście z sytuacji stwierdzi jego wycięcie. Wytnie, ty zostawisz, on go opyli za 200 zł, a tobie problem zostanie albo będzie gorzej. Jeśli rzeczywiście kat nadaje się do wywalenia to nie zostawiaj go mechanikowi, poszukaj , możesz go opchnąć na złom za przynajmniej 2 stówy jak jest cały.
Jak masz dwie sondy lambda (jedną przed, drugą za katem) obstawiam że któraś z nich głupoty pokazuje. Spróbuj jeszcze porządnie silnik zagrzać i przegazować, może przepali trochę te sadze. Zrób jak pisze robertdg,
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 20-12-2013, 09:17   

kaczka81s napisał/a:
mebartek napisał/a:
mechanik stwierdził jego sprawność na poziomie 8%)

A za najlepsze wyjście z sytuacji stwierdzi jego wycięcie. Wytnie, ty zostawisz, on go opyli za 200 zł, a tobie problem zostanie albo będzie gorzej. Jeśli rzeczywiście kat nadaje się do wywalenia to nie zostawiaj go mechanikowi, poszukaj , możesz go opchnąć na złom za przynajmniej 2 stówy jak jest cały.
Jak masz dwie sondy lambda (jedną przed, drugą za katem) obstawiam że któraś z nich głupoty pokazuje. Spróbuj jeszcze porządnie silnik zagrzać i przegazować, może przepali trochę te sadze. Zrób jak pisze robertdg,


Analiza spalin była robiona i stąd wiem że sprawność katalizatora jest już prawie równa 0.
Do tego błąd który zapala checka też wskazuje na katalizator więc w tej kwestii sprawa jest jasna.

Jeśli chodzi o samo pozbycie się kata to przelotka nie wchodzi w grę z uwagi na 2 sondy lambda - temat już sprawdzałem - i dlatego trzeba go wymienić a nie usunąć.

Sama wartość zużytego katalizatora to w tym aucie jedyne 100zł, ale tak wiem że go sprzedam - zwróci się chociaż część kosztów za jego wymianę.

Pytanie do Was - czy uniwersalny katalizator załtawi sprawę i check przestanie świecić ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2013, 17:39   

Dobry uniwersalny katalizator dobrany do pojemności z wkladem ceramicznym powinien rozwiązac problem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 20-12-2013, 22:04   

mebartek napisał/a:
Sama wartość zużytego katalizatora to w tym aucie jedyne 100zł
To ktoś jeszcze na nim dobrze zarobi. Jak robiłem na warsztacie, a było to 5 lat temu to gość, który brał od nas katalizatory stówe płacił za rozbity wkład pozbierany do jednorazówki. Za całego kata nieważne czy zapchany czy nie (przeważnie wycinaliśmy zapchane) płacił od 200 do 300 zł zależnie od wielkości.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
mebartek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '09 1.3 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Chrzanow
Wysłany: 02-01-2014, 10:06   

robertdg napisał/a:
Dobry uniwersalny katalizator dobrany do pojemności z wkladem ceramicznym powinien rozwiązac problem


Auto trafiło do mechanika i okazało się że katalizator w środku był pusty :( czyli poprzedni właściciel już coś w tym temacie działał...

Mechanik zrobił strumienicę, skasował błędy i póki co autko śmiga a check nie świeci.

W między czasie zamówiłem na allegro coś co się zwie "emulator drugiej sondy lambda" więc jak wyskoczy check to potraktuję go jeszcze tym czymś...

Na razie dzięki za porady...
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 03-01-2014, 01:07   

mebartek napisał/a:
katalizator w środku był pusty

Temu Check engine wyskakiwał, druga sonda lambda miała inne wartości niż powinna mieć.
mebartek napisał/a:
Mechanik zrobił strumienicę, skasował błędy i póki co autko śmiga a check nie świeci.

Myślę że nie długo. Sonda lambda zacznie działać.
mebartek napisał/a:
"emulator drugiej sondy lambda"

W tym wypadku to powinno załatwić sprawę. :mrgreen:
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.