Kontrolka hamulaca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
skubisz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 16:44 Kontrolka hamulaca ręcznego
|
|
|
Witam,
podczas dosyć szybkiego pokonywania zakrętów zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego (dźwignia opuszczona .
luźny włącznik raczej wykluczony, dźwignia ręcznego też pracuje poprawnie.
czy ktoś wie co to może być ?
Na forum znalazłem informację że kontolka może się zapalać przy niskim stanie płynu(dot. lancera i colta)
Pzdr
ADI
Carisma 1,6 04r |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 23-02-2007, 17:26
|
|
|
Bardzo możliwe z tym płynem, miałem taki sam przypadak w Golfie III, po dolaniu płynu kontrolka przestała migać. |
|
|
|
 |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 08:27
|
|
|
sprawdź poziom płynu hamulcowego |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 26-02-2007, 00:42
|
|
|
Cytat: | Na forum znalazłem informację że kontolka może się zapalać przy niskim stanie płynu(dot. lancera i colta) |
Dokładnie tak jest , że dźwignia ręcznego i poziom w zbiorniczku mają tą samą kontrolkę |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 08:35
|
|
|
Najprawdopodobniej jest dokładnie tak jak opisane w powyższych postach. Dodam jeszcze tylko, że nie ma co się tym zjawiskiem przerażać, ponieważ jego przyczyną nie musi być wyciek płynu hamulcowego. Po prostu klocki zużywając się powodują większe wysunięcie tłoczków z zacisków, a miejsce tłoczków musi zająć płyn z pompy hamulcowej. Od tego poziom w pompie spada i zapala się kontrolka, początkowo tylko przy ostrzejszych zakrętach, a o ile nie dolejesz płynu, to w końcu zapali się na stałe. |
|
|
|
 |
Kolaszusza [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 10:52
|
|
|
To że kontrolka hamulca pali się w czasie jazdy nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym jest wyraźnie opisane w instrukcji. Po prostu ta kontrolka odpowiada z kilka rzeczy. Gdy jedziesz to ona może się zapalić tylko wtedy gdy masz obniżony poziom płynu hamulcowego.
Czy jest to powód do niepokoju to już całkiem inna sprawa. To wymaga praktyki i doświadczenia, a ja ich nie mam w tej materii, mam za to instrukcję. |
|
|
|
 |
jacek424 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 22:53
|
|
|
Niski poziom płynu hamulcowego |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2007, 23:14
|
|
|
To zawsze jest powod do sprawdzenia stanu przewodow hamulcowych i okladzin na klockach i szczekach.
Niski poziom plynu to plyn albo pod samochodem albo w tloczkach. Jezeli to pierwsze - wiadomo dziura
Jak drugie - koncza sie klocki. Dolewanie plynu moze zakonczyc sie tak jak mi gdy wzialem samochod od kumpla - ja mu w heble i tylko pisk a samochod jedzie dalej. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
skubisz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2007, 16:42
|
|
|
Tak mieliście racje to był niski poziom płynu hamulcowego.
Chociaż jestem bardzo zdziwiony bo 15tys temu wstawiłem nowe klocki i tarcze przód i klocki tył, ale cóż czasem tak bywa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-03-2007, 16:45
|
|
|
skubisz napisał/a: | Chociaż jestem bardzo zdziwiony bo 15tys temu wstawiłem nowe klocki i tarcze przód i klocki tył |
to się nie ma co dziwić ja kiedyś byłem zmuszony do wymiany klocków w trasie w związku z tym że była to niedziela to jedyne jakie dostałem to były klocki firmy TOMEX o jakież było moje zdziwko gdy po 8tys. brakło klocków |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2008, 09:35
|
|
|
Lamerskie pytanie. Taka sama sytuacja u mnie. Rok temu wlozylem jakies miekkie klocki i teraz poziom plynu jest lekko powyzej min. Moge sobie tak o odrecic kurek i wlac DOT 4?
A co z temperatura? Mozna sobie dolac po wylaczeniu auta zaraz po jezdzie czy moze parowac i mi oczy wypalic? Nigdy tego nie robilem, nie bylo potrzeby. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2008, 13:36
|
|
|
wegiel napisał/a: | Moge sobie tak o odrecic kurek i wlac DOT 4? |
Możesz
wegiel napisał/a: | Mozna sobie dolac po wylaczeniu auta zaraz po jezdzie czy moze parowac i mi oczy wypalic? |
Jeśli nie było częstego i ostrego hamowania to można.
Trzeba uważnie to robić i nawet jak jest zimny to trzeba z oczami daleko |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|