zwrotnica tylna |
Autor |
Wiadomość |
tomaszk19
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: 08-02-2014, 14:02 zwrotnica tylna
|
|
|
witam musze zdemontowac tarcze kotwiczna zwrotnicy ta oslone tarczy hamulcowej tylnej poniewaz jest w rozsypce przerdzewiala i nie chca mi podbic przegladu w danii ..moze ktos pomoc jak zdemontowac zwrotnice tak by dostac sie do tej nieszczesnej przerdzewialej tarczy kotwicznej? pozdrawiam |
_________________ tomaszk |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-02-2014, 14:29
|
|
|
Zwrotnicy raczej na pewno nie musisz demontować. Nie pamiętam dokładnie ale chyba jak ściągniesz tarczobęben to albo od tej strony albo od drugiej (od strony śrub mocujących piastę) masz przykręcone. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 08-02-2014, 14:51
|
|
|
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Żeby ściągnąć tarczę kotwiczną trzeba ściągnąć tarczę hamulcową i zdjąć piastę. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
alex87
Mitsumaniak

Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 106 Skąd: D.G.
|
Wysłany: 08-02-2014, 15:02
|
|
|
tak jak chłopaki piszą: od strony koła rozebrać wszystko.
w tym poście masz instrukcję: link
swoją drogą przykład jaki przytoczyłeś jest ciekawym zjawiskiem.
przerdzewiały element, który de facto nie wpływa na bezpieczeństwo, ale jednak jest powodem dla którego auto nie przejdzie przeglądu. aby jezdzic dalej trzeba to zrobić. i to moim zdaniem jest świetne ponieważ wiadomo że auto, które ma przegląd jest sprawne technicznie (bezpieczne). a w polsce to nieraz nawet nie trzeba przyjezdzac samochodem aby miec przeglad wbity. |
_________________ Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze. |
|
|
|
 |
tomaszk19
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: torun
|
Wysłany: 08-02-2014, 17:46 zwrotnica tylna
|
|
|
dzieki za odpowiedzi teraz musze tylko poczekac az dojda zamowione w polsce te tarcze kotwiczne bo w danii nie istnieje to jako czesc zamienna zreszta w pl rowniez...jedynie stare z rozbiorki...generalnie na przegladzie w danii czepiaja sie korozji w podwoziu i podluznice itp kompletnie nie zwracaja uwagi na korozje karoseri ,tak maja ..no i przeglad kazdego auta raz na dwa lata |
_________________ tomaszk |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-02-2014, 23:34
|
|
|
Przerabiałem temat w Grudniu ubiegłego roku, po tym jak mi się zerwała linka od ręcznego. W weekend załatwiłem całość, sobota - prawa strona, niedziela - lewa strona.
Pokażę to obrazkowo. Oczywiście zamienników tarcz kotwicznych nie ma. Pozostaje zakup używanych w dobrym stanie, wypiaskowanie i pomalowanie. Oryginał w Polsce kosztuje ponad 600 zł sztuka, a w UK skąd zamawiam czasem coś z ASO 62,45 Funta (to i tak było za drogo dla mnie).
Ja miałem tu grubą robotę, bo pod młotek szło wszystko, linki ręcznego, tarcze kotwiczne, szczęki, tarcze i zaciski (też używane ale w rewelacyjnym stanie od Hugo).
Najtrudniej było odkręcić zaciski i piastę (robiłem to pod domem na zwykłym lewarku z bagażnika).
Kupione na alle... używki, ale nie przerdzewiałe.
Wypiaskowane i pomalowane.
Uzbrojona tarcza kotwiczna w szczęki i uzupełnione punkty smarowania wg workshop manuala.
Przygotowany komplet, można iść do samochodu.
Tak wyglądała prawa strona po odkręceniu piasty. Jak złapałem to ręką to pozostała część osłony odpadła.
Dobrze wyczyścić przy okazji zwrotnicę wewnątrz i czujniki ABS.
A to lewa strona - osłona zniknęła. Sprężyna od linki ręcznego zespawała się z tarczą kotwiczną.
Nie dałem rady tego rozdzielić, ale że miałem kupione oby dwie linki, to się tym nie przejmowałem zbytnio, bo i tak do kosza.
Zdjęty podłokietnik, żeby był lepszy dostęp do linek. Prawa już naprężona, a lewa w trakcie roboty.
Nowe linki od spodu. Dzień wcześniej od kabiny zalałem to WD40 i następnego dnia wyciągnięcie poszło elegancko.
Przygotowanie do montażu. Najtrudniejsza część dla mnie, to było założenie nowej linki, bo nowa sprężyna mocno ściągała całość i to najwięcej mi czasu zajęło.
Przykręcona piasta ze zregenerowaną tarczą kotwiczną, nowymi szczękami.
I na koniec założona nowa tarcza hamulcowa Zimmermann.
Może się przyda. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2014, 08:12
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
| Producent tak to nazywa raddex napisał/a: | Uzbrojona tarcza kotwiczna w szczęki i uzupełnione punkty smarowania wg workshop manuala. |
raddex napisał/a: | Najtrudniejsza część dla mnie, to było założenie nowej linki, bo nowa sprężyna mocno ściągała całość i to najwięcej mi czasu zajęło. | Lepiej uzbrajać po montazu linki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
alex87
Mitsumaniak

Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 106 Skąd: D.G.
|
Wysłany: 10-02-2014, 10:02
|
|
|
raddex, bardzo fajny post, świetne zdjęcia.
tylko tak jak Robert pisze, trzecie zdjecie od dołu gdzie widać, jak masz złożoną tarczę kotwiczną uzbrojoną w szczęki hamulca ręcznego - ja sam również to robiłem niedawno i uważam że prościej i lepiej jest zacząć od zaczepienia linki ręcznęgo do szczęki a dopiero potem mocować to do tarczy. |
_________________ Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze. |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-02-2014, 22:29
|
|
|
robertdg napisał/a: | Lepiej uzbrajać po montażu linki |
alex87 napisał/a: | ja sam również to robiłem niedawno i uważam że prościej i lepiej jest zacząć od zaczepienia linki ręcznego do szczęki a dopiero potem mocować to do tarczy |
Gdyby to było ciepło, to pewnie bym tak zrobił, ale robiłem to w Grudniu na dworze, leżąc na karimacie pod samochodem i chciałem zrobić w domu jak najwięcej, bo nie za ciepło było, a że pierwszy raz to robiłem, to nie spodziewałem się trudności. Człowiek się uczy całe życie. Nie mniej można to złożyć i w taki sposób. Prawa strona mi jakoś łagodnie poszła, a z lewą się męczyłem.
Zdaje mi się, że chyba już w tym samochodzie nie będę musiał powtarzać tej czynności. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 10-02-2014, 23:08
|
|
|
robertdg napisał/a: |
Witek vel Mysza napisał/a:
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Producent tak to nazywa | Przytoczysz przykład? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2014, 08:22
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | robertdg napisał/a: |
Witek vel Mysza napisał/a:
Z tyłu raczej nie masz zwrotnicy, przecież to nie 4WS
Producent tak to nazywa | Przytoczysz przykład? |
http://mitsubishi.epcdata...-axle-hub-drum/
Cytat: | 33300AR KNUCKLE ASSY,RR AXLE,RH
33300AL KNUCKLE ASSY,RR AXLE,LH |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 11-02-2014, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-02-2014, 21:26
|
|
|
Nadal nie widzę. Z ang bym przetłumaczył hub - piasta, knockle - goleń. Które niby chcesz nazwać zwrotnicą? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2014, 21:38
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Z ang bym przetłumaczył hub - piasta, knockle - goleń | Pisze się knuckle, pozatym angielski potoczny a techniczny się różnią, jak chcesz możesz sobie to nazwać świńską golonką, ale to nie będzie poprawne okreslenie techniczne którym się posłużył producent
Polecam słownik techniczny, ewentualnie napisz do producenta z zapytaniem dlaczego nazwał ten element zwrotnica |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12-02-2014, 20:29
|
|
|
przepraszam, mój błąd, miało być knuckle. I jeśli chodzi o zwrotnicę to nazwa brzmi steering knuckle arm. I dotyczy osi skrętnej. Ale ja nie jestem od poprawiania tłumaczeń. Jesteśmy w PL i rozmawiajmy po Polsku. Zwrotnica nie może być przy nieskrętnej osi i to jest akurat normalne.
PS. Pracuję w branży motoryzacyjnej i szlag mnie trafia jak tarcza hamulcowa jest przetłumaczona jako podkładka. Jeśli będziemy ślepo przyjmować tłumaczenia importerów to daleko w tym bełkocie nie zajedziemy. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-02-2014, 21:43
|
|
|
Witek, z tyłu Galanta masz zawiechę typu multi-link. I w takim zawieszeniu występuje zwrotnica.
Knuckle z ang. to właśnie jest zwrotnica.
Acha, jakbyś zwrócił uwagę w postach dotyczących Galanta AWD to byś pewnie zauważył, że ten element różni się w Galancie n/a FWD i turbo AWD głównie otworem na półoś. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|