Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu?
Autor Wiadomość
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 25-01-2014, 21:19   [Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu?

Bry wszystkim:) Mam pytanie czy przy regulacji zaworów moge natknąć sie na jakieś problemy? Słychać je na ciepłym silniku takie cyk cyk a jeżdze na gazie wiec wiem czym to grozi. Przewaliłem forum to znam nastawy luzu 0.2 na dolocie i 0.3 na wydechu na ciepłym.
Dodam że bez niczyjej pomocy wymieniałem uszczelke pod głowicą w poldku a tam trzeba było grzebać przy zaworach, no ale cari to inna epoka niż Polonez wiec dlatego pytam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2014, 21:29   

Skoro w poldku dałes rade to i z Cari sobie poradzisz, filozofia na podobnym poziomie ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-01-2014, 21:57   

Tak jak napisał robertdg na pewno sobie poradzisz :)
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2014, 07:33   

Jeśli nikt nie grzebał przy głowicy, to raczej trochę dziwne aby luz zaworowy się zwiększył bo raczej działa to w drugą stronę i wraz z czasem luz się zmniejsza.
Na przedostatniej stronie tego tematu masz instrukcję ustawiania zaworów na zimnym silniku http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-01-2014, 08:22   

Tzn. tak, na zimnym zupełnie nic nie słychać a na ciepłym takie cykanie rytmiczne. Przejechałem autem 13000 km i ja nie robiłem w nim regulacji, a czy poprzedni właściciel to nie wiem. A zrobił bym sobie to sam jak się ociepli bo gadałem z mechanikiem to wmawia mi że mam hydrauliczne popychacze wiec wole żeby sie nie dotykał.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2014, 11:50   

A z którego roku jest auto? W wersjach po 2001, tak jak np. u mnie, jest już hydraulika a w starszych regulacja jest na śrubkę.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-01-2014, 12:10   

Rocznik 98. zaglądałem kiedyś przez korek wlewu oleju to jest na dzwigience nakrętka kontrująca wiec reczna.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. czy trzeba zdejmować pasek rozrządu? (chyba nie według mnie)
2. Czy dostęp po zdjęciu pokrywy jest dobry czy coś moze przeszkadzać?
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2014, 12:17   

Paska nie trzeba zdejmować, dostęp jest OK. Tylko trochę kłopotliwe jest regulowanie na ciepłym - gorącym silniku więc warto to zrobić sposobem na zimno.
A może ten dźwięk klepania to wtryskiwacze gazowe? Mimo wszystko warto sprawdzić luz zaworowy aby zawory nie były podparte bo to grozi ich wypaleniem i wypaleniem gniazd zaworowych.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-01-2014, 12:30   

No bym sobie to ogarną z tego właśnie powodu, tym bardziej że nie wiem kiedy była regulacja robiona ostatnio.
Planowałem zrobić to na zimnym bo poparzyć sie można :) Listwe wtrysków gazowych mam głośną, a na zimnym bardzo głośna (klekocze jak diesel) :D ale to OMVL fast i taką ma właśnie opinie o kulturze pracy.

[ Dodano: 09-02-2014, 21:29 ]
Jednak chyba nie dam rady samemu. przy dokładnym obadaniu sprawy okazalo sie że wtryski gazowe beda mi przeszkadzać... eh
_________________

 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 11-02-2014, 07:19   

Poczytajcie sobie manual do silnika 4G9x a dowiecie się, że luz zaworowy na zimnym jest podawany w tabeli więc po co regulować na ciepłym ? :) Poza tym logicznym jest, że pod wpływem ciepła części metalowe się rozszerzają :)
Regulacja jest bardzo posta i przyjemna :) Dasz radę !
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 11-02-2014, 14:43   

jakub_001, sama regulacja wydaje mi sie latwa ale gaziarz zamontował mi listwe wtryskową że poważnie utrudnia dostęp do nakrętek dekla zaworów. napchał tam kabli i wężyków i chyba trzeba listwe demontować. a i jeszcze kwestia jak obracać wałem? na lewarek go i na 5 bieg i kręcić kołem?
_________________

 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 11-02-2014, 18:05   

No to rzeczywiście dostęp masz ograniczony ale może uda się odsunąć wszystko na bok i dostać do śrub. Ja zdemontowałem osłonę paska rozrządu tą górną co jest na 4 śrubki i kręciłem podajże kluczem 19 za nakrętkę na kole pasowym :)
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 11-02-2014, 19:30   

No ok. bede cudował na wiosnę bo teraz troche zimno na grzebanie pod chmurką. dobry pomysł z ta nakretka na kole wałka nie wpadłem na to :)
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2014, 21:44   

Ja tam za wałek rozrządu bym nie kręcił, po takiej zabawie może być do wymiany pasek rozrządu. Lepszym rozwiązanie jest obracanie za koło pasowe wału korbowego lub za koło po wrzuceniu 5 biegu.
 
 
jakub_001 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 115 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 12-02-2014, 11:36   

A dlaczego niby pasek może być do wymiany ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.