Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja tarczy sprzęgłowej
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-01-2014, 20:00   Regeneracja tarczy sprzęgłowej

Zupełnie przypadkowo dowiedziałem się o pewnej firmie w okolicy, zajmującą się regeneracją tarcz sprzęgłowych.
Pracownik mówił o doświadczeniu w regeneracji tarcz sprzęgieł np. na potrzeby drift-u lub też pojazdów ciężarowych.
Regeneracja tarczy sprzęgła - w moim przypadku wymiana okładzin - cenowo 40-70 zł (niby te droższe lepsze). Dostępne okładziny LUK-a. Wymiana samych okładzin zajęła 10 minut.

Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenia?


Ostatnio garażowałem pacjenta do wymiany sprzęgła (Vectra B 1.6 8V) i sprawy tak się potoczyły, że zaryzykowałem regenerację tarczy sprzęgła.
Puki co przejechane za mało by coś powiedzieć o trwałości :biggrin:

Z tego co zauważyłem często wymiana samej tarczy jest nieopłacalna, dlatego ciekawi mnie taka alternatywa.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2014, 20:30   

W tarczy sprzegłowej jest tłumik drgań on także się zuzywa, wiec opłacalność takiego zabiegu zalezna jest od stanu obecnej tarczy oraz kosztów zakupu zamiennika odpowiedniej jakości.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 05-01-2014, 21:19   

Zależy jaka regeneracja. Jeśli wymieniają sprężyny czy inne elementy tłumika drgań, rozbierają tarczę na elementy składowe, oceniają stan, weryfikują i składają nową na sprawnych podzespołach, to istnieje szansa że będzie OK. Sama okładzina to nie wszystko. Jeśli sprzęgło szarpało czy też tarcza miała luz bądź była krzywa, to sama zmiana okładzin jej nie uleczy.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 05-01-2014, 21:46   

Ja bym nie ryzykował.
U mnie stało się takie cuś:
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 06-01-2014, 00:10   

Też bym nie regenerował. Tarcza u kolegi w civicu regenerowana wytrzymała aż poł roku :D
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 06-01-2014, 13:13   

Jeszcze sprostuje,ja tez nie regenerowalem,to stalo sie w oryginalnym sprzegle.Okladzina na oko wygladala calkiem dobrze i nie byla duzo nizsza od nowej.Wniosek jeden-nie warto,nawet jak sie samemu robi to szkoda czasu isc na skroty.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-01-2014, 14:27   

robertdg napisał/a:
W tarczy sprzegłowej jest tłumik drgań on także się zużywa, wiec opłacalność takiego zabiegu zalezna jest od stanu obecnej tarczy oraz kosztów zakupu zamiennika odpowiedniej jakości.


Czy da się jakoś precyzyjnie określić w jakim stanie jest tłumik drgań?
W tym, którym regenerowałem pracownicy stwierdzili, że jest w porządku. Tarcza Sachs-a.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2014, 19:48   

Mechanik regenerujący tarcze sprzegła stwierdza w jakim stanie jest tłumik dragń głownie po organoleptycznym ocenieniu sprezyn w tłumiku oraz cześci wspólpracujących, czy sa jakieś inne technologie do sprawdzenia tego, pewnie tak, zle to juz zalezne od zakladu wykonującego taki zabieg
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.