Zamknięty przez: Owczar 18-03-2014, 13:09 |
Skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 19-02-2014, 09:20
|
|
|
Hmmmm ma czas żeby ściągnąć a nie ma czasu żeby grzebać. Dla mnie trochę to dziwne.
Ja dzwoniłem do Pana Malika. Sam będę ściągać skrzynię (mechanik liczy sobie 300 zł za tą operację) potem dzwonie i wysylam do naprawy.
Kompletna naprawa skrzyni na która daję gwarancję P. Malik to 1500 zł
Wymiania lożysk na wałkach 660 zł.
Dzięki za pomoc Panowie
Pozsotało teraz czekać aż auto do mnie dotrze, ściągnać skrzynie i wysyłać |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 19-02-2014, 09:28
|
|
|
tylko robiąc coś samemu wiem że zrobię to dobrze:)) Wszystkie 4 łożyska to koszt 400zł (za tyle mi się je udało wyhaczyć:), olej 80zł, a reszta to moja bezcenna praca:). A za ściągnięcie i włożenie skrzyni 100-150zł.. Tylko czy ogarnę samodzielnie wymianę tych łożysk....;/ |
|
|
|
 |
Cacper
Mitsumaniak
Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 112 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-02-2014, 09:43
|
|
|
Naprawy we własnym zakresie kończą się tym, że trzeba je powtarzać i to generuje dodatkowe koszty i niezadowolenie z użytkowania auta, dlatego lepiej oddać skrzynię do dobrego warsztatu. Moim zdaniem najlepsi specjaliści od skrzyni biegów w Galancie są w Warszawie na ul. Oliwskiej. |
_________________ Cacper |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2014, 10:25
|
|
|
Jeśli poczytasz dokumentację od skrzyni i masz zdolności manualne to powinieneś dać radę.
Jeśli skrzynia nie hałasuje, to łożyska są ok, ale może być wyjechana podkowa i wałek sprzęgłowy się porusza. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-02-2014, 12:26
|
|
|
fredfm napisał/a: | czy skrzynia od 2,4 GDI pasuje do V6?? | Nie pasuje. Te silniki mają zupełnie inne bloki. |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 19-02-2014, 13:01
|
|
|
W takim bądź razie chyba się podejmę samodzielnego remontu. Tak jak wspominałem skrzynia pracuje cichutko, więc pewnie winowajcom będzie podkowa. Jednak póki nie rozbiorę nie będę wiedział... dzięki za odpowiedzi!! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2014, 13:03
|
|
|
Ogólnie jak rozbierzesz to posprawdzaj pasowania luzy itd. |
|
|
|
 |
ektomek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2014, 10:58
|
|
|
Witam. Pech chciał, że mój mechanik nie popisał się przy wymianie sprzęgła i źle zamocował półoś w skrzyni biegów. Skutkiem tego wychlapało cały olej ze skrzyni. Zalałem ją świeżym olejem i mam teraz w skrzyni srebrną breję ale pomimo tego biegi wchodzą bez problemu i sama skrzynia nie wyje podczas jazdy. Wiem, że zakup "nowej" i raczej używanej skrzyni to tylko kwestia czasu. W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni? Większość sprzedających daje zazwyczaj gwarancję rozruchową ale czy to wystarczy aby ewentualnie zareklamować część? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-02-2014, 11:06
|
|
|
ektomek napisał/a: | W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni? |
Rozebrać ją. W zasadzie każda używana skrzynia wymaga wymiany łożysk jeśli nie były wymieniane. Przed założeniem warto je od razu wymienić... |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-02-2014, 11:26
|
|
|
Bez rozebrania skrzyni, nie ma mozliwości jej sprawdzenia. Najlepiej jak przed zakupem jest jeszcze w aucie. |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-02-2014, 15:21
|
|
|
ektomek napisał/a: | jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni? |
Jeśli wałek sprzęgłowy ma luz wzdłużny i luz gór dół to już jasne remont |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
ektomek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2014, 15:49
|
|
|
Tak się zastanawiam czy szukać skrzyni tak na szybko czy pojeździć jeszcze na starej i rozejrzeć się spokojnie za czymś w przyzwoitym stanie. W sumie poza tym , że wsteczny przy zimnej skrzyni nie zawsze wskakuje do końca nic poważnego się nie dzieje. Ale z drugiej strony obawa, że skrzynia "rozjedzie" się w trasie |
|
|
|
 |
Pabulon
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-02-2014, 17:51
|
|
|
Ja oddałem skrzynię na wymianę łożysk i teraz jak jest zasprzęglona to zauważyłem że coś mi huczy, :/ słychać łożysko pracujące cholera jasna...wcześniej było takie cyk cyk cyk a teraz jest stałe huczenie. Może to dlatego że zamiast łożyska które powinno być zakryte gumką zastosowałem otwarte... ale przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju :/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2014, 08:28
|
|
|
Pabulon napisał/a: | przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju | nie e, nie pływa
oleju jest tam do 1/4 wysokości albo i mniej
najbardziej zanurzony jest mech. różnicowy a reszta jest rozchlapywana od obrotów
czasem jeszcze jest rynienka z olejem do smarowania np. 5 biegu - zależnie od konstrukcji |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-02-2014, 14:28
|
|
|
A łożysko oporowe wymienione?
Milo w swoim wyjął osłonki z łożysk i jest ok, więc to może jeszcze kwestia jakie te łożyska były? |
|
|
|
 |
|