[CS6 2.0SOHC] Lancer 2002r automat, USA - niskie obroty na D |
Autor |
Wiadomość |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 10-02-2014, 10:53 [CS6 2.0SOHC] Lancer 2002r automat, USA - niskie obroty na D
|
|
|
Witam, mam taki problem. samochód od pewnego czasu ma niskie obroty rzędu 500 na wrzuconym biegu do jazdy do przodu lub do tyłu (D lub R). obroty sa tak niskie że czasami az miga kontrolka np akumulatora. na Neutral stabilizuje sie na wielkosci 600-700. Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty ale nigdy nie przygasało itp. Proszę o sugestie i pomoc
Lancer OZ Rally 2,0 . 2002r. automat USA 136 KM (99kW).
dziękuję
Marcin |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2014, 19:20
|
|
|
Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2014, 08:37
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 |
to moze nie wystarczyc, zajrzalbym do przepustnicy i okolic - moze trzeba to po prostu wyczyscic
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2014, 08:43
|
|
|
Iwonka napisał/a: | robertdg napisał/a: | Zakładając, że sterowanie wolnymi obrotami działa prawidłowo i nikt nie grzebał w fabrycznych ustawieniach przepustnicy, spróbuj wykonac taką procedure http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 |
to moze nie wystarczyc, zajrzalbym do przepustnicy i okolic - moze trzeba to po prostu wyczyscic
pozdr
Alex |
Było pisane w pierwszym poście Hambeck82 napisał/a: | Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty | |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2014, 08:55
|
|
|
robertdg napisał/a: | Było pisane w pierwszym poście Hambeck82 napisał/a: | Przepustnice wyczyściłem, krokowy też ale nie wiem czy to coś daje. auto zawsze miało niskie obroty | |
faktycznie. Moze warto jeszcze raz sprawdzic okolice przepustnicy - czy na pewno wszystkie kanaliki i wezyki sa drozne. Mozna tez sprobowac nieco podniesc obroty sruba regulacyjna |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 11-02-2014, 12:00 wolne obroty
|
|
|
Dziękuję za sugestie !
ja już resetowałem kompa ale troche inaczej. tzn włączylem auto na 15 min az do wentylatorów i potem wyłączylem . nastepna jazda była juz normalna. nic to nie pomogło.
przepustnice czyściłem.
co do tej sruby obrotów - to gdzie ona dokładnie sie znajduję ? i jak nią operowac?
dzieki jescze raz |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-02-2014, 17:28 Re: wolne obroty
|
|
|
sruba regulacyjna znajduje sie na obudowie przepustnicy (przynajmniej tak jest w 1.6sohc), wykrecajac ja otwierasz kanal obejsciowy i obroty rosna. Z tym ze jesli jej kanal jest zabrudzony to efektu nie bedzie. Moze wlasnie w tym problem ze kanal jest zapchany, wtedy regulator biegu jalowego pracuje na koncu zakresu na N a po wrzuceniu biegu juz nie da rady ustawic tyle ile trzeba
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 17-02-2014, 17:06
|
|
|
chciałbym jeszcze dodać że problemy z niskimi obrotami zaczęły się po regeneracji alternatora. teoretycznie nie ma to wpływu na wolne obroty ale dziś usłyszałem od jednego mechanika że źle dobrany regulator napięcia może mieć wpływ na prace przepustnicy itp...czy jest to możliwe? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-02-2014, 19:08
|
|
|
Napięcie możesz zmierzyć, a nie wyrokować w ciemno. Na akumulatorze powinno być około 13,7-14,5V. A równie dobrze może powodować za duży opór na silniku. Wtedy można ściągnąć pasek i sprawdzić. Tylko wtedy jeśli to 4G63 odłączasz też pompę wody więc tak max 30 sec dla testu.... |
|
|
|
 |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 17-02-2014, 20:13
|
|
|
sprawdze jutro ładowanie. mialem wymieniane 2 łozyska i szczotki. w zyciu bym nie podjrzewał ze teoretycznie moze miec to wpływ ale sprawdze jutro. dzieki za sugestie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-02-2014, 20:52
|
|
|
Tylko jakbyś ściągał pasek to jego nie łatwo założyć od razu sobie przygotuj z prawej strony miejsce bo może być potrzeba ściągnięcia koła i napięcia napinacza (tam chyba wchodzi kwadraciak 1/2 cala oczywiście z przedłużka)... |
|
|
|
 |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 22-02-2014, 14:10
|
|
|
Ładowanie 14,4. w alternatorze zmienione łożyska i szczotki. zgłupieć można. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-02-2014, 17:37
|
|
|
1. znalazles srubke wolnych obrotow czy nie?
2. moze sproboj podlaczyc kompa np. program Evoscan i zobacz jakie parametry pokazuje |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Hambeck82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Rzeszów/Kraków
|
Wysłany: 16-03-2014, 15:46
|
|
|
chciałbym przypomnieć temat i zapytać się kogoś doświadczonego:
czy wymieniając łożyska i szczotki w alternatorze można coś zrobić nie tak i czy może się to przełożyć na niskie obroty na D i P ? pytam bo kończy mi się gwarancja na regeneracje alternatora i nie iwem czy jest sens iść do mechanika:
przepustnice czyściłem
nie ma śruby regulującej wolne obroty
po wypięciu akumulatora (robilem to wiele razy) PRZED regeneracją alternatora nigdy nie mialem problemów z obrotami, nie robiłem zadnych adaptacji itp.
problem niskich obrotów i "duszenia się" na D i na P pojawił się po regeneracji alternatora.
dzięki |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-03-2014, 15:51
|
|
|
A ściągałeś ten pasek od napędu alternatora?
A ten alternator nie jest sterowany przez komputer? Może kabel sterujący się przerwał, złączka nie łączy itd? |
|
|
|
 |
|