[Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu? |
Autor |
Wiadomość |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 25-01-2014, 21:19 [Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu?
|
|
|
Bry wszystkim:) Mam pytanie czy przy regulacji zaworów moge natknąć sie na jakieś problemy? Słychać je na ciepłym silniku takie cyk cyk a jeżdze na gazie wiec wiem czym to grozi. Przewaliłem forum to znam nastawy luzu 0.2 na dolocie i 0.3 na wydechu na ciepłym.
Dodam że bez niczyjej pomocy wymieniałem uszczelke pod głowicą w poldku a tam trzeba było grzebać przy zaworach, no ale cari to inna epoka niż Polonez wiec dlatego pytam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2014, 21:29
|
|
|
Skoro w poldku dałes rade to i z Cari sobie poradzisz, filozofia na podobnym poziomie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-01-2014, 21:57
|
|
|
Tak jak napisał robertdg na pewno sobie poradzisz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2014, 07:33
|
|
|
Jeśli nikt nie grzebał przy głowicy, to raczej trochę dziwne aby luz zaworowy się zwiększył bo raczej działa to w drugą stronę i wraz z czasem luz się zmniejsza.
Na przedostatniej stronie tego tematu masz instrukcję ustawiania zaworów na zimnym silniku http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 26-01-2014, 08:22
|
|
|
Tzn. tak, na zimnym zupełnie nic nie słychać a na ciepłym takie cykanie rytmiczne. Przejechałem autem 13000 km i ja nie robiłem w nim regulacji, a czy poprzedni właściciel to nie wiem. A zrobił bym sobie to sam jak się ociepli bo gadałem z mechanikiem to wmawia mi że mam hydrauliczne popychacze wiec wole żeby sie nie dotykał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2014, 11:50
|
|
|
A z którego roku jest auto? W wersjach po 2001, tak jak np. u mnie, jest już hydraulika a w starszych regulacja jest na śrubkę. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 26-01-2014, 12:10
|
|
|
Rocznik 98. zaglądałem kiedyś przez korek wlewu oleju to jest na dzwigience nakrętka kontrująca wiec reczna.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. czy trzeba zdejmować pasek rozrządu? (chyba nie według mnie)
2. Czy dostęp po zdjęciu pokrywy jest dobry czy coś moze przeszkadzać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2014, 12:17
|
|
|
Paska nie trzeba zdejmować, dostęp jest OK. Tylko trochę kłopotliwe jest regulowanie na ciepłym - gorącym silniku więc warto to zrobić sposobem na zimno.
A może ten dźwięk klepania to wtryskiwacze gazowe? Mimo wszystko warto sprawdzić luz zaworowy aby zawory nie były podparte bo to grozi ich wypaleniem i wypaleniem gniazd zaworowych. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 26-01-2014, 12:30
|
|
|
No bym sobie to ogarną z tego właśnie powodu, tym bardziej że nie wiem kiedy była regulacja robiona ostatnio.
Planowałem zrobić to na zimnym bo poparzyć sie można Listwe wtrysków gazowych mam głośną, a na zimnym bardzo głośna (klekocze jak diesel) ale to OMVL fast i taką ma właśnie opinie o kulturze pracy.
[ Dodano: 09-02-2014, 21:29 ]
Jednak chyba nie dam rady samemu. przy dokładnym obadaniu sprawy okazalo sie że wtryski gazowe beda mi przeszkadzać... eh |
_________________
 |
|
|
|
 |
jakub_001
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 11-02-2014, 07:19
|
|
|
Poczytajcie sobie manual do silnika 4G9x a dowiecie się, że luz zaworowy na zimnym jest podawany w tabeli więc po co regulować na ciepłym ? Poza tym logicznym jest, że pod wpływem ciepła części metalowe się rozszerzają
Regulacja jest bardzo posta i przyjemna Dasz radę ! |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-02-2014, 14:43
|
|
|
jakub_001, sama regulacja wydaje mi sie latwa ale gaziarz zamontował mi listwe wtryskową że poważnie utrudnia dostęp do nakrętek dekla zaworów. napchał tam kabli i wężyków i chyba trzeba listwe demontować. a i jeszcze kwestia jak obracać wałem? na lewarek go i na 5 bieg i kręcić kołem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jakub_001
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 11-02-2014, 18:05
|
|
|
No to rzeczywiście dostęp masz ograniczony ale może uda się odsunąć wszystko na bok i dostać do śrub. Ja zdemontowałem osłonę paska rozrządu tą górną co jest na 4 śrubki i kręciłem podajże kluczem 19 za nakrętkę na kole pasowym |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 11-02-2014, 19:30
|
|
|
No ok. bede cudował na wiosnę bo teraz troche zimno na grzebanie pod chmurką. dobry pomysł z ta nakretka na kole wałka nie wpadłem na to |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2014, 21:44
|
|
|
Ja tam za wałek rozrządu bym nie kręcił, po takiej zabawie może być do wymiany pasek rozrządu. Lepszym rozwiązanie jest obracanie za koło pasowe wału korbowego lub za koło po wrzuceniu 5 biegu. |
|
|
|
 |
jakub_001
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 12-02-2014, 11:36
|
|
|
A dlaczego niby pasek może być do wymiany ? |
|
|
|
 |
|