Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Bujanie kierownicą + filmik
Autor Wiadomość
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 06-02-2014, 21:47   [MSS DID] Bujanie kierownicą + filmik

Cześć,

Pisałem już kilka razy o moim problemie, ale jakoś się nie składało, żeby go namierzyć. Irytuje mnie to na tyle, że nagrałem i chcę Wam zaprezentować w czym rzecz.

Fakty:
Problem występuje zarówno na kołach zimowych jak i na letnich.
Koła wyważone, geometria i zbieżność ustawione.

Dodatkowo, że przy jeździe w korku do 40 km/h odczuwalne jest bujanie całym samochodem, tak jakby koło było zósemkowane.

Może ktoś miał podobny problem...

BUJANIE KIEROWNICĄ - FILMIK

Dzięki za wszelkie sugestie.
_________________
Pozdrawiam
steff
Ostatnio zmieniony przez steff3 07-02-2014, 09:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2014, 08:36   

Sprawdź opony bo wygląda na to, że masz gdzieś wybuloną opone na powierchni bieżnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 07-02-2014, 08:43   

robertdg napisał/a:
Sprawdź opony bo wygląda na to, że masz gdzieś wybuloną opone na powierchni bieżnika


robertdg, problem wystepuje niezależnie od opon i felg, letnie opony mam nowe na alufelgach. Bieżnik po jednym sezonie zużyty równomiernie.
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2014, 08:45   

Podrygiwanie kierownicy i bujanie auta jest rytmiczne wraz z prędkością auta :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 07-02-2014, 09:05   

robertdg napisał/a:
Podrygiwanie kierownicy i bujanie auta jest rytmiczne wraz z prędkością auta :?:

Nie, podrygiwanie kierownicy jest niezależne od prędkości - po przekroczeniu 60km/h ustaje.
To samo z bujaniem auta - ustaje wraz ze wzrostem prędkości pow. 50-60km/h i nie są odczuwalne żadne wibracje
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2014, 09:13   

Niecfo dziwne, bo prócz opon/felg nie ma co zbytnio powodować takich objawów, najlepiej byłoby sprawdzic Twoje koła na innym aucie albo na odwrót, czasami fabrycznie zdarzają się felerne opony.
Z rzeczy mechanicznym to możnaby obstawiać łozysko koła (raczej nie będzie wywoływac bujania), pompe wspomagania, maglownice, przegub wewnętrzny (ale to najbardziej odczuwalne bujanie byłoby przy przyśpieszaniu).
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 07-02-2014, 09:51   

robertdg napisał/a:
Niecfo dziwne, bo prócz opon/felg nie ma co zbytnio powodować takich objawów, najlepiej byłoby sprawdzic Twoje koła na innym aucie albo na odwrót, czasami fabrycznie zdarzają się felerne opony

Opony raczej wykluczam, na 2 kompletach jest takie samo zachowanie steru, musiałyby być obydwa komplety tak samo felerne
robertdg napisał/a:
Z rzeczy mechanicznym to możnaby obstawiać pompe wspomagania, maglownice

Ta diagnoza jest mi najbliższa, bo przy parkowaniu na skręconych kołach czasem słychać głośne wycie, tak jakby pompa właśnie... No i wspomaganie nie chodzi wcale tak leciutko powiedziałbym, że chodzi na "pół gwizdka"

Ale możliwe, że to pompa przekazywałaby takie drgania na kierownicę?

No i po drugie - co z bujaniem auta...?
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 07-02-2014, 17:52   

Sprawdź czy pod tarczami hamulcowymi nie ma rdzy od strony zwrotnicy koła
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-02-2014, 19:20   

futrzany napisał/a:
Sprawdź czy pod tarczami hamulcowymi nie ma rdzy od strony zwrotnicy koła
To by predzej miało wpływ na hamowanie i drgania kierownicy lub/oraz pedału hamulca podczas hamowania ;-)
steff3 napisał/a:
Ale możliwe, że to pompa przekazywałaby takie drgania na kierownicę?

No i po drugie - co z bujaniem auta...?
Można podjechac do zakładu zajmującego sie naprawą wspomaganych układów kierowniczych i wykonać niezbędne pomiary, co do bujania to ciężko stwierdzić, najprościej wykluczyć koła/opony, wziąśc pomienić na coś pewnego, może dogadaj sie z jakimś uzytkownikiem na próbną podmianę
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sznaps78 
Forumowicz


Auto: Colt 2006 1.3 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 08-02-2014, 14:53   

Mi tak trzepało kierownicą od tarcz hamulcowych (zimna woda vs.rozgrzane tarcze i latka zrobiły swoje). Biły. Po wymianie ustało. Co do bujania autem to miałem taką przypadłość w focusie bo walnięta była półośka długa, a konkretnie łożysko ją wspierające. Przyjrzyj się dobrze, bo mi wtedy poleciał do tego przegub wewnętrzny skrzyni.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 08-02-2014, 14:59   

Tarcze to pierwsze co do sprawdzenia a drugie to półosie ,na pompę wspomagania raczej nie obstawiam ale kto wie
_________________

 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 11-02-2014, 09:30   

Pełen komplet - tarcze i klocki na wszystkich kołach planuję zmienić razem z kołami na wiosnę.

Jeszcze jedno co zauważyłem - jak auto jest nie rozgrzane i kręcę szybko kierownicą od oporu do oporu, to kierownica nie chodzi płynnie, tylko czuć wyraźny opór, tak jakby pompa przepuszczała.
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
sznaps78 
Forumowicz


Auto: Colt 2006 1.3 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 14-02-2014, 20:13   

steff3 napisał/a:
Pełen komplet - tarcze i klocki na wszystkich kołach planuję zmienić razem z kołami na wiosnę.

Jeszcze jedno co zauważyłem - jak auto jest nie rozgrzane i kręcę szybko kierownicą od oporu do oporu, to kierownica nie chodzi płynnie, tylko czuć wyraźny opór, tak jakby pompa przepuszczała.


Nie. nie przepuszcza... Pasek się ślizga.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 23-11-2014, 20:30   

Kotlet, ale mam również ten problem od pół roku.
Wymiana opon, a nawet nowe przednie nic nie dały.

Nie wiem czy podmiana pompy wspomagania pomoże i czy od tego zacząć. Zawieszenie sprawne.
Ktoś coś?
 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 29-11-2014, 10:05   

jaroo0 napisał/a:
Nie wiem czy podmiana pompy wspomagania pomoże i czy od tego zacząć. Zawieszenie sprawne.
Ktoś coś?


Ja już tak się przyzwyczaiłem do tego bujania, że tymczasowo odpuściłem temat. Nie mogę dojeździć klocków i tarcz, a odkąd kupiłem auto zrobiłem 60 kkm - miałem zmieniać je na wiosnę, ale jeszcze się nie nadawały do wymiany, więc jeżdżę do kolejnej wiosny :)

Właśnie z tarczami częściowo wiążę to bujanie kierownicą, zgodnie z podpowiedziami Kolegów, ale też stawiam na tuleje wahaczy (pływanie w koleinach), końcówki drążków i gumy na drążku stabilizatora bo coś zaczyna nieśmiało pukać na nierównościach.

Jeśli to pomoże, to jeszcze raz odgrzeję ten kotlet, żeby przekazać Wam info, jeśli nie pomoże, będę robił akcję półoś...
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.