Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Smród
Autor Wiadomość
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 23-01-2014, 20:56   Smród

Witam
Sprawa dotyczy Outka 2,4 benzyna CVT i ciagnie sie za mna od poczatku uzytkowania auta czyli ponad 2 lata.

Generalnie problem objawia sie tylko w gorach podczas dluzszysz np. 3 minutowych podjazdow pod gorke. Gorka nie musi byc stroma, osniezona, oblodzona.... Wystarczy ze bedzie gorka, droga asfaltowa, czysciutka, nie stroma, tylko tak jak pisalem dluzsza. Zwykłą osobowką tam podjeżdżam z kompletem ludzi bez problemu.
Po takim podjezdzie i zaparkowaniu na parkingu wychodze z auta i czuje bardzo silny zapach spalenizny, jakby cos sie palilo. Smierdzi wszedzie wokol auta, w srodku nie czuc nic.

Jezdze na 4WD, z wlaczonym ESP ale tak jak pisalem - nic sie nie slizga bo sniegu, lodu nie ma.

Kiedy zglosnilem ten problem w ASO podczas pierwszego wypadu w gory (swiezo po zakupie Outka) ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku. Oki, zabrzmialo sensownie.
Jednak w tym roku auto ma juz 2 lata i sytuacja nic a nic sie nie zmienila.
Za kilka miesiecy konczy mi sie gwarancja, ASO nie moze zlokalizowac problemu twierdzac ze nie moga tego sprawdzic bo w okolicy Lublina nie ma takiej gorki !!
Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!

Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ??

Pozdrawiam
PS. Dodam ze takie sytuacje smrodowe zdarzaja sie np w Bialce Tatrzanskiej przy podjezdzie pod gorna stacje Litwinka lub na Chopoku przy podjezdzie pod glowny parking (zapomnialem nazwe)
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-01-2014, 08:10   

Jak smród typu "kapusta" to na pewno sprzęgło - lepiej oczywiście załatwić na gwarancji.
Aczkolwiek czuć go zwykle też w środku (przynajmniej w moim Outku).
bonito
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 24-01-2014, 08:20   

Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-01-2014, 09:19   

boogin napisał/a:
ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku.
wysiłek dla silnika to sama praca :)
boogin napisał/a:
Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!

Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ??
też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-01-2014, 09:50   

PiotrKw napisał/a:
Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc.


Oki, nastepnym razem sprobuje ale tak jak pisalem - ESP sie nie wlacza, podjazd dotyczy golego, suchego asfaltu, 13 letnim Punto podjezdzam bezproblemu. Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje

rezon napisał/a:
też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy.


Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec.
Piszesz abym reklamowal do gwaranta. Czyli gdzie ?? Do kwatery glownej Mitsu ??
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-01-2014, 10:00   

ESP nie ma nic do rzeczy. Nie wiem jak w CVT ale w skrzyniach DSG są tarcze sprzęgła i czasami dostarczają problemów. tak samo tarcze sprzęgła są w układzie dołączania napędu.
Identyczne objawy miałem w manualu jak padała już niemal całkowicie tarcza sprzęgła.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 24-01-2014, 10:05   

boogin napisał/a:
Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje

Mnie się tez tak wydawało , u mnie jest układ ASTC ( czyli układ stabilności i kontroli trakcji )
Działa podobnie w pewnym zakresie jak ESP .
Miałem podobne sytuacje w Alpach właśnie przy podjazdach , a szczególnie gdy jest kilka zakrętów ( jak to w górach :wink: ) . Po wyjściu z samochodu śmierdziało wokół ( smród klocków ) , felgi zimne , a smród był . Po kilku takich sytuacjach postanowiłem wyłączać ASTC przy podjazdach i ..... jak ręką odjął . Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody :wink:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-01-2014, 14:30   

PiotrKw napisał/a:
Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody
bo tak działa ESP czy ASTC - przyhamowuje poszczególne koła aby utrzymać kierunek jazdy zgodny z położeniem kierownicy. Ale pomimo tego, że mam w samochodach takie systemy - nie czułem nigdy smrodu klocków od ich działania. A sprzęgło niestety tak, ale to nie miało nic wspólnego z ESP.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 24-01-2014, 14:42   

napisałeś:
PiotrKw napisał/a:
felgi zimne , a smród był

a później
PiotrKw napisał/a:
Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody


to w końcu hamuje czy nie ?
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 24-01-2014, 14:46   

borsak1 napisał/a:
to w końcu hamuje czy nie ?


Musi, skoro czuć klocki , natomiast nie jest to smród przy blokowaniu zacisków gdzie grzeją się felgi . Docisk klocka musi być krótki i intensywny .

rezon napisał/a:
bo tak działa ESP czy ASTC


Wiem jak działa , inaczej bym nie wyciągał wniosków . :wink:
 
 
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-01-2014, 21:25   

Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Podsumowujac: na pewno przy najblizszej okazji sprawdze problem wylaczajac ESP.
Jesli nie pomoze dam ASO jeszcze jedna szanse po czy bede pisal do gwaranta - podpowiedzcie mi jednak co to znaczy ten gwarant ?? Macie na mysli MMC Car Poland Sp. z o.o. na 17 Stycznia w Wawie ??

Pozdro
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 25-01-2014, 14:53   

boogin napisał/a:
Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec.
Cytat:


Sama skrzynia sprzęgła nie ma (jeśli nie liczyć separatorów sprzęgła biegów w przód ale w sumie dlaczego ich nie liczyć...), ale jest połączona z przemiennikiem momentu obrotowego (torque converter) który sprzęgło ma (tzw. sprzęgło wysokiego spięcia - lock up). Jeśli nawet ASO przyjmuje, że przemiennik nie jest częścią skrzyni biegów, to moim zdaniem nie powinno klientowi mówić, że sprzęgła w ogóle nie ma.
Tutaj jest pełen opis skrzyni (traktowanej nota bene w tej serwisówce wraz z przemiennikiem jako jedna całość):
http://mosautolab.ru/uploads/AKPP/07_Variable.pdf
Na stronie 26 jest nawet wykres kiedy ów lockup jest zapinany (prędkość do obrotów). Lock-up jest różnie realizowany mechanicznie ale generalnie jest to zdecydowanie coś co może się ślizgać i śmierdzieć.
Odsyłam również do ciekawego artykułu tutaj:

http://www.fhustarter.com/budowaASB.htm
"Nadmierne zużycie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód powoduje obracanie się obudowy sprzęgła z większą prędkością obrotową niż prędkość obrotowa współpracującego blokowanego elementu. W efekcie jest to przyczyną poślizgu skrzyni na wszystkich biegach, z którymi współpracuje sprzęgło do jazdy w przód.

Zniszczenie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód polegające na trwałym złączeniu się tych elementów w wyniku powstania wysokiej temperatury powoduje stałą blokadę elementu współpracującego względem sprzęgła do jazdy w przód. Efektem w zależności od modelu skrzyni jest brak wstecznego biegu lub samochód w każdej pozycji dźwigni zmiany biegów rusza do przodu.

Przyczyny i rodzaje uszkodzeń występujące w układzie sprzęgła do jazdy w przód stanowią odrębne zagadnienie."
 
 
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-03-2014, 18:40   

Ostatnio bliżej przyjrzałem się problemowi smrodu i oto co się dowiedziałem:

ten smród, tylko że o wiele mniejszą skalę (w górach śmierdzi intensywnie z 5m od auta) pojawia się nawet po zwykłej jeździe pozamiejskiej połączonej z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Tylko aby go wyczuć trzeba wetknąć noc w prawe tylne nadkole.
Podejrzewam tłumik - czy to możliwe, czy to normalne ??
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-03-2014, 20:03   

Cytat:
Podejrzewam tłumik - czy to możliwe,


Hm... nie bardzo .
 
 
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 15-03-2014, 14:55   

Źródło problemu (smrodu) znalezione !! :)
Byłem na przejażdżce z serwisantem i pokatowaliśmy trochę auto na wysokich obrotach pod niewielką górkę i... pojawił się smród a z okolic katalizatora zaczął lecieć dymek !!

Nie wiadomo dlaczego tak się dzieję ale środkowy wydech będzie wymieniony w ramach gwarancji. Tak więc jest git.

Natomiast pytanie jakie postawił sobie sam serwisant to czy ten smród nie był efektem jakiejś innej awarii ?? Jakieś 2 miesiące temu (również w ramach gwarancji) wymieniona była sonda Lambda bo padła (Auto ma 2 lata i niecałe 40tyś przebiegu). Czy te dwie rzeczy mogą być jakoś powiązane ??
Pytam bo niedługo koniec gwarancji..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.