Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS6 2.0SOHC] Lancer 2002r automat, USA - niskie obroty na D
Autor Wiadomość
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 10-02-2014, 10:53   [CS6 2.0SOHC] Lancer 2002r automat, USA - niskie obroty na D

Witam, mam taki problem. samochód od pewnego czasu ma niskie obroty rzędu 500 na wrzuconym biegu do jazdy do przodu lub do tyłu (D lub R). obroty sa tak niskie że czasami az miga kontrolka np akumulatora. na Neutral stabilizuje sie na wielkosci 600-700. Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty ale nigdy nie przygasało itp. Proszę o sugestie i pomoc

Lancer OZ Rally 2,0 . 2002r. automat USA 136 KM (99kW).

dziękuję

Marcin
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2014, 19:20   

Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-02-2014, 08:37   

robertdg napisał/a:
Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

to moze nie wystarczyc, zajrzalbym do przepustnicy i okolic - moze trzeba to po prostu wyczyscic

pozdr
Alex
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-02-2014, 08:43   

Iwonka napisał/a:
robertdg napisał/a:
Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

to moze nie wystarczyc, zajrzalbym do przepustnicy i okolic - moze trzeba to po prostu wyczyscic

pozdr
Alex

Było pisane w pierwszym poście
Hambeck82 napisał/a:
Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty
:roll:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-02-2014, 08:55   

robertdg napisał/a:
Było pisane w pierwszym poście
Hambeck82 napisał/a:
Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty
:roll:

faktycznie. Moze warto jeszcze raz sprawdzic okolice przepustnicy - czy na pewno wszystkie kanaliki i wezyki sa drozne. Mozna tez sprobowac nieco podniesc obroty sruba regulacyjna
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 11-02-2014, 12:00   wolne obroty

Dziękuję za sugestie !

ja już resetowałem kompa ale troche inaczej. tzn włączylem auto na 15 min az do wentylatorów i potem wyłączylem . nastepna jazda była juz normalna. nic to nie pomogło.

przepustnice czyściłem.

co do tej sruby obrotów - to gdzie ona dokładnie sie znajduję ? i jak nią operowac?

dzieki jescze raz
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-02-2014, 17:28   Re: wolne obroty

sruba regulacyjna znajduje sie na obudowie przepustnicy (przynajmniej tak jest w 1.6sohc), wykrecajac ja otwierasz kanal obejsciowy i obroty rosna. Z tym ze jesli jej kanal jest zabrudzony to efektu nie bedzie. Moze wlasnie w tym problem ze kanal jest zapchany, wtedy regulator biegu jalowego pracuje na koncu zakresu na N a po wrzuceniu biegu juz nie da rady ustawic tyle ile trzeba

pozdr
Alex
 
 
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 17-02-2014, 17:06   

chciałbym jeszcze dodać że problemy z niskimi obrotami zaczęły się po regeneracji alternatora. teoretycznie nie ma to wpływu na wolne obroty ale dziś usłyszałem od jednego mechanika że źle dobrany regulator napięcia może mieć wpływ na prace przepustnicy itp...czy jest to możliwe?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2014, 19:08   

Napięcie możesz zmierzyć, a nie wyrokować w ciemno. Na akumulatorze powinno być około 13,7-14,5V. A równie dobrze może powodować za duży opór na silniku. Wtedy można ściągnąć pasek i sprawdzić. Tylko wtedy jeśli to 4G63 odłączasz też pompę wody więc tak max 30 sec dla testu....
 
 
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 17-02-2014, 20:13   

sprawdze jutro ładowanie. mialem wymieniane 2 łozyska i szczotki. w zyciu bym nie podjrzewał ze teoretycznie moze miec to wpływ ale sprawdze jutro. dzieki za sugestie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2014, 20:52   

Tylko jakbyś ściągał pasek to jego nie łatwo założyć od razu sobie przygotuj z prawej strony miejsce bo może być potrzeba ściągnięcia koła i napięcia napinacza (tam chyba wchodzi kwadraciak 1/2 cala oczywiście z przedłużka)...
 
 
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 22-02-2014, 14:10   

Ładowanie 14,4. w alternatorze zmienione łożyska i szczotki. zgłupieć można.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-02-2014, 17:37   

1. znalazles srubke wolnych obrotow czy nie?
2. moze sproboj podlaczyc kompa np. program Evoscan i zobacz jakie parametry pokazuje
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Hambeck82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 16-03-2014, 15:46   

chciałbym przypomnieć temat i zapytać się kogoś doświadczonego:

czy wymieniając łożyska i szczotki w alternatorze można coś zrobić nie tak i czy może się to przełożyć na niskie obroty na D i P ? pytam bo kończy mi się gwarancja na regeneracje alternatora i nie iwem czy jest sens iść do mechanika:

przepustnice czyściłem
nie ma śruby regulującej wolne obroty
po wypięciu akumulatora (robilem to wiele razy) PRZED regeneracją alternatora nigdy nie mialem problemów z obrotami, nie robiłem zadnych adaptacji itp.

problem niskich obrotów i "duszenia się" na D i na P pojawił się po regeneracji alternatora.

dzięki
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-03-2014, 15:51   

A ściągałeś ten pasek od napędu alternatora?

A ten alternator nie jest sterowany przez komputer? Może kabel sterujący się przerwał, złączka nie łączy itd?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.