Problemy z kontrolą trakcji |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 30-01-2014, 18:33
|
|
|
polaff napisał/a: | automatem też trzeba umieć jeździć, tym bardziej jeśli chce się jeździć zarówno efektywnie jaki efektownie. | racja, ale: kierowca jeżdżący 20 lat na M/T wsiada do auta z A/T i nie ma problemu, natomiast kierowca jeżdżący 20 lat na A/T wsiada do auta z manualem i w większości przypadków nie umie operować sprzęgłem i lewarkiem zmiany biegów..
Poza tym zostaje drugi argument: automat zamula. I choćbyś nie wiem jak kombinował to fizyki nie oszukasz, manualna skrzynia zawsze będzie miała większą sprawność
polaff napisał/a: | możesz o tym poczytać. | tak czytałem, tak inteligentna skrzynia, tak uczy się stylu jazdy kierowcy itp. o tym wiem, ale ja po prostu należę do tej grupy ludzi, który lubią mieszać lewarkiem i za nic nie przekonam się do automatu. Ostatnio nawet próbowałem E-klase 320CDI w automacie z 2009r. I? Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że nie zdzierżę automatu, a co dopiero kombo diesel+automat to jest dopiero porażka. Subiektywnie przy wyprzedzaniu musisz wcisnąć gaz 2 sekundy wcześniej, żeby automat zredukował i jeszcze trzeba pamiętać o turbodziurze, czyli kolejne 2 sekundy Tipronic trochę pomaga, ale dalej wolnossący benzyniak plus M/T bije go na głowę.
Podsumowując: wolę spierniczoną do granic możliwości manualną skrzynie Galanta niż najlepszy automat.
EOT
Inna sprawa to skrzynki typu DSG Vaga, nie miałem dane jeszcze testować, ale myślę, że dają radę. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-01-2014, 19:20
|
|
|
sveno napisał/a: | taaaaaa, bo automat w EA to ideał | Nikt tego nie napisał, jednak w porównaniu do manuala, możnaby tak rzec
[ Dodano: 30-01-2014, 19:24 ]
sveno napisał/a: | kierowca jeżdżący 20 lat na A/T wsiada do auta z manualem i w większości przypadków nie umie operować sprzęgłem i lewarkiem zmiany biegów.. | Raczej nie ma na to ochoty niż nie umie. W pracy jeżdżę wsiokwagenem w manualu i ostatnio jeździłem nim kilka godzin w ciągu jednego dnia. Pod koniec miałem ochotę rozpędzić się i walnąć w drzewo Wieczorem bolały mnie plecy od notorycznego wciskania sprzęgła, nie mówiąc o prawej ręce. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-01-2014, 19:53
|
|
|
Panowie a może by tak zakończyć ten OT
sveno napisał/a: | Ostatnio nawet próbowałem E-klase 320CDI w automacie z 2009r. I? Utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że nie zdzierżę automatu, a co dopiero kombo diesel+automat to jest dopiero porażka. Subiektywnie przy wyprzedzaniu musisz wcisnąć gaz 2 sekundy wcześniej, żeby automat zredukował i jeszcze trzeba pamiętać o turbodziurze, czyli kolejne 2 sekundy Tipronic trochę pomaga, ale dalej wolnossący benzyniak plus M/T bije go na głowę. | Na lumpa trafiłes i tyle |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 30-01-2014, 21:50
|
|
|
robertdg napisał/a: | Panowie a może by tak zakończyć ten OT |
też tak uważam, bo zaczynamy dochodzić do kłotni o wyższość świąt bożego narodzenia nad wielkanocą i odwrotnie.
CZy autor tematu może się wypowiedzieć co dalej w sprawie TCL? Wszystko ok? |
|
|
|
 |
Hunter
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 56 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 31-01-2014, 11:03
|
|
|
Jeszcze do mojego przypadku:
Jeżeli na suchym asfalcie przyspiesza dobrze, a z obrotami nie ma problemu, bo dochodzą do odcięcia i na lodzie i przyspieszając normalnie, a tylko koła się nie kręcą (zapala się TCL), to może mieć coś do tego skrzynia? |
Ostatnio zmieniony przez Hunter 31-01-2014, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 31-01-2014, 11:08
|
|
|
Hunter, no właśnie do tego zmierzam, TCL w EA nie potrafi odciąć momentu poprzez mechanikę skrzyni. Ja mam identyczny objaw na zimnym silniku i wynika on z tego, że prawie nie ma oleju w skrzyni bo był wyciek. Czekam na przesyłkę z olejem - mam nadzieję, że skrzynie jeszcze chwilkę wytrzyma na sucho |
|
|
|
 |
Hunter
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 56 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 31-01-2014, 13:27
|
|
|
U mnie tak się dzieje na zimnym i na rozgrzanym, nawet jak wrócę po pracy i podjeżdżam pod dom to potrafię się "zakopać" na śniegu bez zakopania, bo nawet koła się nie poślizgną, a ja stoję wyjąc silnikiem jak na luzie... dopiero gdy wyłączę TCL mogę go siłą i masą własną rozruszać (metodą przód-tył).
PS: a mogą mieć coś do tego opony..? (225/45/17 zimówki) |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 31-01-2014, 13:29
|
|
|
Hunter napisał/a: | a mogą mieć coś do tego opony..? (225/45/17 zimówki) | a jaki wpływ mają opony na koła które się nie kręcą? |
|
|
|
 |
Hunter
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 56 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 31-01-2014, 13:37
|
|
|
No właśnie zaczynam sobie tak gdybać, że skoro są szerokie, to szybciej łapią poślizg i dlatego TCL szybciej się załącza... ale powinien jednak trochę tej mocy dać na koła, żeby powoli ruszyć, a tu jedno koło ledwo lub wcale...
PS:
Trochę sobie teraz poganiałem po Włocławku i sprawdzałem różne zachowania auta, niestety żadnych złych objawów na śliskim asfalcie i zaśnieżonym parkingu nie ma, tylko to moje podwórko jakieś takie pechowe... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 31-01-2014, 13:39
|
|
|
Hunter, jak chcesz to odezwij się PRV spotkamy się u nas na wsi i pokarzę Ci jak powinien działać TCL. |
|
|
|
 |
artur92ce
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-02-2014, 20:24
|
|
|
Odgrzeje temat tylko w innej kwestji u mnie woogóle nie reaguje kontrola trakcji na uślizg kół gdzie szukać przyczyny??? |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 05-02-2014, 21:19
|
|
|
Panowie, kompletnie rozpadł mi się czujnik APS, ten od strony grodzi.
Za co dokładnie on odpowiada?
Co się stanie jeżeli będę miał go wymontowanego? (rozpadł się całkowicie) |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
|