Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z kontrolą trakcji
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 30-01-2014, 18:33   

polaff napisał/a:
automatem też trzeba umieć jeździć, tym bardziej jeśli chce się jeździć zarówno efektywnie jaki efektownie.
racja, ale: kierowca jeżdżący 20 lat na M/T wsiada do auta z A/T i nie ma problemu, natomiast kierowca jeżdżący 20 lat na A/T wsiada do auta z manualem i w większości przypadków nie umie operować sprzęgłem i lewarkiem zmiany biegów..
Poza tym zostaje drugi argument: automat zamula. I choćbyś nie wiem jak kombinował to fizyki nie oszukasz, manualna skrzynia zawsze będzie miała większą sprawność :)
polaff napisał/a:
możesz o tym poczytać.
tak czytałem, tak inteligentna skrzynia, tak uczy się stylu jazdy kierowcy itp. o tym wiem, ale ja po prostu należę do tej grupy ludzi, który lubią mieszać lewarkiem i za nic nie przekonam się do automatu. Ostatnio nawet próbowałem E-klase 320CDI w automacie z 2009r. I? Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że nie zdzierżę automatu, a co dopiero kombo diesel+automat to jest dopiero porażka. Subiektywnie przy wyprzedzaniu musisz wcisnąć gaz 2 sekundy wcześniej, żeby automat zredukował i jeszcze trzeba pamiętać o turbodziurze, czyli kolejne 2 sekundy :) Tipronic trochę pomaga, ale dalej wolnossący benzyniak plus M/T bije go na głowę.

Podsumowując: wolę spierniczoną do granic możliwości manualną skrzynie Galanta niż najlepszy automat.


EOT
Inna sprawa to skrzynki typu DSG Vaga, nie miałem dane jeszcze testować, ale myślę, że dają radę.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2014, 19:20   

sveno napisał/a:
taaaaaa, bo automat w EA to ideał
Nikt tego nie napisał, jednak w porównaniu do manuala, możnaby tak rzec :wink:

[ Dodano: 30-01-2014, 19:24 ]
sveno napisał/a:
kierowca jeżdżący 20 lat na A/T wsiada do auta z manualem i w większości przypadków nie umie operować sprzęgłem i lewarkiem zmiany biegów..
Raczej nie ma na to ochoty niż nie umie. W pracy jeżdżę wsiokwagenem w manualu i ostatnio jeździłem nim kilka godzin w ciągu jednego dnia. Pod koniec miałem ochotę rozpędzić się i walnąć w drzewo :wink: Wieczorem bolały mnie plecy od notorycznego wciskania sprzęgła, nie mówiąc o prawej ręce.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-01-2014, 19:53   

Panowie a może by tak zakończyć ten OT :?:

sveno napisał/a:
Ostatnio nawet próbowałem E-klase 320CDI w automacie z 2009r. I? Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że nie zdzierżę automatu, a co dopiero kombo diesel+automat to jest dopiero porażka. Subiektywnie przy wyprzedzaniu musisz wcisnąć gaz 2 sekundy wcześniej, żeby automat zredukował i jeszcze trzeba pamiętać o turbodziurze, czyli kolejne 2 sekundy :) Tipronic trochę pomaga, ale dalej wolnossący benzyniak plus M/T bije go na głowę.
Na lumpa trafiłes i tyle :!:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 30-01-2014, 21:50   

robertdg napisał/a:
Panowie a może by tak zakończyć ten OT :?:

też tak uważam, bo zaczynamy dochodzić do kłotni o wyższość świąt bożego narodzenia nad wielkanocą i odwrotnie.
CZy autor tematu może się wypowiedzieć co dalej w sprawie TCL? Wszystko ok?
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-01-2014, 11:03   

Jeszcze do mojego przypadku:

Jeżeli na suchym asfalcie przyspiesza dobrze, a z obrotami nie ma problemu, bo dochodzą do odcięcia i na lodzie i przyspieszając normalnie, a tylko koła się nie kręcą (zapala się TCL), to może mieć coś do tego skrzynia?
Ostatnio zmieniony przez Hunter 31-01-2014, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 31-01-2014, 11:08   

Hunter, no właśnie do tego zmierzam, TCL w EA nie potrafi odciąć momentu poprzez mechanikę skrzyni. Ja mam identyczny objaw na zimnym silniku i wynika on z tego, że prawie nie ma oleju w skrzyni bo był wyciek. Czekam na przesyłkę z olejem - mam nadzieję, że skrzynie jeszcze chwilkę wytrzyma na sucho :P
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-01-2014, 13:27   

U mnie tak się dzieje na zimnym i na rozgrzanym, nawet jak wrócę po pracy i podjeżdżam pod dom to potrafię się "zakopać" na śniegu bez zakopania, bo nawet koła się nie poślizgną, a ja stoję wyjąc silnikiem jak na luzie... dopiero gdy wyłączę TCL mogę go siłą i masą własną rozruszać (metodą przód-tył).

PS: a mogą mieć coś do tego opony..? (225/45/17 zimówki)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 31-01-2014, 13:29   

Hunter napisał/a:
a mogą mieć coś do tego opony..? (225/45/17 zimówki)
a jaki wpływ mają opony na koła które się nie kręcą?
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-01-2014, 13:37   

No właśnie zaczynam sobie tak gdybać, że skoro są szerokie, to szybciej łapią poślizg i dlatego TCL szybciej się załącza... ale powinien jednak trochę tej mocy dać na koła, żeby powoli ruszyć, a tu jedno koło ledwo lub wcale...

PS:
Trochę sobie teraz poganiałem po Włocławku i sprawdzałem różne zachowania auta, niestety żadnych złych objawów na śliskim asfalcie i zaśnieżonym parkingu nie ma, tylko to moje podwórko jakieś takie pechowe...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 31-01-2014, 13:39   

Hunter, jak chcesz to odezwij się PRV spotkamy się u nas na wsi i pokarzę Ci jak powinien działać TCL.
 
 
artur92ce 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 04-02-2014, 20:24   

Odgrzeje temat tylko w innej kwestji u mnie woogóle nie reaguje kontrola trakcji na uślizg kół gdzie szukać przyczyny???
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 05-02-2014, 21:19   

Panowie, kompletnie rozpadł mi się czujnik APS, ten od strony grodzi.
Za co dokładnie on odpowiada?
Co się stanie jeżeli będę miał go wymontowanego? (rozpadł się całkowicie)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.