Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Owczar
18-03-2014, 13:09
Skrzynia
Autor Wiadomość
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 19-02-2014, 09:20   

Hmmmm ma czas żeby ściągnąć a nie ma czasu żeby grzebać. Dla mnie trochę to dziwne.
Ja dzwoniłem do Pana Malika. Sam będę ściągać skrzynię (mechanik liczy sobie 300 zł za tą operację) potem dzwonie i wysylam do naprawy.
Kompletna naprawa skrzyni na która daję gwarancję P. Malik to 1500 zł
Wymiania lożysk na wałkach 660 zł.

Dzięki za pomoc Panowie :)
Pozsotało teraz czekać aż auto do mnie dotrze, ściągnać skrzynie i wysyłać :)
 
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 19-02-2014, 09:28   

tylko robiąc coś samemu wiem że zrobię to dobrze:)) Wszystkie 4 łożyska to koszt 400zł (za tyle mi się je udało wyhaczyć:), olej 80zł, a reszta to moja bezcenna praca:). A za ściągnięcie i włożenie skrzyni 100-150zł.. Tylko czy ogarnę samodzielnie wymianę tych łożysk....;/
 
 
Cacper 
Mitsumaniak

Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-02-2014, 09:43   

Naprawy we własnym zakresie kończą się tym, że trzeba je powtarzać i to generuje dodatkowe koszty i niezadowolenie z użytkowania auta, dlatego lepiej oddać skrzynię do dobrego warsztatu. Moim zdaniem najlepsi specjaliści od skrzyni biegów w Galancie są w Warszawie na ul. Oliwskiej.
_________________
Cacper
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-02-2014, 10:25   

Jeśli poczytasz dokumentację od skrzyni i masz zdolności manualne to powinieneś dać radę.

Jeśli skrzynia nie hałasuje, to łożyska są ok, ale może być wyjechana podkowa i wałek sprzęgłowy się porusza.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-02-2014, 12:26   

fredfm napisał/a:
czy skrzynia od 2,4 GDI pasuje do V6??
Nie pasuje. Te silniki mają zupełnie inne bloki.
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 19-02-2014, 13:01   

W takim bądź razie chyba się podejmę samodzielnego remontu. Tak jak wspominałem skrzynia pracuje cichutko, więc pewnie winowajcom będzie podkowa. Jednak póki nie rozbiorę nie będę wiedział... dzięki za odpowiedzi!!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-02-2014, 13:03   

Ogólnie jak rozbierzesz to posprawdzaj pasowania luzy itd.
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2014, 10:58   

Witam. Pech chciał, że mój mechanik nie popisał się przy wymianie sprzęgła i źle zamocował półoś w skrzyni biegów. Skutkiem tego wychlapało cały olej ze skrzyni. Zalałem ją świeżym olejem i mam teraz w skrzyni srebrną breję ale pomimo tego biegi wchodzą bez problemu i sama skrzynia nie wyje podczas jazdy. Wiem, że zakup "nowej" i raczej używanej skrzyni to tylko kwestia czasu. W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni? Większość sprzedających daje zazwyczaj gwarancję rozruchową ale czy to wystarczy aby ewentualnie zareklamować część?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-02-2014, 11:06   

ektomek napisał/a:
W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni?


Rozebrać ją. W zasadzie każda używana skrzynia wymaga wymiany łożysk jeśli nie były wymieniane. Przed założeniem warto je od razu wymienić...
 
 
Krzysek 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 240
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-02-2014, 11:26   

Bez rozebrania skrzyni, nie ma mozliwości jej sprawdzenia. Najlepiej jak przed zakupem jest jeszcze w aucie.
_________________
http://honda-wm.pl/ moje drugie forum ;) :D .
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-02-2014, 15:21   

ektomek napisał/a:
jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni?

Jeśli wałek sprzęgłowy ma luz wzdłużny i luz gór dół to już jasne remont
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2014, 15:49   

Tak się zastanawiam czy szukać skrzyni tak na szybko czy pojeździć jeszcze na starej i rozejrzeć się spokojnie za czymś w przyzwoitym stanie. W sumie poza tym , że wsteczny przy zimnej skrzyni nie zawsze wskakuje do końca nic poważnego się nie dzieje. Ale z drugiej strony obawa, że skrzynia "rozjedzie" się w trasie ;)
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-02-2014, 17:51   

Ja oddałem skrzynię na wymianę łożysk i teraz jak jest zasprzęglona to zauważyłem że coś mi huczy, :/ słychać łożysko pracujące cholera jasna...wcześniej było takie cyk cyk cyk a teraz jest stałe huczenie. Może to dlatego że zamiast łożyska które powinno być zakryte gumką zastosowałem otwarte... ale przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju :/
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2014, 08:28   

Pabulon napisał/a:
przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju
nie e, nie pływa
oleju jest tam do 1/4 wysokości albo i mniej
najbardziej zanurzony jest mech. różnicowy a reszta jest rozchlapywana od obrotów
czasem jeszcze jest rynienka z olejem do smarowania np. 5 biegu - zależnie od konstrukcji
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-02-2014, 14:28   

A łożysko oporowe wymienione?

Milo w swoim wyjął osłonki z łożysk i jest ok, więc to może jeszcze kwestia jakie te łożyska były?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.