alternator z dołu do góry w 2,5 TDI |
Autor |
Wiadomość |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 11-12-2011, 00:20
|
|
|
WItam, po windowaniu alternatora pojawil sie mały problem ze wspomaganiem, moze to zbieg okolicznosci. Mianowicie, po kilku dniach od montazu dodatkowej elektrowni podczas krecenia kierownica daje sie czuc "szarpanie" oraz dziwne przeskoki kierownicy szczególnie przy niskich obrotach silnika. Na poczatku szarpanie i opór był tylko przez chwile na zimnym silniku i niskich oprotach, podczas krecenia na postoju, teraz nawet podczas ostrego skrecania w czasie jazdy. Przy wstawianiu dodatkowego alternatora musialem obrocic pompe wspomagania o ok 90 stopni. Czy to moze byc powodem? Na poczatku myslalem ze moze układ jest zapowietrzony, ale przez te kilka tygodni powinien sie juz odpowietrzyc. Uwazam ze problem sie nasila. Podczas tych przeróbek zmieniłem płyn wspomagania, przewód od zbiorniczka na troszke dłuzszy i o ciut mniejszym przekroju ale to chyba nie problem. A moze to przekładnia kierownicza pada a nie pompa wspomagania? Prosze o pomoc w diagnozie problemu.
pozdr |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 13-12-2011, 07:44
|
|
|
Powodem jest fakt że pasek na pompie wspomagania po dodaniu alternatora opasa koło klinowa na mniejszym odcinku. Mam to samo. Może na wiosnę pobawię się z dodatkowym kółkiem napinającym które wymusi opasanie na większym odcinku.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to jest - po prostu napnij mocniej pasek i objawy powinny się zmniejszyć |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 13-12-2011, 08:14
|
|
|
kdf napisał/a: | napnij mocniej pasek | i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 13-12-2011, 16:50
|
|
|
hmm, sprawdze choc nie sadze zeby pasek sie slizgał, pozdr |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 13-12-2011, 22:48
|
|
|
polaff napisał/a: | kdf napisał/a: | napnij mocniej pasek | i zacznij zbierać kasę na nowe łożyska i pasek | przecież nie pisałem że ma tak jeździć tylko sprawdzić czy się zmniejszą objawy.
Jeśli masz lepszy pomysł lub rozwiązanie problemu z pewnością będziemy wdzięczni za treściwą odpowiedź. |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 17-12-2011, 10:07
|
|
|
Naciagniecie paska pomogło, problem ustąpił. pozdr |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 17-12-2011, 14:09
|
|
|
Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek. |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 25-01-2012, 22:35
|
|
|
kdf napisał/a: | Niestety nie na długo, pewnie będziemy musieli dorobić kółko które wymusi większe opasania koła przez pasek. |
Dokladnie za mało paska na kole od wspomagania a dodatkową rolkę widze że ciężko tam gdzieś wcisnąć |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-12-2013, 22:59
|
|
|
koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie
100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam
z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie |
|
|
|
 |
micekm
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 29 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 22-10-2014, 14:36
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie
100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam
z alternatorem jest staly problem, ja robilem dwa razy, rok czasu i regeneracja wiec postanowilem sprobowac z altkiem ktorego jeszcze nikt nie probowal zakladac, udalo sie |
Powiedz coś więcej. Ja właśnie kupiłem taki i czekam na kuriera. Będę się zabierał za wymianę. One są 110a i nie masz problemu z przeładowanym aku? Jak się to sprawdza ? Daj znać chętnie dowiem się więcej co i jak.. |
_________________ Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149 |
|
|
|
 |
Delko
Nowy Forumowicz
Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-06-2015, 11:08
|
|
|
Witam wszystkich
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13
Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 14-06-2015, 12:32
|
|
|
Delko napisał/a: |
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] pomocy - już kilka pasków poszło do kosza |
Gdybyś tę informację rozjaśnił jakimś zdjęciem - byłoby łatwiej... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Delko
Nowy Forumowicz
Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-06-2015, 22:45
|
|
|
Proszę o to parę fotek
Widzę że parę osób zakładało już alternator z audi
Gdzie dostaliście koło pasowe pasujące do tego alternatora
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 15-06-2015, 09:15
|
|
|
Delko napisał/a: | dorobiłem koło pasowe na pasek 13 [...] Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza |
Powodem jest niedopasowany kształt wewnętrzny (zbyt duża zbieżność, za ciasne dno profilu) dorobionego koła. Przy małej średnicy i dużym kącie opasania prawidłowy "klin" koła pasowego jest dla pracy paska krytyczny. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Delko
Nowy Forumowicz
Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15-06-2015, 11:45
|
|
|
Gdzie znajdę odpowiednie koło
Dzwoniłem do różnych sklepów ale bez skutku
Wszędzie koła zaczynają się od otworu 20mm. A mi jest potrzebne z otworem 17 |
|
|
|
 |
|