Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajęcza sieć na Mitsu by SPIDER-ek
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-11-2013, 14:26   

To teraz mogę napisać, a nie mówiłem ze galant może tyle palić? :p
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2013, 15:18   

Marcin, niemniej jednak sprawdzę jak samochód zachowuje się na luzie albo zdejmując nogę z gazu. Czy zdecydowanie zwalnia, czy też się właściwie toczy.
No i oczywiście czy nie są koła nagrzane.

Dla tego testu w/w pojadę bez hamowania i pałowania :badgrin: Zrobię rundkę po Alejach :)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-11-2013, 21:02   

SPIDER-ek, pisałem wcześniej, że u mnie spalanie też jakieś wysokie. Ale tylko kiedy ja prowadzę :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2013, 21:38   

Samochód przetestowany, wszystko git majonez. Chodzi jak szwajcarski zegarek.

Spalanie niestety jest winą mojej jazdy:) przyzwyczajenie do Mazdy sprawiło że Galantem inaczej się poruszam niż 6 litrów wcześniej :)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 20-11-2013, 21:41   

SPIDER-ek napisał/a:
Galantem inaczej się poruszam niż 6 litrów wcześniej

:mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2014, 13:26   

Jak co roku przyszedł czas i na rachunek sumienia za 2013

Małe obliczenia:
Mitsubishi Galant 2,5l V6 - przebieg: 3833km -> średnie spalanie: 13,37l/100km
Mazda 3 - 2,3l R4 - przebieg: 8715km -> średnie spalanie: 12,31l/100km

Dla porównania i przypomnienia spalanie:
2012: Mitsubishi - średnie spalanie: 10,64l/100km
2013: Mitsubishi - średnie spalanie: 13,37l/100km

2012: Mazda - średnie spalanie: 11,26l/100km
2013: Mazda - średnie spalanie: 12,31l/100km

:) Prawdziwa weekendowa eksploatacja Galanta 4tyś w rok to już grzech :)


Ponadto mam dużo do opisania, bo końcówka roku 2013 była bardzo interesująca z punktu widzenia Galanta i muszę znajść chwilę aby opisać co mi się przykrego stało w trakcie urlopu świątecznego.

Dodatkowo chyba znalazłem prawdziwą przyczynę dlaczego zwiększyło się spalanie. Ale to będzie jeszcze kwestia późniejszych testów.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-01-2014, 20:50   

SPIDER-ek napisał/a:

Dodatkowo chyba znalazłem prawdziwą przyczynę dlaczego zwiększyło się spalanie. Ale to będzie jeszcze kwestia późniejszych testów.


Konkrety :?:
 
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-01-2014, 21:54   

butował po wioskach ile się da :D
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2014, 22:54   

Przyszedł czas na opis świątecznego wyjazdu Galantem, który zakończył się u mechanika :)


Mianowicie postanowiłem, że na święta do rodzinki pojadę Galantem i tak też się stalo. Cały ekwipunek narciarsko, dziecięco (wózek), prezentowy został spakowany. O dziwo się zmieściłem w Galancie:) galant naprawde ma duży bagażnik :)

Tak to wyglądało Galant z bagażnikiem THULE





Pojechałem sobie z Warszawy do Rybnika i spox, dotarłem ufff.

Ale swego czasu pisałem że zwiększyło się spalanie, i ni w ząb nie wiedziałem co to może być.
Jednak zauważyłem że skrzynia AT zaczeła dziwnie pracować. Miałem wrażenie jakiegoś ślimaczego działania, pisałem że muszę używać tipa żeby trzymać auto na wyższych obrotach żeby miało kopa.
Podejrzenia były że przyzwyczaiłem się do Mazdy i dlatego potrzeba mi więcej mocy i przez to zwiększone spalanie. Wiec uznałem że chyba tak faktycznie jest.
Ponadto przy lekkim dodawaniu i puszczaniu gazu tak jakby jakieś tarcze o siebie stukały. Na początku słabo, a później coraz mocniej. Nawet czasem przy redukcji biegów szarpała skrzynia. No ale tylko na 2 biegu, a na pozostałych nic się nie działo. Oczywiście poziom oleju w AT sprawdzony ok.

No nic jakoś tak się jeździło, ze świadomością że Galant za słaby i przyzwyczaiłem się do większej mocy Mazdy:).

Pech chcial że miałem właśnie zrobić trasę z Rybnika do Biłgoraja, i na A4 w dniu 27grudnia padła mi skrzynia. Jadąc normalnie z rodzinką, chciałem dodać gazu żeby wyprzedzić auto, a tu nagle obroty na maxa a on zaczyna zwalniać. Zero biegów. Co tu robić .... auto zwalnia, a ja za chwilę będę na bramkach do oplat. Patrzę zjazd na S1, wiec zjechałem i stanołem na poboczu.
Szybkie rozeznanie w temacie i telefony po mechanikach. oczywiście okres świąteczny i wszystko pozamykane. Jednak postanowiłem że nie będe sobie psuł uropu, rodzinkę zabrał brat innym samochodem. A ja z kumplem odcholowalismy Galanta do ASB Palka www.asbpalka.eu. Był najbliżej tylko 8km, więc postawiłem i czekał do 2 stycznia. A ja z kumplem do Warszawy po Mazde.
Suma sumarum, cały urlopik obskoczyłem Mazdą, a Galant czekał do 2 stycznia żeby warsztat otworzyli:)
2 stycznia przyjeli go na warsztat, i powiedzieli że oddzwonią, z racji swięta 6 stycznia.

Oddzwonili 7 stycznia czy naprawiamy i koszt 2800zł. Oczywiście że naprawiamy ... :)
Samochód odebrałem 8 stycznia i nie dowiary - mój Galant ma spowrotem chęć do jazdy. Jak nie ten samochód, jakby ktoś mu dał drugie życie. przestał być taki zamulowny, i nie musze tipa używać aby chciał zmieniać biegi i wkręcać się szybciej.
Suma sumarum wrociłem dzisiaj do Warszawy 350km Vśr:88km/h Vmax:180km średnie spalanie na trasie 9,9l/100km. Wynik zdecydowanie lepszy od poprzedniego gdy na trasie wcześniej pokazywał mi 11l/100km przy mniejszej dynamice jazdy bo z dzieckiem jechałem.
Dlatego też muszę teraz potestować czy wszystko wróciło do normy z spalaniem np. w mieście.

Podsumowując:
08-01-2014 Naprawa skrzyni automatycznej (przebieg: 208751km)
Zakres naprawy ASB Palka www.asbpalka.eu:
Konwerter
Uszczelniacz konwertera
Uszczelniacz pompy oleju
Panewka pompy oleju
Filtr oleju
Olej
Koszt: 2800zł i gwarancja na 6 miesiecy.

Jeszcze zostałem poinformowany że przydało by się wymienić jakieś przewody chyba gumowe ktore idą do chłodnicy oleju i do skrzyni.Chyba gumowe bo teraz już nie wiem. Podobno tak na tip top żeby zrobić i mieć spokój, oczywiście jak chcę mieć na tip top. Nie wiem co za przewody, ale powiedzieli mi żebym rozejrzał się w ASO i kupił orginalne.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-01-2014, 23:14   

Czyli to wina skrzyni A/T? Auto I lift? Jaka tam u Ciebie siedzi skrzynia, ta przedliftowa czy ta niby bezawaryjna poliftowa?

Spore koszty, ale to dlatego że Galant był zazdrosny o zachwalanie Mazdy:P
Teraz podobna jazda (moc/moment) dwóch aut?
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2014, 23:20   

arturj123 napisał/a:
Czyli to wina skrzyni A/T? Auto I lift? Jaka tam u Ciebie siedzi skrzynia, ta przedliftowa czy ta niby bezawaryjna poliftowa?

Spore koszty, ale to dlatego że Galant był zazdrosny o zachwalanie Mazdy:P
Teraz podobna jazda (moc/moment) dwóch aut?


Wydaje mi się że to spalanie było winą A/T, ale ciągle testuję, po pewnym czasie dowiemy się :)
U mnie siedzi Tiptronik przed liftowy bo tamten podobno był w samochodach po 2001.

Miałem okazję jechać sam trasę z Rybnika do Warszawy i sądzę że jest POWER :) moc wróciła i samochód odżył. Porównywalnie do Mazdy.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2014, 23:24   

Kurde był w Rybniku i się nie pochwalił :P Taczka się zemściła ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2014, 23:34   

robertdg, Za tydzień 18 jestem ponownie w Rybniku, bo mam "roczek" mojej chrześnicy. Ja mam całą rodzinke w Rybniku, i często tu bywam :)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-01-2014, 09:17   

SPIDER-ek, wydaje mi się, że przekręcony wieloklin konwertera nie powinien mieć wpływu na dynamikę :) Nie wiem czy lepsza dynamika to nie efekt placebo, bo spalanie w trasie wcale nie takie niższe niż wcześniej i w sumie w granicy błędu pomiarowego.

A tak BTW to te przewody powinni od razu wymienić. Przecież to kawałek gumki, nie muszą być ori bo nie są jakieś niezwykłe. Ja u siebie zmieniałem przy wymianie oleju- moje się rozpadały, więc u Ciebie pewnie jest podobnie.
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2014, 10:17   

Marcin, okaże się po czasie, czy to efekt placebo.
Z przewodami to sam widzisz, koleś powiedział ze na 4 dni potrzebowałby samochód jakby miał dorabiać przewody nieorginalne, a jak z Aso to jeden dzień.
Więc można samemu ocenić jak ściemniają. Ja tam się nie znam na tym.

Ważne że auto jeździ i lepiej niż wcześniej.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.