Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI Lift - Bierze Olej
Autor Wiadomość
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 05-03-2014, 11:21   1.8 GDI Lift - Bierze Olej

Witam. Mam Cari 1.8 gdi lift z 2000 r z teoretycznym przebiegiem 130k (pewnie więcej w realu).
Zaczął łykać olej ok 1l/1000km. Śmigam głównie na odcinkach po 3-4 km (do pracy)
więc na taki dystans przypada dużo "zimnych startów". Zalany jest 10W40 mobil1.
Dajcie proszę znać czy:
-mam się fest martwić czy tylko obserwować i na co zerknąć,
-zmienić na syntetyk?
-dolać jakiegoś doktora (jestem zielony w tej kwestii)
-czy te częste zimne starty też mają duży wpływ na branie oleju?

Z góry dzięki za wszelką pomoc!
 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-03-2014, 12:51   

Dymi na niebiesko przy wyższych obrotach? Jakies wycieki zauważyłes?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 05-03-2014, 13:24   

Cytat:
-dolać jakiegoś doktora (jestem zielony w tej kwestii)

z tego raczej zrezygnuj ;)
1l/1000km to już zdecydowanie za dużo, wychodzi 10l na 10 000km, więc sprawdź tak jak powiedział kolega czy nie masz jakiegoś poważnego wycieku. Nie zmieniałeś oleju z jakiegoś innego na mobil? Znajomy mechanik jeździł w fordzie na bodajże Elfie przy czym nie brał oleju, zmienił na Castrol i zaczęło mu ubywać tak jak u Ciebie 1l/1000km więc wrócił do Elfa ale branie oleju pozostało tylko teraz na rozsądnym poziomie 0,5l/1000km.
-Zmiana na syntetyk tylko polepszy pracę GDI polecam Fuchs Race Pro ;)
-Zimny start zależy od kondycji silnika, niektóre lubią sobie puścić przy starcie niebieski dymek.
_________________

 
 
 
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 06-03-2014, 18:37   

Z doktora zrezygnowałem, ale Cari zrobiła mi psikusa, bo zrobiłem nią jakieś 200km i nic nie ubyło...
Na razie nie dymi na niebiesko, a przy plusowej temperaturze nie widać wcale dymu.
Oglądałem go od spodu i ani jednej kropelki, ale za to pod pokrywą trochę się poci na uszczelce, na linii cewek na pokrywie jest trochę mokro
i ścieka do gniazda świecy. Zastanawiam się też czy gdzieś przy świecach uszczelka nie poszła.
Na początek zmienię olej, filtry i zobaczę czy dalej będzie brał, bo coś jakby mu się chwilowo odwidziało.

Dzięki za podpowiedzi co działać w temacie!
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2014, 19:27   

Jak uszczelka gniazd świec przepuszcza, to niestety ale czeka Cię ściąganie głowicy i demontaż rozrządu.
Tu jest trochę o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62059
 
 
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 07-03-2014, 15:56   

Zdjąłem dziś wszystkie fajkocewki i okazało się że dwie środkowe świece mają sucho, a przy dwóch zewnętrznych wygląda jakby naciekało z pod pokrywy zaworów i jest to bardzo delikatne, chciałem zrobić foto ale padł tel.

Na chwilę obecną wymienię olej i filtry, poobserwuję jeszcze ze 2 tygodnie czy coś innego się nie będzie działo.

Wyszoruje go płukanką Liqui Moly a olej wypróbuje Motula 8100 x-clean,
Kolega leje go do subaraków i bardzo chwali.
Zobaczę jeszcze czy Ceratec z L.M. coś da na wyciszenie.

[ Dodano: 07-03-2014, 16:32 ]
Jeszcze jedno, na stykach świec i fajkocewek zauważyłem żółto-zielony nalot.
Ma to jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?
Wymieniać świeczki na nówki?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.