LPG montaż i kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-12-2013, 00:01 LPG montaż i kilka pytań
|
|
|
witam,
mam pytanie odnosnie instalacji gazowych w Waszych sigmach, macie doswiadczenie a ja chcialbym sie dowiedziec cos wiecej odnosnie pracy silnikow na LPG, jakie bywaja problemy i spalania. Tak, czytalem kilka tematow dlatego to pytanie zadaje przy okazji.
jakie jest spalanie LPG w przypadku wtrysku LPG a zwyklej instalacji z nakladka na kolekor ssacy i jak to sie ma do regulacji
posiadam dwie instalacje LPG z emulatorami wtrysow na 6 cylindrow i i reszta sterowania, jedna z nich juz byla w sigmie u poprzedniego wlasciciela samochodu a ja jestem nowym wlascicielem silnika, u niego bylo spalanie 12 l ale czy to prawda to nie wiem.
chcialbym sie dowiedziec co myslicie a moze juz ktos probowal ze zwyklej instalacji zrobic kolektor LPG i podac gaz bezosrednio w kolektor ssacy tak jak w sekwencji lecz bez elektro-zaworow i jak to sie ma w praktyce. zamierzam cos takiego skonstruowac, z rurki miedzianej i nie wiem tylko czy dysze LPG dac blisko wtryskow paliwa czy blizej przepustnicy i jak to sie bedzie mialo do regulacji.
za wszelkiego rodzaju uwagi i podpowiedzi bede ogromnie wdzieczny poniewaz LPG interesuje sie od tygodnia odkad kupilem silnik od sigmy do mojego dieselka i szykuje sie SWAP
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10687 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-12-2013, 01:00
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | za wszelkiego rodzaju uwagi i podpowiedzi bede ogromnie wdzieczny poniewaz LPG interesuje sie od tygodnia |
Poczytaj jeszcze trochę doucz się i nie rób popeliny, tylko założ instalacje sekwencyjną najlepiej. A jak masz mixer..... to zamiast kombinacji z rurkami może lepiej na blosa zamień |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-12-2013, 07:12
|
|
|
Z LPG lepiej nie eksperymentować bo może to być niebezpieczne i auto z takimi własnoręcznymi przeróbkami może nie przejść badania technicznego. Jeśli chcesz mieć osiągi na LPG jak na benzynie i właściwe spalanie, to jak już Ci radził Marcino, zmień obecną instalację na sekwencję. Spalanie na LPG powinno być o około 15 - 30 % większe niż na benzynie, mniejsze będzie szkodliwe dla silnika.
Myślę, że ten temat wiele wyjaśni http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5341 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 21-12-2013, 08:48
|
|
|
Sprawdzony zestaw: Hana green + AC R1 250 (czerwony) + wielo i elektrozawór extra + faro/ miedz 8mm no i oczywiście odpowiednie wwiercenie się pod wtryskiwacze(jak najbliżej benzynowych). Sterownik wedle uznanie większość z nas ma staga 300-6 ISA2. Na instalacji II gen (tzw. palnik) da się jeździć ale ciężko ustawić optymalnie. Jeżeli chodzi o spalania to w trasie bez "szarży" ok 12l - manual. W mieście zależy od nogi 12-18l. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-12-2013, 15:36
|
|
|
Dorzucając kilka słów od siebie - przy obecnych cenach instalacji wtryskowych to montaż "palnika" nie jest warty zachodu.
Jeśli masz dobry (sprawny i wydajny) reduktor do palnika to ewentualnie zamontuj palnik normalnie, ale zbieraj na wtrysk i jak będziesz gotowy to zmienisz tylko przód.
Przy 3 litrach miedź 8mm jest najlepszym rozwiązaniem - przy palniku stabilne zasilanie w paliwo jest nawet ważniejsze niż w przypadku wtrysku, który mając więcej czujników lepiej sobie radzi przy spadkach ciśnienia - oczywiście przy małych i średnich obciążeniach. Przy dużych, jeśli brakuje paliwa to z pustego nawet żadne BRC* nie naleje
* - celowo użyłem nazwy BRC jako, że w obiegowej opinii jest uznawana jako najlepsza instalacja, co oczywiście nie jest do końca prawdą. Jak każda instalacja ma swoje wady i zalety. Jej największym atutem jest idioto odporność - na zaniedbania użytkownika jak i lenistwo montażysty - umie się dobrze adaptować do trudnych warunków pracy co przez dość długi czas pozwala jej działać bez konieczności regulacji. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-12-2013, 21:13
|
|
|
Koledzy, dzieki bardzo za podpowiedzi. widze, ze bede musial troche przestudiowac dzial LPG aby troszke wiecej wiedzy pochlonac zanim cos zrobi BUM... jezeli chodzi o instalacje jakie posiadam to jedna jest firmy LECHO ( emulator wtryskow i system kontroli sondy lambda MAXI) oraz drugi zestaw to lambda control system AL-700i emulator firmy Protec. parownik jest firmy BRC i byl zamontowany w sigmie u poprzedniego wlasciciela a u mnie bedzie sam silnik.
odnosnie instalacji pytam doswiadczonych w tej dziedzinie poniewaz dla mnie do tej pory byl to temat obcy i nigdy nie chcialem sie dotykac gazu lecz zakupilem silnik z calym zestawem na SWAP-a i powoli przy nim pracuje. mam duzo przerobek odnosnie silnika poniewaz bedzie montowany w Pajero I 4WD wiec narazie chcialem wykorzystac instalacje LPG ktore posiadam a w przyszlosci pomyslec o sekwencji z racji na koszta. z reszta musze jeszcze zobaczyc co ile kosztuje no chyba, ze ktorys z kolegow pomoze w doborze czegos rozsadnego i mowa o calym zestawie bo nie wiem czy parownik bedzie sie nadawal. jaka moc parownika ? nie wiem bo nie zaglebialem sie w gaz az tak bardzo, na pierwszy rzut poszedl silnik i instalacja elektryczna bo chce sama wiazke sterowania silnikiem a reszta na bok wiec mialem troche zajecia przez ostatni tydzien ( tydzien temu kupilem silnik), instalacja oddzielona, silnik odpalony wiec czas na przerobienie go na tyle aby zmiesicl sie w komorze silnika.
sprawdze jaka jest moc parownika i podpowiecie czy jest sens zakladania tego co mam czy myslec nad zakupem czegos nowego.
przekladajac silnik chce dolozyc instalacje do wpiecia lpg w jednej wiazce dlatego bym prosil o podpowiedz i pomoc. LPG bede zakladal sam a w razie problemow z regulacja pojade do zakladu tej specjalosci. jezeli chodzi o przeglad .. nie bede pisal tego na frum oficjalnie ale nie martwie sie o to.
[ Dodano: 21-12-2013, 21:29 ]
p.s. mozecie wyjasci dokladniej co macie na mysli piszac "blos" oraz "palnik" ? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-12-2013, 12:57
|
|
|
Palnik to potocznie nazwa Miksera, który wprowadza gaz do układu dolotowego silnika. Stosowany w I i II gen. lpg. Blos to nic innego jak ulepszona wersja miksera(inna zasada działania) pozwalająca uzyskać większy przepływ/wydajność. Nie chcę tutaj powtarzać słów przedmówców. Szkoda czasu i pieniędzy na półśrodki. Jeśli sam ogarniesz montaż, to kwota nowej(odpowiedniej) instalacji sekwencyjnej powinna zamknąć się w 2000zł. Jeśli chcesz zagłębić się w temat instalacji lpg, polecam forum :
http://lpg-forum.pl/ |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-12-2013, 18:46
|
|
|
mialem chwilke wiec doczytalem o palniku i blosie ale tak czy inaczej dziekuje za pomoc koledzy. jak narazie nie dysponuje wieksza gotowka aby kupic nowa instalacje poniewaz jestem w trakcie SWAP-a i swiezo po kupnie silnika z osprzetem. mam nadzieje, ze do maja silnik bedzie przygotowany do przekladki (w sumie licze, ze bedzie juz w nowej budzie). przejże schematy instalacji lpg aby wyprowadzic wiazke "na przyszlosc" pod sekwencje a narazie bede zmuszony zostac przy tym co posiadam z racji na $$, jutro bede w garazu to zrobie zdjecia tego co posiadam i zobaczmy czy cos z tego bedzie sensownego.
jezeli chodzi o instalacje elektryczna z tego co mam bede sklonny na emulator i system kontroli lambdy firmy LECHO poniewaz mam komplet lacznie z przelacznikiem LPG/Pb. ewentualnie zamiast miksera skusze sie na blosa o ile sa o srednicy ok 70mm aby nie zmiejszac srednicy dolotu powietrza, w moim przypadku bedzie in zamontowany w odleglosci ok 60-80cm od wtryskow paliwa wiec czy to nie bedzie zbyt daleko ? ;/ dlatego mysle o tym co napisalem wyzej...
caly czas mnie kusi aby zrobic kolektor z miedzi, dysze nawiercic kolo wtryskow paliwa i gaz podac jak najblizej wtryskow lecz jak to sie bedzie mialo do regulacji ? no wlasnie nikt tak nie esperymentowal.
w sekwencji wtrysk gazu odbywa sie tak samo lecz jest sterowany przez elektrozawory o ile sie nie myle.... ja mam w swojej instalacji "przepustnice gazu" ? wpinana miedzy parpwnik a mikser, gdybym zamiast miksera zastosowal "wtrysk" a raczej rozpylacz gazu bezposrednio w kolektor ? bedzie mialo to sens ? az sie boje odpowiedzi... |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 22-12-2013, 19:40
|
|
|
jestem po Twojej stronie,trzeba mysleć i próbować,koło też nie było idealne na początku |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-12-2013, 22:24
|
|
|
Slaw napisał/a: | jestem po Twojej stronie,trzeba mysleć i próbować,koło też nie było idealne na początku |
Nie było, ale skoro ten silnik projektowano od początku pod wtrysk to po co cofać się w rozwoju?
Mikser można zastosować tylko jako półśrodek na krótko.
Jeśli ktoś chce V6 z wtryskiem i później dławi ten silnik mikserem itd. to równie dobrze może pozostać przy obecnym silniku tj. klekocie.
Jedyną zaletą miksera jest niska cena i prostota montażu. A tak to ma same wady - trudność regulacji, wrażliwość na wahania ciśnienia, zmniejszenie średnicy dolotu, ryzyko uszkodzenia dolotu/przepływomierza w przypadku niedomagań układu zapłonowego (wybuchy gazu).
Ale tyle w temacie - nie będę nikogo na siłę przekonywał. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-12-2013, 22:40
|
|
|
Slaw napisał/a: | jestem po Twojej stronie,trzeba mysleć i próbować,koło też nie było idealne na początku |
dzieki za wsparcie
koledzy moze napisze jasniej, zamiast blosa czy miera chce zbudowac kolektor z miedzi i LPG wprowadzic bezposrednio przez dysze obok wtryskow Pb.
Pytanie : czy silnik krokowy bedzie w stanie wysterowac dawke.
nie chce dlawic dolotu mixerem ktory byl wczesniej zalozony, koszt blosa to ok 400zl a jak narazie te $$ inwestuje w silnik i materialy aby sprawny wlozyc do Pajero
( http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84362 )
rowniez chce wykorzystac elektronike do sterowania LPG ktora posiadam, wykorszystac to co mam a dlaczego ? auto spali 3l gazu wiecej niz na sekwencji najnowszej generacji a koszt zakupu niech bedzie 1500zl, za jaki czas mi sie zwroci ta kwota jezeli w chwili obecnej mam instalacje ? wlasnie dlatego chce zostac przy tym co mam i choc LPG to nowy temat dla mnie to korci mnie aby cos zmodzic
[ Dodano: 22-12-2013, 22:43 ]
lukasz12 napisał/a: | Jedyną zaletą miksera jest niska cena i prostota montażu. A tak to ma same wady - trudność regulacji, wrażliwość na wahania ciśnienia, zmniejszenie średnicy dolotu, ryzyko uszkodzenia dolotu/przepływomierza w przypadku niedomagań układu zapłonowego (wybuchy gazu).
Ale tyle w temacie - nie będę nikogo na siłę przekonywał. |
dokladnie o to mi chodzi, sa same wedy i dlatego probuje czegos nowego |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-12-2013, 23:17
|
|
|
Nie chcę tutaj wypisywać elaboratów, ale wystarczy prześledzić historię rozwoju systemów zasilania w paliwo w silnikach benzynowych.
Dlaczego wtryski sterowane elektronicznie ostatecznie wyparły rozwiązania mechaniczne?
Ano dlatego, że umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie dawką i momentem podawania paliwa co przekłada się na bardziej stabilną pracę i bardziej efektywne wykorzystanie paliwa.
Jakkolwiek pomysł zrobienia "wielopunktowego" podawania gazu do kolektora jest w jakiś sposób nowatorski, nie zmienia to faktu że paliwo jest podawane cały czas to po 1.
Po drugie nie wiem czy z powodu znacznie mniejszych rurek, będzie możliwe wytworzenie odpowiedniego podciśnienia, które pozwoli na podawanie właściwej dawki gazu - reduktory do instalacji mieszalnikowych są 2-u stopniowe. A jest tak dlatego, że podciśnienie jest właściwie jedynym czynnikiem, który ustala dawkę paliwa (mikser w pewien sposób naśladuje zasadę działania gaźników).
A co do BLOSA to uważam że szkoda weń inwestować - za jego cenę kupisz komplet sensownych wtryskiwaczy do 6 cylindrów. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 23-12-2013, 00:21
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Jakkolwiek pomysł zrobienia "wielopunktowego" podawania gazu do kolektora jest w jakiś sposób nowatorski |
To zdaję się jest troszkę uproszczona instalacja 3 generacji, bo instalacje 3 generacji mają jeszcze między reduktorem a rozdzielaczem 2 krokowce które regulują dawkę paliwa - trochę jak na benzynowym wtrysku jednopunktowym, który ma osobną szynę do podawania paliwa.
Moim zdaniem jeżeli zaczynasz rzeźbić to nie rób 100 rzeczy na raz - swapujesz silnik, zrób swap, jak zrobisz i będzie chodzić na benzynie, to zastanów się nad LPG - i pamiętaj, że na LPG oszczędza się dopiero PO poprawnym zamontowaniu |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 23-12-2013, 17:40
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | Jakkolwiek pomysł zrobienia "wielopunktowego" podawania gazu do kolektora jest w jakiś sposób nowatorski |
To zdaję się jest troszkę uproszczona instalacja 3 generacji, bo instalacje 3 generacji mają jeszcze między reduktorem a rozdzielaczem 2 krokowce które regulują dawkę paliwa - trochę jak na benzynowym wtrysku jednopunktowym, który ma osobną szynę do podawania paliwa.
Moim zdaniem jeżeli zaczynasz rzeźbić to nie rób 100 rzeczy na raz - swapujesz silnik, zrób swap, jak zrobisz i będzie chodzić na benzynie, to zastanów się nad LPG - i pamiętaj, że na LPG oszczędza się dopiero PO poprawnym zamontowaniu |
dokładnie tak, skup się na jednym. Śmiem twierdzić, że taka kombinacja wyjdzie drożej niż używane podzespoły do sekwencji. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 24-12-2013, 09:37
|
|
|
wiecie co koledzy, macie racje... obym pozniej sam nie narzekal na to co zrobilem. najpierw auto wystartuje na Pb i zobacze jakie bedzie spalanie. nie zapowiada sie abym duzo jezdzil wiec chyba przezyje bez LPG:P
jezeli ktorys z was posiada zdjecie z najbardziej optymalnym wierceniem otworow to byłbym wdziecz za umieszczenie a jak nie ma zdjecia to po skonczeniu swojego wrzuce foto i podpowiecie jaka lokalizacja bedzie najlepsza oraz jakie dysze kupic to kupie i za jednym strzalem zamontuje jak wszystko mam na wierzchu.
pozdrawiam i dzieki za zainteresowaniem tematem.
WESOŁYCH ŚWIĄT |
|
|
|
 |
|