[EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-12-2013, 22:15
|
|
|
A da się tam coś podczas montażu źle zrobić? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-12-2013, 22:25
|
|
|
deejay napisał/a: | Dla mnie przyczyną problemu była tu sztuka montażu | Nie sądzę. |
|
|
|
 |
MIchał89
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 19 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-01-2014, 22:47
|
|
|
witam, mam tylko jedno pytanie, bo mam podobne objawy jak tu wszyscy pisali, u mnie przy przyspieszaniu pomiędzy 80-100 km/h są drgania, ale gdy w tym momencie wcisne sprzęgło jest ok, czy to jest przegub wewnętrzny ? |
_________________ michał |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-01-2014, 07:51
|
|
|
MIchał89 napisał/a: | przy przyspieszaniu pomiędzy 80-100 km/h są drgania, ale gdy w tym momencie wcisne sprzęgło jest ok, czy to jest przegub wewnętrzny ? | No nie bardzo. Wibracje od zużytych przegubów wewnętrznych są najsilniejsze na 2 biegu i na początku przyśpieszania. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 05-03-2014, 22:16
|
|
|
U mnie jest tak:
od ok 80km/h zaczynam czuć wibracje (delikatne)
od ok 120km/h wyraźnie wyczuwalne
od ok 140km/h telepie strasznie
- zarowno gdy przyspieszam jak i gdy odpuszczam gaz
- wyczuwalne na kierownicy (lewo prawo), na podłodze, pedale gazu
koła zimowe/koła letnie - bez zmian
jak żyć? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-03-2014, 14:00
|
|
|
Podepnę się pod temat.
U mnie sprawa wygląda następująco:
Mam obecnie automatyczną skrzynię bez TIP.
mniej więcej tak około 80km/h i 2 tyś obrotów (nie wiem który to bieg) zaczynają się wibracje przy dodawaniu gazu po odpuszczeniu gazu wibracje ustępują.
Powyżej 100km nie ma już tego problemu ale wtedy obroty mam powyżej 3 tys.
Z tego wątku wynika że prawdopodobnie poleciały mi przeguby wewnętrze.
Czy mogę przełożyć całe przeguby z takiego samego galanta z manualną skrzynią biegów?
Oba auta to wersje SE Kombi z 1998r z takim samym silnikiem. Różnią się tylko skrzynią biegów.
pozdrawiam |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 09-09-2015, 14:47
|
|
|
Witam,
u mnie podobne historie, do 120 wibracje bardzo nieregularne pojawiajace sie przy dodawaniu gazu, ale czasami wyczuwalne przy stalej jezdzie.
Powyzej 120 wibracje zawsze odczuwalne, przy czym raz lepiej raz gorzej.
Eliminuje po kolei, opony nowe , nowe lozyska dalej to samo.
Pora na przeguby, tu pojawia sie problem z dostepnoscia czesci. znalazlem na Alle wewnetrzne firmy Berg, ktos cos slyszal?
Jak sie sprawa wyjasni to zrobie update. |
_________________ -----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 |
Ostatnio zmieniony przez bartek_fc 16-09-2015, 14:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-09-2015, 15:31
|
|
|
bartek_fc napisał/a: | Jak sie sprawa wyjasni to zrobie update. | Koniecznie. |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 16-09-2015, 14:21
|
|
|
Przeguby zawmowione przez Alle i niespodzianka, prawe maja inne uzebienie od lewych.
Czy to jest normalne?
Lewa strona ma 33 w zewnetrznym i 24 wewnetrznym,
Prawa za to 24 w zewnetrznym i 25 wewnetrznym.
Wymienilem tylko lewa strone, bicie jak bylo tak jest. |
_________________ -----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-09-2015, 14:41
|
|
|
bartek_fc napisał/a: | Wymienilem tylko lewa strone, bicie jak bylo tak jest. | Bo w 99% bije prawa (długa) półoś. |
|
|
|
 |
Seba75
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi AT 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 84 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2015, 22:40
|
|
|
Hejka.A ja dzisiaj zauważyłem,że na zimnym silniku jak dodaje delikatnie gazu to czuje delikatne"mrowienie"na pedale gazu.Jak silnik rozgrzany to już jest ok.Dziwne uczucie.Czy ktoś z Was spotkał sie z takim czymś? |
|
|
|
 |
lortek
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Avance 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 22-12-2015, 14:25
|
|
|
Odświeżyłbym trochę temat. Podczas przyspieszania od zera czuć na 1 i 2 biegu wibracje/trzęsienie w szczególności odczuwane na siedzeniu. Od 3 w górę nic takiego nie ma
Ktoś coś podpowie ? |
_________________ Mój Rekinek : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-12-2015, 14:29
|
|
|
lortek napisał/a: | Ktoś coś podpowie ? | Przeguby wewnętrzne kaput (najczęściej prawy pada). Książkowe objawy. |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2015, 16:27
|
|
|
Miałem podobnie w swoim Legnumie. Okazało się że poprzedni właściciel założył felgi z większym otworem na piastę i poskąpił na pierścień centrujący. Tzn nie było pierścienia a felgi układały się jak chciały. To też może być przyczyna wibracji przy dużych prędkościach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 23-12-2015, 14:45
|
|
|
u mnie było podobnie, ale ja miałem pierścienie centrujące, tylko w prawym przednim był on uszkodzony i już nie spełniał swojej funkcji tak jak powinien koło też się układało jak chciało, po wymianie pierścienia, problem znikł |
Ostatnio zmieniony przez muka997 28-12-2015, 23:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|