Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z kontrolą trakcji
Autor Wiadomość
HeniuRobert 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-01-2014, 14:06   Problemy z kontrolą trakcji

Witam serdecznie!
Jestem od pazdziernika 2013 posiadaczem Mitsubishi Galant 1998 rok 2,5 V6 z 3 letnią instalacją gazową, od jakiegoś czasu (około dwa tygodnie) poważnie nasila sie pewien problem. Przy normalnej jezdzie, zazwyczaj gdy jade na biegu bez wcisnietego pedału gazu lub przy zmianie biegów gdy chce nacisnac pedał gazu zaczyna mrugać na pomarańczowo kontrolka TCL OFF (kontrola trakcji) i pedał gazu przestaje reagować, silnik chodzi na najniższych obrotach, nie gaśnie ale nie reaguje na pedał. Musze wtedy go wyłączyc i włączyc i za ktorąś próbą w koncu pojedzie ale kontrolka dalej mruga a pedał reguje niereglarnie tzn na niektorych biegach łapie, na niektórych nie łapie, czasami musze pare razy go nacisnac, tak jakby napompowac i wtedy idzie ale głównie na wysokich obrotach. Byłem u elektryka ktory podpiął samochód pod komputer i pokazał sie błąd czujników trakcji we wszystkich czterech kołach, skasował go i powiedzial ze mam podjechac jak znowu cos takiego sie stanie. Nie wyjechalem dobrze od niego i znowu sie stało to samo i zawrocilem i podjechalem do niego jeszcze raz i komputer nie pokazał zadnego błędu. Robiłem to samo na gazie i paliwie i nic to nie daje, próbowałem wyłączył kontrole trakcji ale tez to nic nie dawało. Elektryk rozkładał ręce i nie wiedzial co robic ani za co sie złapać. Z góry dzieki za pomoc ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2014, 19:15   

Zaslep węzyk od aktuatora podciśnienia TCL przy przepustnicy i sprawdź czy sie poprawi
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 08-01-2014, 11:20   

HeniuRobert, ja miałem bardzo podobny problem, okazało się, że mechanik zamienił miejscami wtyczki przy potencjometrach badających położenie przepustnicy.
Spróbuj je zamienić miejscami i daj znać czy pomogło.
U mnie by tego typu błąd (mruganie TCL OFF) skasować muszę wyjąć kluczyk ze stacyjki i otworzyć i zamknąć drzwi kierowcy.
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-01-2014, 12:29   

U mnie były podobne objawy, po zrobieniu pełnej zbieżności wszystko wróciło do normy.
 
 
HeniuRobert 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-01-2014, 17:04   

Nie miałem założonego jednego nadkola w tylnim kole i okazało sie ze czujnik z ABS był cały zawalony brudem i po wyczyszczeniu okazało sie ze wszystkie idzie normalnie, jak narazie zrobilem 50 km i nic zobaczymy dalej. Być moze to było to, był zabrudzony i dawał zle sygnały
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2014, 23:53   

HeniuRobert, tak dla uświadomienia: w Galantach oryginalnie nie ma z tylu nadkoli więc nie wiem co miałeś założone na drugim kole :?
Poza tym nie widać związku pomiędzy nadkolem a szwankującym czujnikiem ABS... Jakieś bajki tu opowiadasz ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
HeniuRobert 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-01-2014, 19:10   

zawiozlem samochód do drugiego mechanika i ten doszukał sie problemów z pracą układu przepustnicy, była zabrudzona i jakies dwa regulatory ze sobą nie współpracowały i przez to były problemy z pedałem a kontrolka sie zaswiecała bo traktowała ten błąd miedzy wspolpraca tego ukladu jako blad z kontrola trakcji, dzisiaj odebralem samochod i jak narazie wychodzi na to ze to było to:) ogolnie przepraszam za mój mało fachowy język ale poprostu srednio sie znam i pisze to co mi mowil mechanik;)
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-01-2014, 12:45   

Nie będę zakładał nowego tematu i dołączę swoje pytanie tutaj:

Jak u Was wygląda praca kontroli trakcji? Do ilu obrotów na śniegu zakręci się silnik zanim zacznie zabierać moc z kół?

Nie mam doświadczenia z tym systemem, ale wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak, niby podczas jazdy ładnie kontroluje poślizgi kół, gdy za dużo dodam gazu na lodzie, ale stojąc ciężko jest ruszyć albo cofnąć, w zasadzie obroty wzrosną do odcięcia, a koła się nawet nie ruszą... po wyłączeniu kontroli trakcji spokojnie mogę delikatnie ruszyć.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 28-01-2014, 17:17   

Hunter napisał/a:
w zasadzie obroty wzrosną do odcięcia, a koła się nawet nie ruszą.
PUŚĆ SPRZĘGŁO :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2014, 10:55   

sveno, ale jak to zrobić w automacie? :P :mrgreen:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 29-01-2014, 13:09   

Hunter, sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? TCL nie ma nic wspólnego z odcięciem momentu przez wpływ na mechanikę, on jedynie wpływa na położenie przepustnicy więc to co opisujesz bardziej wygląda na jakiś problem ze skrzynią podczas ruszania niż z TCL.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 29-01-2014, 18:27   

przepraszam, mój błąd, nie zauważyłem, że to o automat chodzi :)
Mam jednak rozwiązanie problemu: przesiądź się na manualną skrzynię biegów :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2014, 19:42   

sveno napisał/a:
przesiądź się na manualną skrzynię biegów
To bez sensu, krok w tył, a biorąc pod uwagę, że to manual w EA to w ogóle :wink:
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 30-01-2014, 15:38   

Hugo napisał/a:
To bez sensu, krok w tył
widzisz, ja tak myślę o automatach bo zamulają auto i odmóżdżają kierowcę.
Hugo napisał/a:
a biorąc pod uwagę, że to manual w EA to w ogóle :wink:
taaaaaa, bo automat w EA to ideał :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 30-01-2014, 16:16   

sveno napisał/a:
odmóżdżają kierowcę.
automatem też trzeba umieć jeździć, tym bardziej jeśli chce się jeździć zarówno efektywnie jaki efektownie.

sveno napisał/a:
taaaaaa, bo automat w EA to ideał

możesz o tym poczytać.
Jeśli natomiast pijesz do konwertera to moje auto 1998r. pod moją ciężką nogą zrobiło bezawaryjnie 200kkm wiec... chmmm jak to porównać do łożysk i synchronizatorów w EA z a/t....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.