| [EAxx] Pedał hamulca wpada do podłogi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wyciągasz ja z korka i składasz ją jak kapelusz   To ntakie prowizoryczne odpowietrzania, w sensie aby się podciśnienie nie robiło w zbiorniczku
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polaff   Mitsumaniak
 
 Auto: *
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 2452
 Skąd: ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli jak? 	  | robertdg napisał/a: |  	  | składasz ją jak kapelusz | 
 co z nią trzeba zrobić?
 
 
 Pytanie nr 2 kto się orientuje gdzie można dostać te gumowe tulejki na prowadnice zacisków - nie osłony tylko te na sworzniach prowadnic. Te które były na prowadnicach kupionych wraz z zaciskami były tak spuchnięte, że złożenie całości po czyszczeniu prowadnic graniczyło z cudem więc złożyłem bez nich...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomii   Mitsumaniak
 
 Auto: C4, BX, Espace 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 1889
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | polaff napisał/a: |  	  | 
 
 Pytanie nr 2 kto się orientuje gdzie można dostać te gumowe tulejki na prowadnice zacisków - nie osłony tylko te na sworzniach prowadnic. Te które były na prowadnicach kupionych wraz z zaciskami były tak spuchnięte, że złożenie całości po czyszczeniu prowadnic graniczyło z cudem więc złożyłem bez nich...
 | 
 
 najlepiej w ASO, nie są jakoś bardzo drogie o ile pamiętam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | Wyciągasz ja z korka i składasz ją jak kapelusz   | 
 Sorry jestem prostym chłopakiem z podkarpackiej wsi i nie wiem jak się obsługuje kapelusz
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gentleman   
 
   
 
  |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łysy88   Mitsumaniak
 Pasjonata
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 10 Kwi 2013
 Posty: 592
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | polaff napisał/a: |  	  | Pytanie nr 2 kto się orientuje gdzie można dostać te gumowe tulejki na prowadnice zacisków - nie osłony tylko te na sworzniach prowadnic. Te które były na prowadnicach kupionych wraz z zaciskami były tak spuchnięte, że złożenie całości po czyszczeniu prowadnic graniczyło z cudem więc złożyłem bez nich... | 
 
 W intercarsie są takie zestawy od Quick brake. Ta gumka i dwie osłony na prowadnice. Ja płaciłem za komplet na zacisk z tyłu 10 zł a na przód brałem od Huga ale też są dostępne w IC. Koszt podobny. Wszystki pasuje i fajnie wykonane.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg, czyli po zalaniu płynu powinienem tego boba wyciągnąć z nakrętki, złożyć na płasko (jak kapelusz  ), wrzucić do zbiorniczka i zakręcić nakrętkę? Dobrze zrozumiałem? |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, ma wyglądac tak jak na zdjęciu |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Torp12   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 09 Gru 2010
 Posty: 2448
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 23:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | A u mnie ten kapelusz cały czas jest "rozłożony" ... |  
				| _________________ Mój Rekin
 
 Escort 1.6 1987r 07.2013 -
 Galant 2.0 2001r 12.2010 -
 Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturj123   Forumowicz
 
  
 Auto: A3 1.8T 200KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2009
 Posty: 1299
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2014, 23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | On się rozkłada jak jest mniej jak max płynu i tak jakby zassysa go pompa, pierwszy raz to zauważyłem przy odpowietrzaniu że on się rozkłada |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Shockwave   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant ea2a
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 15 Cze 2014
 Posty: 181
 Skąd: Bestwinka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2015, 22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do mojego ea2a będzie pasowała pompa z obojętnie jakiego benzynowego gala EA ? Odpowietrzałem hamulce maszyna pod ciśnieniem. Przez jakiś czas było ok.
 Ale problem powrócił.
 Mam wrażenie ze raz mocniej hamuje kolo lewe a raz prawe. Pedał hamulca jednego dnia zabiera wysoko a raz nisko.
 Czasem jak pompuje na zgaszonym silniku to dojdę do pewnego momentu ze już sie nie da napompować, a następnym razem napompuje i jeszcze mogę troszkę docisnąć i słyszę syk (pewnie z serva)
 Jak kupie obojętnie jaki zestaw servo+ pompa od benzynowego EA będzie pasował i pracował normalnie ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ewcia80   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 10 Paź 2015
 Posty: 560
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2016, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hejka.Czy to normalne,ze jak jade powoli i hamuje to musze glebiej nacisnac hamulec,a im szybciej jade to pedal hamulca lapie szybciej? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wtss   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Paź 2015
 Posty: 10
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-01-2019, 12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przebrnąłem przez cały temat a porady jak na lekarstwo ,więc dam swoje doświadczenia: objawy normalne, czyli mróz i nagle pedał wpada w podłogę, najpierw sporadycznie, później cały czas.
 Dolałem płynu, mimo że nie było to jeszcze minimum i odpowietrzyłem zaciski. Nie wiem która z tych operacji pomogła ale hamulec już działa normalnie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | walo93   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2020
 Posty: 1
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2020, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie, Około 2 tygodni temu byłem w warsztacie na wymianie klocków i tarcz hamulcowych na przodzie. Mechanik powiedział że mam piasty pokorodowane, ale zostały oczyszczone i nowe hamulce założone. Wspomniał że mogę mieć gumowaty pedal hamulca przez jakiś czas. Wyjechałem z warsztatu, ale nie zauważyłem żadnego dziwnego zachowania hamulcy, bardzo fajnie się hamowało i uczucie bezpieczeństwa też było.. Aż do wczoraj. Mianowicie wracam z pracy, przejechałem przez kałuże (nie wiem czy ma to. Coś do rzeczy) a pedal hamulca zrobił się miękki. Gdy go podpompuje parę razy wszystko wraca do normy, żeby za chwilę znowu brać około 2cm od podłogi. Wyczytalem tutaj że dolanie płynu pomogło niektórym z was, więc postanowiłem również tak zrobić. Dolałem prawie na Maksa i cud, hamulec znowu łapie tak wysoko jak powinien. Przejechałem się rzecz jasna od razu kilka razy pohamowałem i znowu to uczucie bezpieczeństwa powróciło. Sprawdzę jeszcze jutro jak po całej nocy bedzie to wyglądało ale jestem zdziwiony tym, ponieważ płynu było miedzy min/max, odrobina dolewki zrobiła całą robotę. Czy te auta to mają taki urok czy jak? Co sądzicie dajcie znać.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2020, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź, czy nie ma wycieku płynu hamulcowego. Mechanik raczej nie zostawił pustego zbiorniczka, tym bardziej, że zakładając nowe klocki musiał wcisnąć tłoki, i płyn powrócił do zbiornika. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |