[II 2.0 DID] SILNIK 2.0 DID to samo co 2.0 TDI ? |
Autor |
Wiadomość |
karp12345
Nowy Forumowicz
Auto: Rav4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 24-02-2014, 12:50 [II 2.0 DID] SILNIK 2.0 DID to samo co 2.0 TDI ?
|
|
|
Witam
Mam pytanie co do silnika 2.0 DID czy jest to ten sam silnik co w VW passacie b6 od 2006 roku na pompowtryskiwaczach? Czy tez jest to inny silnik lub cos sie zmieniło? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-02-2014, 13:29
|
|
|
TAk dokładnie to samo |
_________________
 |
|
|
|
 |
karp12345
Nowy Forumowicz
Auto: Rav4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 6 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 24-02-2014, 13:42
|
|
|
Ten sam silnik? W passatach padały pompowtryski dlatego ten model nie jest chetnie kupowany.. własnie przez ten silnik. Jak jest w Outlanderze? Zastanawiam sie nad zakupem outlandera z 2007 roku. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-02-2014, 14:14
|
|
|
Nie słyszałem żeby komuś padły pompki,rzadko były kłopoty z głowicą ,z turbiną jak w każdym aucie, generalnie to jednak poprawiony silnik dla mitsu. większość problemów wyeliminowano ,u mnie blisko 112tyś praktycznie bez awari,wymieniałem uszczelke pod pompką wtrysku(200zł),i przepustnice (350zł) ,teraz będę zmieniał rozrząd koszt ok 650zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yasio
Nowy Forumowicz
Auto: outlander di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 9 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 26-02-2014, 07:45
|
|
|
Z tego co pamietam w pasatach w tamtych latach pompa olejowa była napędzana popychaczem tzn taki mały pręcik wyglądem podobny do ciętego imbusa i to była w większości bolączką tych silników bo lubily sie wycierać a co za tym idzie brak smarowania i silnik kaput w outkach juz jest nowszej generacji silnik tzn poprawiony i napęd pompy oleju jest juz na łańcuszku a pompowtryski to juz trzeba samemu zadbać o ich żywotność i bedzie git |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2014, 07:57
|
|
|
Kolega yasio niestety się myli odnośnie napędu pompy oleju w 2.0 TDI:
1. Wczesne modele tego silnika (pierwszych kilka lat produkcji, pompowtryski) miały napęd łańcuchem, w którym koło napędzające było tak marnej jakości że zęby się "wyciarały".
2. Od roku 2008 (o ile pamiętam) wszedł napęd poprzez wałek na imbusie, który też jest marnej jakości i też lubi się ściąć, ale awarii istotnie jest mniej (sądząc po wpisach na forach internetowych, prawdę zna tylko Volkswagen). Silnik w Outkach jest już z tej generacji.
Co do pompek - Outlander miał trwalsze pompki Boscha, te Siemensa padały masowo, była zresztą na to akcja serwisowa w Volkswagenie. A ile w konkretnym aucie wytrzymają - Allah jeden wie (w moim na przykład 270 tys. i jeszcze działają, a w innym po 100 tys. może być koniec). Nie zależy to w ogóle od kierowcy (pada elektronika), pod warunkiem że nie tankuje oleju opałowego
bonito |
|
|
|
 |
yasio
Nowy Forumowicz
Auto: outlander di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 9 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 26-02-2014, 09:12
|
|
|
Kolego ja mam 07r i mam na łańcuszku napęd pompy oleju ale rzeczywiście a audi od 2007r już na tym trzpieniu koła sie wycierają nie słyszałem o tym ale myślę ze to wina "oszczędzania" na dobrej jakości olejach powiem szczerze ze nie słyszałem o takich usterkach w miśkach i może się mylę ale właśnie w mitsubishi jest ten napęd na łańcuszku a w audi itd to już trochę na ten temat jest opisane |
|
|
|
 |
|