| 
		Drążek stabilizatora | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Uwex  		  
		 
         The Hitman :-)
  
  
                  Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3275 Skąd: okolice W-wia Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 11:52   Drążek stabilizatora
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mój Lancer ma cieńszy drążek stabilizatora i nachodzą mnie myśli o wymianie drążka stabilizatora na ten sztywniejszy. 
 
Z pewnością byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach (choć nie jest źle, ale może być lepiej).
 
   I tutaj kilka pytań :
 
- czy taka wymiana jest możliwa bez problemów np. te same mocowania w tych samych miejscach ? (wiadomo gumy inne)
 
- czy w wersji ze sztywniejszym drążkiem tył też jest inny ?
 
- jeśli tył jest sztywniejszy, to czy wymiana tylko przodu zamiast poprawić prowadzenie go nie pogorszy ?
 
 
Jaki byłby koszt tej operacji jeszcze się nie interesowałem. Na razie robię rozeznanie, bo chyba jeszcze nikt tego nie robił na forum- przynajmniej nie przypominam sobie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?
 
 
I tak patrząc na ten rosyjski katalog części to chyba inny jest przedni i tylny?
 
 
Poproś kogoś od Intensa/Instyle żeby wlazł pod auto i zmierzył suwmiarką przedni i tylny... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mjsystem  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ... 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność? | 	  
 
Niekoniecznie. A nie działa przypadkiem podobnie jak rozpórka? Tylko usztywnia? Nie piszę, że wiem, ale:
 
 	  | Uwex napisał/a: | 	 		  |  byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach | 	  
 
No i właśnie rozpórka temu m.in. służy. Jeśli więc to ma być efektem działań to po co wymieniać drążki. A jeśli wymienisz drążki, to jakie będzie zachowanie auta do końca nie wiemy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....
 
 
A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu. 
 
 
Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach. 
 
 
Niech ktoś zmierzy i się wszystkiego dowiecie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mjsystem  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ... 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia.... 
 
 
A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu. | 	  
 
Dokładnie wiem,co to...
 
     	  | krzychu napisał/a: | 	 		  
 
Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.  | 	  
 
Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mjsystem napisał/a: | 	 		  
 
Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania    | 	  
 
 
Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mjsystem  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ... 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory.... | 	  
 
Akurat o amorach to nie wiedziałem...     Reszta to fakt.
 
Czyli coś tam było obliczone przy projektowaniu.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uwex  		  
		 
         The Hitman :-)
  
  
                  Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3275 Skąd: okolice W-wia Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 16:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeby uporządkować temat - mam zamontowaną rozpórkę - nie fabrycznie, ale jest to oryginalna (właśnie z wersji z dieslem). Z pewnością montaż rozpórki, jeśli miałby być montowany grubszy stabilizator, działał by na plus. Druga sprawa- nie chciałbym wchodzić w żadne tuningowe drążki - jeśli będę wymieniał, to na fabryczny (oczywiście tylko wtedy, gdy nie trzeba by robić żadnych przeróbek). Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę. Jeśli tutaj nie dowiem się konkretów, to spróbuję się dopytać w ASO. No i na końcu- widziałem używki przednich drążków z diesli (ceny b. przystępne), natomiast tylnych nie bardzo. Nie wiem czy ceny ASO będą do przyjęcia- a może tylne są wszystkie takie same ? I tak wracamy do pytania z  pierwszego postu .      
 
Napiszę, gdy się czegoś dowiem. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fargo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 2.0 GTS '08 CVT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 19:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie z tyłu jest drążek 21mm, wiem bo już gumy zmieniałem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 19:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Uwex napisał/a: | 	 		  | Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę.  | 	  
 
 
Bez przesady tylny powinien być na wyciągnięcie ręki, szczególnie w tym Lancerze, który na ziemi jakby na to nie patrzeć nie leży....
 
 
Z przednim gorzej ale jakby ktoś wymieniał koła na wiosnę czy coś to wystarczy zmierzyć... Zresztą jak się skręci kołami na maxa to może da się zmierzyć bez brudzenia rękawów? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uwex  		  
		 
         The Hitman :-)
  
  
                  Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3275 Skąd: okolice W-wia Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | fargo napisał/a: | 	 		  | z tyłu jest drążek 21mm | 	   - no ale Ty masz inny model Lancera, więc info nieprzydatne     
 
 
[ Dodano: 06-03-2014, 20:28 ]
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Z przednim gorzej  | 	  - akurat z przednim nie ma problemu- wiadomo, że jest grubszy- chodzi właśnie o tył. Zobaczymy, może ktoś będzie wiedział. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2014, 21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uwex, Czemu uznajesz info od fargo,  za mało przydatne.
 
Według http://japancars.ru zarówno tylny drążek MN101505, guma 4156A004 i obejma MR403646, mają te same numery katalogowe dla amerykańskiego sedana GTS co europejskiego Sportbacka w Intensie. Dla odmiany Sportback instyle ma inne gumy i drążek ale obejma jest ta sama.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 06:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Trik napisał/a: | 	 		  | Uwex, Czemu uznajesz info od fargo,  za mało przydatne. | 	  
 
 
Bo nie wiadomo czy odpowiada to temu grubszemu czy chudszemu....
 
 
Ale z tego mówisz wynika, że grubszy jest dopiero w Instyle, a nie w Intense? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uwex  		  
		 
         The Hitman :-)
  
  
                  Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3275 Skąd: okolice W-wia Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 08:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli jednak występują różnice w poszczególnych modelach - różne gumy, obejmy, drążki.
 
Żeby coś robić trzeba się dowiedzieć na 100 % co kupić (zamówić). Przy najbliższej okazji wstąpię do ASO i spróbuję rozkminić temat, bo wygląda na to, że może to nie być tylko kupno i wymiana samego drążka (a jego też trzeba dobrze dobrać ). | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2014, 22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Różnice występują. Z tego co znalazłem to jedynie obejma nie różni się symbolem.
 
W tym linku co podałem jak klikniesz w CENĘ elementu otwiera się drugie okienko, niestety nie zawsze, z cenami. Po kliknięciu w numer elementu pojawia się następna karta, na której jest przycisk kierujący do zestawienia modeli i wersji wyposażeniowych w jakich występuje dany element. I żeby dolać oliwy do ognia dodam że ten sam numer elementu występuje w OII 2.0 CVT w USA.     http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=010
 
Ponadto jest jeszcze w Dodgu, Jeepie, Chryslerze.    http://www.partswebsite.c...s/MN101505.html | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |