Olej na rurze od turbo |
Autor |
Wiadomość |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 14-01-2014, 19:51 Olej na rurze od turbo
|
|
|
Ja w temacie dzisiaj podczas wymiany oleju zauważyłem,że rura łącząca turbinę z interkulerem jest mokra z oleju a na simeringu widać krople oleju.Nadmieniam,że oleju nie dolewa jedynie od wymiany do wymiany przebieg 110 000km czy to coś poważnego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2014, 11:30
|
|
|
Simmerring na rurze łączącej turbo z intercoolerem? Chyba kolega trochę przesadził
A co do oleju - jak turbo ma swoje lata to i traci trochę oleju, małym zapoceniem bym się specjalnie nie przejmował...
Jak puszcza więcej to może być problem (zalanie elektroniki przepustnicy, może nawet "przypchać" intercooler).
bonito |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-01-2014, 21:18
|
|
|
bonito napisał/a: | Simmerring na rurze łączącej turbo z intercoolerem? Chyba kolega trochę przesadził
A co do oleju - jak turbo ma swoje lata to i traci trochę oleju, małym zapoceniem bym się specjalnie nie przejmował...
Jak puszcza więcej to może być problem (zalanie elektroniki przepustnicy, może nawet "przypchać" intercooler).
bonito |
Pomyliłem się chodziło o opaskę zaciskowa... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-01-2014, 12:34
|
|
|
bonito napisał/a: | A co do oleju - jak turbo ma swoje lata to i traci trochę oleju, małym zapoceniem bym się specjalnie nie przejmował... | popieram |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 16-01-2014, 18:31
|
|
|
No to już nie pocenie a krople oleju na obejmie zarzuca olej na rurze pod interculer kurcze a mam dopiero 110 000km moc jest dobra zbiera się ładnie dzisiaj dzwoniłem do firmy Turbo-Tec Jaworzno zajmującej się regeneracja turbin i tam stwierdzili,że jeśli zaczęła przepuszczać olej to najlepiej jak najszybciej dać do regeneracji koszt 1200zł. do tego w mitsubishi Rybnik krzyknęli 1236 zł za montaż i demontaż w/w ....porażka chyb a sprzedam ten samochód kupie coś w benzynie i spokój...sam już nie wiem co robić.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 16-01-2014, 20:20
|
|
|
To ze Ci oleju nie ubywa nie oznacz ze wszystko jest ok.
Czasami paliwo dostaje sie do oleju'wiec stan teoretycznie wg bagnetu sie nie zmieni.
Rada na to jest czesta wymiana oleju. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-01-2014, 22:12
|
|
|
Aleksander1965, montaż/demontaż zrobią Ci w każdym warsztacie. Podzwoń do tych co specjalizują się w Skodzie/VW/Seacie. Nie masz gwarancji, więc nie musisz korzystać z ASO. Zapytaj nawet gości od regeneracji czy Ci nie zdemontują/zamontują. To nie jest wielka filozofia. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-01-2014, 22:16
|
|
|
Może ostatnio troche dałeś w gaz ,czasami wtedy się poci ,wyczyśc do sucha i pojeżdzij trochę ,może to było chwilowe,każde turbo bierze trochę oleju .mój mechanik stwierdził że ten typ tak ma |
_________________
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 16-01-2014, 22:21
|
|
|
1.Wszystkie oleje dedykowane do fapa są bardzo lotne i opary poprzez odmę dostają się do dolotu. Stąd masz olej na opasce.
2.Powodem oleju w dolocie może być dodatkowo niesprawna odma.
3.Jeśli puszcza olej turbo to od razu można to zauważyć bo auto zostawia za sobą dym i oleju wyraźnie ubywa. I dopiero wtedy należy zregenerować turbo. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 17-01-2014, 17:39
|
|
|
Dzisiaj byłem w firmie Turbo-tec Jaworzno i po rozmowie z gościem padło pierwsze pytanie gdzie ten olej czy czasem nie w dolocie i potwierdziłem, że tak pan grzecznie oświadczył,że wcale nie musi być to turbina możliwe ,że padła odma tym bardziej,że w ostaniach dniach dałem outkowi w palnik 200km/h takie kontrolne sprawdzenie ile pójdzie .Jutro jade na sprawdzenie odmy |
_________________
 |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 17-01-2014, 21:32
|
|
|
Od niedawna mam takie auto z tym silnikiem, ale w innych silnikach hdi koncernu PSA można przed wyjściem odmy włożyć drobną siatkę, która zatrzymuje krople oleju. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 19-01-2014, 13:43
|
|
|
więc jestem po weryfikacji w Peugeot Uliarczyk W Rybniku i:
Obejmy na dolocie i przy interekulerze były całkowicie poluzowane do tego stopnia,że potrzeba było kilkukrotnie pokręcić kluczem by je dokręcić,odma ok i jak stwierdził tamtejszy mechanior turbina jest ok w momencie kiedy bardziej dałem w palnik na autostradzie odma popusciłą do dolotu a tam olej wydostał się poprzez poluzowany przewód na zewnątrz po umyciu wszystkiego sugestia obserwacji i po pewnym przebiegu sprawdzenie ponowne ewentualnie wymiana uszczelniacza na wężu dolotowym który podobno tam sie znajduje i tyle dalej jeździć uff jak na ten moment uspokoiło mnie to...czasami bzdury potrafią nakręcić człowieka pesymistycznie,co najciekawsze nie należy ulegac sugestiom mechaników tylko weryfikować w różnych żródłach dwa dni temu w servisie Mitsubischi Rybnik stwierdzili jednoznacznie ,turbina do regeneracji ograniczając sie jedynie do oględzin wzrokowych i gdybym uległ to wydatek z montażem 2.500zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2014, 14:31
|
|
|
lexus napisał/a: |
Może ostatnio troche dałeś w gaz ,czasami wtedy się poci ,wyczyśc do sucha i pojeżdzij trochę ,może to było chwilowe,każde turbo bierze trochę oleju .mój mechanik stwierdził że ten typ tak ma | a nie mówiłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-01-2014, 17:34
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | więc jestem po weryfikacji w Peugeot Uliarczyk W Rybniku i:
Obejmy na dolocie i przy interekulerze były całkowicie poluzowane do tego stopnia,że potrzeba było kilkukrotnie pokręcić kluczem by je dokręcić,odma ok i jak stwierdził tamtejszy mechanior turbina jest ok w momencie kiedy bardziej dałem w palnik na autostradzie odma popusciłą do dolotu a tam olej wydostał się poprzez poluzowany przewód na zewnątrz po umyciu wszystkiego sugestia obserwacji i po pewnym przebiegu sprawdzenie ponowne ewentualnie wymiana uszczelniacza na wężu dolotowym który podobno tam sie znajduje i tyle dalej jeździć uff jak na ten moment uspokoiło mnie to...czasami bzdury potrafią nakręcić człowieka pesymistycznie,co najciekawsze nie należy ulegac sugestiom mechaników tylko weryfikować w różnych żródłach dwa dni temu w servisie Mitsubischi Rybnik stwierdzili jednoznacznie ,turbina do regeneracji ograniczając sie jedynie do oględzin wzrokowych i gdybym uległ to wydatek z montażem 2.500zł. |
Wez ty chlopie omijaj ASO Mitsubishi szerokim lukiem okreznym.... Nie od dzisiaj wiadomo ze wiekszosc to tzw wymieniacze. Mnie tez chcieli naciac w Wawie na wymiane kompl. sprzegla i dwumasy po tym jak od 11tys km przebiegu (tzn auto zupelnie nowe) sprzeglo mi sie slizgalo. W koncu okazalo sie ze to wada fabryczna i wszystko poszlo na gwarancji. Jakbym ulegl to 8 tys zl bylbym w plecy A diagnostyka? Mechanior bujnal sie 500m i podal diagnoze.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|