Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Aerograf
Autor Wiadomość
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 21:35   Aerograf

jestem na etapie wyboru aerografu, aktualnie rozważam te dwa:

http://allegro.pl/komplet...3895731588.html

http://allegro.pl/bd-134k...3884256498.html

czy jest tutaj może ktoś kto ogarnia temat i był by mi w stanie powiedzieć który wybrać? czy ew oba są do bani

pozdrawiam
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 21:45   

Seiji, zasada jest prosta - pierwszy zniszczysz, więc kup byle co, żeby nauczyć się czyścić/konserwować/dobierać gęstości i ciśnienia :wink:
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 21:55   

mkm napisał/a:
Seiji, zasada jest prosta - pierwszy zniszczysz, więc kup byle co, żeby nauczyć się czyścić/konserwować/dobierać gęstości i ciśnienia :wink:


a któryś z nich się nadaje? plastikowe odpadają bo będę używał farb akrylowych i agresywnych rozpuszczalników :p

generalnie to jako tako mi idzie z konserwacją i używaniem... ale hvlp :lol:
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2014, 22:17   

http://allegro.pl/uniwers...3874793753.html ja używam amatorsko takiego aerografu, tylko dysze jak dobrze pamiętam, mam 0.3 i nie narzekam. Nie maluje nim codziennie po kilka godzin, a weekendowo, więc też nie jest mocno eksplatowany. Co do wymienności dyszy, to już musisz zadecydować czy jest Ci to niezbędne, czy przy pierwszym aerografie można sobie odpuścić. Ważniejsze jest to co napisał mkm.

Ciekawostka na przyszłość jeśli Ci będzie potrzebne, bo jest dużo na temat tego, czy taki aerograf podoła lakierowi samochodowemu. Da rade, sprawdzałem ;)
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 22:31   

właśnie chciałem go użyć do lakieru samochodowego ;)

tylko że nie mam nawet wężyka żeby go podpiąć
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 23:02   

Seiji, a co chcesz malować? Zaprawki czy grafiki?

Poczytaj sobie forum lakierowanko.info
Maja dział poświęcony aerografii, mają swoją galerię i mają kilka osób mocno siedzących w temacie zarówno artystycznym jak i czysto "lakierniczym" :wink:
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 23:12   

głównie cieniowanie, zaprawki... i modele :D
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 23:23   

Seiji, to w sumie dowolny, a do zasilania powietrza nawet Ci dętka wystarczy :wink:
Jak Ci sie spodoba to czeka Cie większa inwestycja, bo ze dwa aero by się przydały, przynajmniej jeden pistolet, szybkozłączki, filtry, reduktory, kompresor.
Do mało precyzyjnej pracy wystarczy Ci nawet niska półka.
Jakbyś złapał bakcyla i odkrył talent to wtedy już zaczynają się wydatki, ale różnica jest kolosalna i każda złotówka warta wydania. :wink:
Wtedy już szukaj firm takich jak Iwata, Hansa, Badger, Devilbiss :wink: .
Najlepiej za wielką kałużą, bo dużo taniej wychodzą :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2014, 23:27   

Do pomiaru odpowiedniej gęstości można sie zaopatrzyć w lepkościomierz, nie wiem jak się sprawują tanie imitacje, ale producent lakieru powinien podawać odpowiednią wartośc do której warto się stosowac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 23:37   

robertdg, zbędny wydatek.
teoretycznie do aerografu powinieneś mieć dedykowane farby.
Tu jest mowa o zaprawkach (zastosowanie lakierów samochodowych), więc metoda prób i błędów jest chyba jedyna :wink: oraz modeli (farbki modelarskie).

Seji, zrobienie zaprawki malutką dyszą z dość kiepskim wypełnieniem na np. drzwiach jest bardzo czasochłonne i wbrew pozorom nie jest łatwe :wink:
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 23:45   

to też nie mają być zaprawki mające pół metra wielkości, tylko takie góra 1x1cm :wink:

przy samochodzie chodzi mi głównie o to, żeby poprawić parę rzeczy pod maską bez malowania całej komory, z racji, że jest biały akryl to i nie powinno być nic widać

a modele to swoją drogą, już przy okazji :)

tak więc myślałem (głównie przy tym drugim) że mimo wszystko przydały by się wymienne dysze, daVinci pewnie ze mnie nie będzie, ale modele chciał bym mieć ładnie pomalowane - krew mnie zalewa już od pędzelków
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-01-2014, 23:49   

Seiji napisał/a:
, tylko takie góra 1x1cm :wink:

To nie jest mała zaprawka dla aerografu :wink:
Jeżeli chcesz malować cos pod pokrywą to moze lepiej mini pistolet.
Dysze od 0.5, więc już da się z "milimetrów" przejść na "centymetry" a dalej jest precyzyjnie :wink:
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2014, 23:57   

tylko że do tej komory to ja to użyję raz tylko, oba które linkowałem wyposażone były w dyszę 0.5 ;)

nie przewiduję więcej użytkowania takiego urządzenia przy samochodzie - nie ma przy czym, chyba że przy jakichś ubiciach lakieru od kamyczków ale to też nie u mnie a w hondzie mojej mamy - u mnie raczej ciężko jest udrapać lakier :D

a tak to głównie do modeli, itp pierdół gdzie pistolet się do niczego nie nada
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-01-2014, 00:08   

Sama średnica dyszy to dopiero początek ustawień szerokości kreski :wink:
Jeżeli dobrze rozumiem, że poprawki chcesz robić przy swoim aucie (białym), to skupiłbym sie na perfekcyjnym doborze lakieru i pozaprawiał pędzelkiem, a potem dokładnie przeszlifował i przepolerował.
A aerograf kupiłbym wtedy stricte pod modelarstwo (Tamya robi, Revell chyba też).
Fajne są, bo jak zainwestujesz w zestaw to możesz spokojnie malować w pokoju.
Kompresor cichutki, sprytne stojaki, odciągi itp.
Ogólnie masz czysto i nie śmierdzi :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2014, 09:24   

Pewnie już to widzieliście, ale zawsze można poćwiczyć :P https://www.youtube.com/w...DGJOZS2jPY&hd=1
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.