Smród |
Autor |
Wiadomość |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23-01-2014, 20:56 Smród
|
|
|
Witam
Sprawa dotyczy Outka 2,4 benzyna CVT i ciagnie sie za mna od poczatku uzytkowania auta czyli ponad 2 lata.
Generalnie problem objawia sie tylko w gorach podczas dluzszysz np. 3 minutowych podjazdow pod gorke. Gorka nie musi byc stroma, osniezona, oblodzona.... Wystarczy ze bedzie gorka, droga asfaltowa, czysciutka, nie stroma, tylko tak jak pisalem dluzsza. Zwykłą osobowką tam podjeżdżam z kompletem ludzi bez problemu.
Po takim podjezdzie i zaparkowaniu na parkingu wychodze z auta i czuje bardzo silny zapach spalenizny, jakby cos sie palilo. Smierdzi wszedzie wokol auta, w srodku nie czuc nic.
Jezdze na 4WD, z wlaczonym ESP ale tak jak pisalem - nic sie nie slizga bo sniegu, lodu nie ma.
Kiedy zglosnilem ten problem w ASO podczas pierwszego wypadu w gory (swiezo po zakupie Outka) ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku. Oki, zabrzmialo sensownie.
Jednak w tym roku auto ma juz 2 lata i sytuacja nic a nic sie nie zmienila.
Za kilka miesiecy konczy mi sie gwarancja, ASO nie moze zlokalizowac problemu twierdzac ze nie moga tego sprawdzic bo w okolicy Lublina nie ma takiej gorki !!
Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!
Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ??
Pozdrawiam
PS. Dodam ze takie sytuacje smrodowe zdarzaja sie np w Bialce Tatrzanskiej przy podjezdzie pod gorna stacje Litwinka lub na Chopoku przy podjezdzie pod glowny parking (zapomnialem nazwe) |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2014, 08:10
|
|
|
Jak smród typu "kapusta" to na pewno sprzęgło - lepiej oczywiście załatwić na gwarancji.
Aczkolwiek czuć go zwykle też w środku (przynajmniej w moim Outku).
bonito |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 24-01-2014, 08:20
|
|
|
Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-01-2014, 09:19
|
|
|
boogin napisał/a: | ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku. | wysiłek dla silnika to sama praca boogin napisał/a: | Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!
Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ?? | też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-01-2014, 09:50
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc. |
Oki, nastepnym razem sprobuje ale tak jak pisalem - ESP sie nie wlacza, podjazd dotyczy golego, suchego asfaltu, 13 letnim Punto podjezdzam bezproblemu. Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje
rezon napisał/a: | też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy. |
Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec.
Piszesz abym reklamowal do gwaranta. Czyli gdzie ?? Do kwatery glownej Mitsu ?? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-01-2014, 10:00
|
|
|
ESP nie ma nic do rzeczy. Nie wiem jak w CVT ale w skrzyniach DSG są tarcze sprzęgła i czasami dostarczają problemów. tak samo tarcze sprzęgła są w układzie dołączania napędu.
Identyczne objawy miałem w manualu jak padała już niemal całkowicie tarcza sprzęgła. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 24-01-2014, 10:05
|
|
|
boogin napisał/a: | Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje
|
Mnie się tez tak wydawało , u mnie jest układ ASTC ( czyli układ stabilności i kontroli trakcji )
Działa podobnie w pewnym zakresie jak ESP .
Miałem podobne sytuacje w Alpach właśnie przy podjazdach , a szczególnie gdy jest kilka zakrętów ( jak to w górach ) . Po wyjściu z samochodu śmierdziało wokół ( smród klocków ) , felgi zimne , a smród był . Po kilku takich sytuacjach postanowiłem wyłączać ASTC przy podjazdach i ..... jak ręką odjął . Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:30
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody | bo tak działa ESP czy ASTC - przyhamowuje poszczególne koła aby utrzymać kierunek jazdy zgodny z położeniem kierownicy. Ale pomimo tego, że mam w samochodach takie systemy - nie czułem nigdy smrodu klocków od ich działania. A sprzęgło niestety tak, ale to nie miało nic wspólnego z ESP. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:42
|
|
|
napisałeś:
PiotrKw napisał/a: | felgi zimne , a smród był |
a później
PiotrKw napisał/a: | Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody |
to w końcu hamuje czy nie ? |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:46
|
|
|
borsak1 napisał/a: | to w końcu hamuje czy nie ? |
Musi, skoro czuć klocki , natomiast nie jest to smród przy blokowaniu zacisków gdzie grzeją się felgi . Docisk klocka musi być krótki i intensywny .
rezon napisał/a: | bo tak działa ESP czy ASTC |
Wiem jak działa , inaczej bym nie wyciągał wniosków . |
|
|
|
 |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-01-2014, 21:25
|
|
|
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Podsumowujac: na pewno przy najblizszej okazji sprawdze problem wylaczajac ESP.
Jesli nie pomoze dam ASO jeszcze jedna szanse po czy bede pisal do gwaranta - podpowiedzcie mi jednak co to znaczy ten gwarant ?? Macie na mysli MMC Car Poland Sp. z o.o. na 17 Stycznia w Wawie ??
Pozdro |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 25-01-2014, 14:53
|
|
|
boogin napisał/a: | Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec. |
Sama skrzynia sprzęgła nie ma (jeśli nie liczyć separatorów sprzęgła biegów w przód ale w sumie dlaczego ich nie liczyć...), ale jest połączona z przemiennikiem momentu obrotowego (torque converter) który sprzęgło ma (tzw. sprzęgło wysokiego spięcia - lock up). Jeśli nawet ASO przyjmuje, że przemiennik nie jest częścią skrzyni biegów, to moim zdaniem nie powinno klientowi mówić, że sprzęgła w ogóle nie ma.
Tutaj jest pełen opis skrzyni (traktowanej nota bene w tej serwisówce wraz z przemiennikiem jako jedna całość):
http://mosautolab.ru/uploads/AKPP/07_Variable.pdf
Na stronie 26 jest nawet wykres kiedy ów lockup jest zapinany (prędkość do obrotów). Lock-up jest różnie realizowany mechanicznie ale generalnie jest to zdecydowanie coś co może się ślizgać i śmierdzieć.
Odsyłam również do ciekawego artykułu tutaj:
http://www.fhustarter.com/budowaASB.htm
"Nadmierne zużycie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód powoduje obracanie się obudowy sprzęgła z większą prędkością obrotową niż prędkość obrotowa współpracującego blokowanego elementu. W efekcie jest to przyczyną poślizgu skrzyni na wszystkich biegach, z którymi współpracuje sprzęgło do jazdy w przód.
Zniszczenie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód polegające na trwałym złączeniu się tych elementów w wyniku powstania wysokiej temperatury powoduje stałą blokadę elementu współpracującego względem sprzęgła do jazdy w przód. Efektem w zależności od modelu skrzyni jest brak wstecznego biegu lub samochód w każdej pozycji dźwigni zmiany biegów rusza do przodu.
Przyczyny i rodzaje uszkodzeń występujące w układzie sprzęgła do jazdy w przód stanowią odrębne zagadnienie." |
|
|
|
 |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 06-03-2014, 18:40
|
|
|
Ostatnio bliżej przyjrzałem się problemowi smrodu i oto co się dowiedziałem:
ten smród, tylko że o wiele mniejszą skalę (w górach śmierdzi intensywnie z 5m od auta) pojawia się nawet po zwykłej jeździe pozamiejskiej połączonej z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Tylko aby go wyczuć trzeba wetknąć noc w prawe tylne nadkole.
Podejrzewam tłumik - czy to możliwe, czy to normalne ?? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 06-03-2014, 20:03
|
|
|
Cytat: | Podejrzewam tłumik - czy to możliwe, |
Hm... nie bardzo . |
|
|
|
 |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-03-2014, 14:55
|
|
|
Źródło problemu (smrodu) znalezione !!
Byłem na przejażdżce z serwisantem i pokatowaliśmy trochę auto na wysokich obrotach pod niewielką górkę i... pojawił się smród a z okolic katalizatora zaczął lecieć dymek !!
Nie wiadomo dlaczego tak się dzieję ale środkowy wydech będzie wymieniony w ramach gwarancji. Tak więc jest git.
Natomiast pytanie jakie postawił sobie sam serwisant to czy ten smród nie był efektem jakiejś innej awarii ?? Jakieś 2 miesiące temu (również w ramach gwarancji) wymieniona była sonda Lambda bo padła (Auto ma 2 lata i niecałe 40tyś przebiegu). Czy te dwie rzeczy mogą być jakoś powiązane ??
Pytam bo niedługo koniec gwarancji.. |
|
|
|
 |
|