Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze wrażenia
Autor Wiadomość
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 31-01-2014, 11:02   

[quote="elektri"]
Barti123 napisał/a:
Może ma wpływ jazda na 4X4 lock

4x4 LOCK nie służy do "spokojnej jazdy na trasie.

emil_d napisał/a:
Z tego co pamiętam na Lock nie powinno się jeździć tylko wyjeżdżać z zasp, błota itp. Komunikat prawdopodobnie dotyczy przegrzania sprzęgła napędu na tylny most (niech ktoś mnie poprawi jeśli piszę głupoty).

Nie znam się, ale to co pisze Emil brzmi logicznie.

Jeżeli jeździsz z włączonym "na stałe 4x4 LOCK", to bardzo możliwe, że przegrzewasz układ.
Ja jeżdżę z reguły na ECO i to na Warszawę wystarcza :)
Jak wjeżdżam na ostro zasypane drogi przełączam na AUTO (ale to poza miastem).


Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy
 
 
elektri 
Mitsumaniak
elektri

Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Obrzeża puszczy ;)
Wysłany: 31-01-2014, 11:22   

Barti123 napisał/a:
Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy

Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...

Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.

Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO.
 
 
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 31-01-2014, 12:08   

elektri napisał/a:
Barti123 napisał/a:
Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy

Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...

Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.

Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO.


Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu :biggrin:
 
 
elektri 
Mitsumaniak
elektri

Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Obrzeża puszczy ;)
Wysłany: 31-01-2014, 12:13   

Barti123 napisał/a:
Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu

Przełącz napęd na AUTO, to może nie wywali :twisted:
 
 
motif 
Forumowicz

Auto: octavia
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 43
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-01-2014, 17:15   

Tryb LOCK jak sama nazwa wskazuje jest tylko do jazdy na sypkiej lub slizkiej powierzchni.
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2014, 19:35   

Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie?
_________________
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 31-01-2014, 19:57   

KowaliK napisał/a:
Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie?
Fajnie sie czyta nt dywagacji wlascicieli OIII nt dzialania napedu w Outlanderze :mrgreen: Zasada dzialania napedu w OIII jest identyczna jak w OII. Jedyna roznica jest w nazewnictwie: w OIII tryb 2WD z OII nazwano ECO. Reszta to wszystko to samo. Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.

Szerokosci....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-01-2014, 21:27   

mitsu00 napisał/a:
Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.


Patrząc na budowę, zasadę działania i mapy przekazywania mocy to nigdy się nie złącza, a nie nie rozłącza. Ale żeby nie było, że się czepiam słówek.

A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.

Patrząc na kod błędu i google to jasno wynika, że ECU rejestruje odczyt poza skalą (nie za duży) dodatkowo sugeruje zwarcie lub przerwanie obwodu czujnika (dodatkowo czujnika ze skrzyni a nie dyferencjału) co jasno wskazuje na problem z wiązką albo samym czujnikiem... O przegrzaniu dyferencjału prawdopodobnie nie zostaniemy poinformowania, a jedynie zostanie obniżona mapa.

A co pacjent ma zrobić? Udać się do lekarza, znaczy do ASObie wymieniamy może się udo.
 
 
elektri 
Mitsumaniak
elektri

Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Obrzeża puszczy ;)
Wysłany: 03-02-2014, 13:43   

mitsu00 napisał/a:
Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.

Szczerze mówiąc, albo nie czytałeś instrukcji od O III, albo czytałeś po Szwedzku ;)

W Polskiej nie zauważyłem (choć ją akurat w tej części dość dokładnie czytałem) nic więcej poza ogólnym do czego służy....
Nie znalazłem tam żadnej wzmianki, n/t prędkości przełączania ...

Podobnie rzecz się ma ustawienia LOW :(

Napisane jest, że służy do hamowania silnikiem i podjeżdżania pod strome wzniesienia, ale do jakiej prędkości można go włączać, to już nie raczyli napisać.

Tak więc, posiadaczom O III niestety pozostają właśnie dywagacje.
Tu być może musimy zazdrościć posiadaczom O II :(
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 04-02-2014, 21:22   

[quote="krzychu"]
mitsu00 napisał/a:
.
A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.
.

eeehhhh - to były czasy .. :D
ale zapierniczało równio :wink: i nic nie wywalało..
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 09-04-2014, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-02-2014, 21:38   

Jechalem dzisiaj z kumplem jego OIII 2.0 CVT bena. Silnik z ta skrzynia totalna padaka w porownaniu do dizelka. Wnetrze w miare ladne. Ale to niestety nie wystarczy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 05-02-2014, 07:44   

2WD -> ECO

Bo wsio co Eco to je modne tera ! Mapa ta sama spaleanie pewnie to samo ale je ECo to wsiadasz i czujesz że dbasz o środowisko :P
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Liss 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2014, 21:52   

1500 km za mna .Wersja O III w wersji 2.0 MIVEC 2 WD manualna skrzynia Invite Plus. Wygodny samochód, bardzo przyzwoicie wyciszony(podobno w dieslu jest trochę gorzej). Silnik zbiera sie nadspodziewanie dobrze(przesiadłem się z Subaru Legacy- wiec miałem duże obawy...). Dobrze wykończone wnętrze, wygodne fotele, zawieszenie i prowadzenie bez zastrzeżeń - po dłuższej trasie nie czułem zmęczenia.
Minusy:
spalanie - w mieszanej jedzie 10 litrów ( opis producenta -totalna bzdura-nie ma szans osiągnąć tych wartości)
ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego.
Ogólnie zadowolenia w 85% - przyjemne auto, no i z racji na spalanie 130km/h raczej nie będę na autostradzie przekraczać. Moze to i lepiej...
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 05-02-2014, 22:18   

Liss napisał/a:
ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego.


na pewno, OII miał takie opcje o ile pamiętam.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
wronke 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2D 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: CH
Wysłany: 06-02-2014, 00:12   

jero66 napisał/a:
Dla 380 Nm... poza tym miał palić mniej :(
Teraz trochę więcej pojeżdżę (ferie) i zobaczę co wyjdzie.


Jak to spaprali ze automat z 380 nm do setki potrzebuje prawie 12 sek wg specyfikacji? I o3 jest lzejsze od poprzednika. Gdzie jest ta dynamika - miedzy 40 a 120 km/h ? W moim starym o2 2.2 hdi pierwsze 100 jest ponizej 10 s.(manual)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.