Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator z dołu do góry w 2,5 TDI
Autor Wiadomość
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 11-12-2011, 00:20   

WItam, po windowaniu alternatora pojawil sie mały problem ze wspomaganiem, moze to zbieg okolicznosci. Mianowicie, po kilku dniach od montazu dodatkowej elektrowni podczas krecenia kierownica daje sie czuc "szarpanie" oraz dziwne przeskoki kierownicy szczególnie przy niskich obrotach silnika. Na poczatku szarpanie i opór był tylko przez chwile na zimnym silniku i niskich oprotach, podczas krecenia na postoju, teraz nawet podczas ostrego skrecania w czasie jazdy. Przy wstawianiu dodatkowego alternatora musialem obrocic pompe wspomagania o ok 90 stopni. Czy to moze byc powodem? Na poczatku myslalem ze moze układ jest zapowietrzony, ale przez te kilka tygodni powinien sie juz odpowietrzyc. Uwazam ze problem sie nasila. Podczas tych przeróbek zmieniłem płyn wspomagania, przewód od zbiorniczka na troszke dłuzszy i o ciut mniejszym przekroju ale to chyba nie problem. A moze to przekładnia kierownicza pada a nie pompa wspomagania? Prosze o pomoc w diagnozie problemu.
pozdr
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-12-2011, 07:44   

Powodem jest fakt że pasek na pompie wspomagania po dodaniu alternatora opasa koło klinowa na mniejszym odcinku. Mam to samo. Może na wiosnę pobawię się z dodatkowym kółkiem napinającym które wymusi opasanie na większym odcinku.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to jest - po prostu napnij mocniej pasek i objawy powinny się zmniejszyć
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 13-12-2011, 08:14   

kdf napisał/a:
napnij mocniej pasek
i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 13-12-2011, 16:50   

hmm, sprawdze choc nie sadze zeby pasek sie slizgał, pozdr
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-12-2011, 22:48   

polaff napisał/a:
kdf napisał/a:
napnij mocniej pasek
i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek
przecież nie pisałem że ma tak jeździć tylko sprawdzić czy się zmniejszą objawy.
Jeśli masz lepszy pomysł lub rozwiązanie problemu z pewnością będziemy wdzięczni za treściwą odpowiedź.
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 17-12-2011, 10:07   

Naciagniecie paska pomogło, problem ustąpił. pozdr
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 17-12-2011, 14:09   

Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek.
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 25-01-2012, 22:35   

kdf napisał/a:
Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek.

Dokladnie za mało paska na kole od wspomagania a dodatkową rolkę widze że ciężko tam gdzieś wcisnąć :doubt:
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 21-12-2013, 22:59   

koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie

100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam :)


z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie :)
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 22-10-2014, 14:36   

ppkss4_ napisał/a:
koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie

100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam :)


z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie :)


Powiedz coś więcej. Ja właśnie kupiłem taki i czekam na kuriera. Będę się zabierał za wymianę. One są 110a i nie masz problemu z przeładowanym aku? Jak się to sprawdza ? Daj znać chętnie dowiem się więcej co i jak..
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
Delko 
Nowy Forumowicz

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 10
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-06-2015, 11:08   

Witam wszystkich
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13

Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 14-06-2015, 12:32   

Delko napisał/a:

Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] pomocy - już kilka pasków poszło do kosza

Gdybyś tę informację :roll: rozjaśnił jakimś zdjęciem - byłoby łatwiej...
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Delko 
Nowy Forumowicz

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 10
Skąd: Chełm
Wysłany: 14-06-2015, 22:45   

Proszę o to parę fotek
Widzę że parę osób zakładało już alternator z audi
Gdzie dostaliście koło pasowe pasujące do tego alternatora





 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 15-06-2015, 09:15   

Delko napisał/a:
dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza

Powodem jest niedopasowany kształt wewnętrzny (zbyt duża zbieżność, za ciasne dno profilu) dorobionego koła. Przy małej średnicy i dużym kącie opasania prawidłowy "klin" koła pasowego jest dla pracy paska krytyczny.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Delko 
Nowy Forumowicz

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 10
Skąd: Chełm
Wysłany: 15-06-2015, 11:45   

Gdzie znajdę odpowiednie koło
Dzwoniłem do różnych sklepów ale bez skutku
Wszędzie koła zaczynają się od otworu 20mm. A mi jest potrzebne z otworem 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.