Po wymianie oleju |
Autor |
Wiadomość |
sakaal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant kombi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 10 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-01-2014, 13:26 Po wymianie oleju
|
|
|
Witam!
Po wymianie oleju (wlane super mobil 10W60 ) i filtra w moim Mitsu 2,0 benzyniak długo pali się kontrolka ciśnienia oleju. Jak jechałem zmienić to stojąc na wolnych obrotach jeszcze na parkingu paliła sie, ruszyłem i wjechałem w zwalniacza na parkingu zgasła i zapaliła się ponownie. Po zmianie oleju pali się długo na zimnych silniku by zgasnąć jak silnik się rozgrzeje ( zaczyna mrugać i gaśnie ), silnik idzie cały czas równo i po 2h postoju kontrolka po ponownym odpaleniu gaśnie normalnie. Winny czujnik poziomu oleju? Jakaś wilgoć na mrozie do niego się dostaje i dopiero po odparowaniu przy rozgrzanym silniku zaczyna działać "poprawnie"? |
|
|
|
 |
figi
Forumowicz
Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 42 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 02-01-2014, 14:44
|
|
|
Olej z oznaczeniem 60 to olej o wysokiej lepkość/gęstości zwykle do pracy w wysokich temperaturach z dużym obciążeniemnp. sport. Ten dodatkowo widze opisują jako do wysłużonych aut. Być może jednak nie osiąga właściwej płynności przy Twoim sposobie wykorzystywania auta.
http://www.mobil.com/UK-E...L_1_10W-60.aspx
"High viscosity to help reduce oil burn off in older engines" |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-01-2014, 15:04
|
|
|
sakaal napisał/a: | Winny czujnik poziomu oleju? Jakaś wilgoć na mrozie do niego się dostaje i dopiero po odparowaniu przy rozgrzanym silniku zaczyna działać "poprawnie"? |
Wymień czujnik |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-01-2014, 17:20
|
|
|
Mi czasem też ten czujnik potrafi zwariować. Za pierwszym razem miałem nie małego stracha że olej się ulotnił. Sprawdziłem i był stan. Raz na 2-3 miesiące potrafi mi się nawet na stałe zapalić ale dla pewności tylko kontroluje stan na bagnecie. Kiedyś ten czujnik wymienię, ale wcześniej mam więcej ważniejszych usterek do usunięcia. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-01-2014, 17:40
|
|
|
Warto sprawdzic czujnik ciśnienia i kabelek od niego, może został uszkodzony przy odkrecaniu filtra, najpewniejsza metoda pomiaru to zamontować manometr do pomiaru ciośnienia oleju. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|