Pierwsze wrażenia |
Autor |
Wiadomość |
Barti123
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 26 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 31-01-2014, 11:02
|
|
|
[quote="elektri"] Barti123 napisał/a: | Może ma wpływ jazda na 4X4 lock |
4x4 LOCK nie służy do "spokojnej jazdy na trasie.
emil_d napisał/a: | Z tego co pamiętam na Lock nie powinno się jeździć tylko wyjeżdżać z zasp, błota itp. Komunikat prawdopodobnie dotyczy przegrzania sprzęgła napędu na tylny most (niech ktoś mnie poprawi jeśli piszę głupoty). |
Nie znam się, ale to co pisze Emil brzmi logicznie.
Jeżeli jeździsz z włączonym "na stałe 4x4 LOCK", to bardzo możliwe, że przegrzewasz układ.
Ja jeżdżę z reguły na ECO i to na Warszawę wystarcza
Jak wjeżdżam na ostro zasypane drogi przełączam na AUTO (ale to poza miastem).
Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy |
|
|
|
 |
elektri
Mitsumaniak elektri
Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 121 Skąd: Obrzeża puszczy ;)
|
Wysłany: 31-01-2014, 11:22
|
|
|
Barti123 napisał/a: | Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy |
Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...
Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.
Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO. |
|
|
|
 |
Barti123
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 26 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 31-01-2014, 12:08
|
|
|
elektri napisał/a: | Barti123 napisał/a: | Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy |
Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...
Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.
Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO. |
Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu |
|
|
|
 |
elektri
Mitsumaniak elektri
Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 121 Skąd: Obrzeża puszczy ;)
|
Wysłany: 31-01-2014, 12:13
|
|
|
Barti123 napisał/a: | Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu |
Przełącz napęd na AUTO, to może nie wywali |
|
|
|
 |
motif
Forumowicz
Auto: octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 43 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-01-2014, 17:15
|
|
|
Tryb LOCK jak sama nazwa wskazuje jest tylko do jazdy na sypkiej lub slizkiej powierzchni. |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2014, 19:35
|
|
|
Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 31-01-2014, 19:57
|
|
|
KowaliK napisał/a: | Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie? | Fajnie sie czyta nt dywagacji wlascicieli OIII nt dzialania napedu w Outlanderze Zasada dzialania napedu w OIII jest identyczna jak w OII. Jedyna roznica jest w nazewnictwie: w OIII tryb 2WD z OII nazwano ECO. Reszta to wszystko to samo. Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.
Szerokosci.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-01-2014, 21:27
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.
|
Patrząc na budowę, zasadę działania i mapy przekazywania mocy to nigdy się nie złącza, a nie nie rozłącza. Ale żeby nie było, że się czepiam słówek.
A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.
Patrząc na kod błędu i google to jasno wynika, że ECU rejestruje odczyt poza skalą (nie za duży) dodatkowo sugeruje zwarcie lub przerwanie obwodu czujnika (dodatkowo czujnika ze skrzyni a nie dyferencjału) co jasno wskazuje na problem z wiązką albo samym czujnikiem... O przegrzaniu dyferencjału prawdopodobnie nie zostaniemy poinformowania, a jedynie zostanie obniżona mapa.
A co pacjent ma zrobić? Udać się do lekarza, znaczy do ASObie wymieniamy może się udo. |
|
|
|
 |
elektri
Mitsumaniak elektri
Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 121 Skąd: Obrzeża puszczy ;)
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:43
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza. |
Szczerze mówiąc, albo nie czytałeś instrukcji od O III, albo czytałeś po Szwedzku
W Polskiej nie zauważyłem (choć ją akurat w tej części dość dokładnie czytałem) nic więcej poza ogólnym do czego służy....
Nie znalazłem tam żadnej wzmianki, n/t prędkości przełączania ...
Podobnie rzecz się ma ustawienia LOW
Napisane jest, że służy do hamowania silnikiem i podjeżdżania pod strome wzniesienia, ale do jakiej prędkości można go włączać, to już nie raczyli napisać.
Tak więc, posiadaczom O III niestety pozostają właśnie dywagacje.
Tu być może musimy zazdrościć posiadaczom O II |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 04-02-2014, 21:22
|
|
|
[quote="krzychu"] mitsu00 napisał/a: | .
A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.
. |
eeehhhh - to były czasy ..
ale zapierniczało równio i nic nie wywalało.. |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 09-04-2014, 11:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-02-2014, 21:38
|
|
|
Jechalem dzisiaj z kumplem jego OIII 2.0 CVT bena. Silnik z ta skrzynia totalna padaka w porownaniu do dizelka. Wnetrze w miare ladne. Ale to niestety nie wystarczy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 05-02-2014, 07:44
|
|
|
2WD -> ECO
Bo wsio co Eco to je modne tera ! Mapa ta sama spaleanie pewnie to samo ale je ECo to wsiadasz i czujesz że dbasz o środowisko |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Liss
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2014, 21:52
|
|
|
1500 km za mna .Wersja O III w wersji 2.0 MIVEC 2 WD manualna skrzynia Invite Plus. Wygodny samochód, bardzo przyzwoicie wyciszony(podobno w dieslu jest trochę gorzej). Silnik zbiera sie nadspodziewanie dobrze(przesiadłem się z Subaru Legacy- wiec miałem duże obawy...). Dobrze wykończone wnętrze, wygodne fotele, zawieszenie i prowadzenie bez zastrzeżeń - po dłuższej trasie nie czułem zmęczenia.
Minusy:
spalanie - w mieszanej jedzie 10 litrów ( opis producenta -totalna bzdura-nie ma szans osiągnąć tych wartości)
ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego.
Ogólnie zadowolenia w 85% - przyjemne auto, no i z racji na spalanie 130km/h raczej nie będę na autostradzie przekraczać. Moze to i lepiej... |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 05-02-2014, 22:18
|
|
|
Liss napisał/a: | ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego. |
na pewno, OII miał takie opcje o ile pamiętam. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
wronke
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.2D 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: CH
|
Wysłany: 06-02-2014, 00:12
|
|
|
jero66 napisał/a: | Dla 380 Nm... poza tym miał palić mniej
Teraz trochę więcej pojeżdżę (ferie) i zobaczę co wyjdzie. |
Jak to spaprali ze automat z 380 nm do setki potrzebuje prawie 12 sek wg specyfikacji? I o3 jest lzejsze od poprzednika. Gdzie jest ta dynamika - miedzy 40 a 120 km/h ? W moim starym o2 2.2 hdi pierwsze 100 jest ponizej 10 s.(manual) |
|
|
|
 |
|