Problem auto gaśnie przed skrzyżowaniem co jest grane? |
Autor |
Wiadomość |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2007, 20:56 Problem auto gaśnie przed skrzyżowaniem co jest grane?
|
|
|
Ostatnio mam problem bo gaśnie przy ostrym hamowaniu jak założyłem gaz dzieje się czesto. Na beznynie działo się to sporadycznie, silnik zachowuje się tak że podczas hamowania zwalnia obroty nawet do 100/min potem powoli podnosi 500 i powoli normuje do 800. Nie wiem co jest grane mieszanka jest ok . Na beznzynie tez gasł i nie wiem czy to nie silniczek krokowy czy da się to naprawić obroty tez nie ma jak wyregulować. Proszę o odp. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-02-2007, 21:57
|
|
|
Silniczek można sprawdzić: przekręcasz kluczyk w stacyjce tak, żeby zapaliły się kontrolki i śmigiem biegiem lecisz do silnika słuchać, czy krokowy nie robi magicznego bzzz bzzzz w przeciągu ok. 10-15 sekund. Jeżeli nie "bzyknie", jest zepsuty. A jak "bzyknie", to teoretycznie jest sprawny. Ale dla pewności wykręć go, przeczyść i pomierz, jaki jest opór między kolejnymi uzwojeniami.
Jak to nic nie pomoże, to albo:
- masz brudną przepustnicę i źle wyregulowany TPS
- albo odłączałeś akumulator i źle przeprowadziłeś naukę wolnych obrotów
- albo masz nieszczelność w podcisnieniu idącym do serwa hamulca i zasysa sobie lewe powietrze. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-02-2007, 22:41
|
|
|
kamilek, w 4g63 DOHC z silniczkiem krokowym jest zupełnie inaczej
dziobak26, przyczyn może być kilka:
- rzeczony silniczek - sprawdź na początek uzwojenia czy są całe
- jak gaśnie na luzie podczas jazdy na gazie, to masz problem z tzw. dodmuchem - zubożaniem mieszanki przez lekkie nadciśnienie pod maską spowodowane ruchem auta
Na obie sugestie masz wiele odpowiedzi i wskazówek na forum jak sobie z nimi poradzić |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2007, 23:14
|
|
|
dziobak26 Ja miałem dokładnie takie objawy jak Ty na początku później i na bęzynie zaczynały się jazdy i okazało się że to wina silniczka krokowego (upalona jedna cewka) od czasu naprawy (jakieś cztery miechy) nie zgasł ani razu |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2007, 00:16
|
|
|
Jesli masz Bum-klapke to jest szansa ze jak hamujesz to sila bezwladnosci zamyka klapke jak i dolot powierza i czasem silniczek krokowy nie zdazy zainterweniowac.Ja tak mnialem i troche podgialem klapke zeby nawet calkowicie zamknieta pozostawiala pewien przelot.OPd tamtej pory juz mi nie gasl.Musisz tez dokladnie ustawic klapke,tak aby oś jej obroty byla dokladnie poziomo,moja w kazdej innej pozycji sie zacinala.Powodzenia i pozdrawiam!
Powiedzcie mi proszę jak mam "nauczyć " mój samochód wolnych obrotów, bo czasem mi wchodzi 1400,czasem 650 ale przyznam sie ze krecilem dość sporo (mea culpa) Błędów mi nie mruga kable i świece nówki NGK Tps ma 0,5V itd.Tylko nie wiem jak dokladnie w tym silniku mam go zaprogramowac. |
|
|
|
 |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2007, 19:36
|
|
|
Silnik tak zachowuję się jak złapie temperatuę więc myślę że to może być wina podciśnienia. Kolega przebada zobaczymy, gdyby to miałabyć wina silniczka krokowego to na zimnym silniku autko by też gasło także sam nie wiem co jest nie tak.
[ Dodano: 28-02-2007, 19:39 ]
Aha i autko nie gaśnie na luzie w czasie jazdy tylko jak silnik złapie temperaturę i przychamuję ostro te wtedy silnik zgaśnie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2007, 21:21
|
|
|
ale na zimnym masz jeszcze dodatkowy bypas, wiec moze nie gasnac
natomiast stawiam posluchaj rady Bartka odnosnie wdmuchiwania powietrza sila a nie tylko ssaniem cylindrow |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2007, 23:55
|
|
|
Ale silnik gaśnie tylko przy hamowaniu wiec dodmuchy nie sa raczej przyczyna,ponad to w 1g ciezko wytworzyć dodmuch poniewaz wlot jest schowany za prawym swiatlem.Nadal stawiam na tę klapke,bardzo jej nie lubie |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2007, 00:04
|
|
|
a ja stawiam na krokowca jednak ja mam bum-klapkę i nic mi nie gaśnie i brak problemów z obrotami mitutoyo, z tą bum-klapką masz taką fobie jak ja z silniczkiem he hhe eh |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-03-2007, 10:04
|
|
|
postawiłbym na teorię mitutoyo o bum klapce gdyż jest to częsta przypadłość (zawias na której chodzi bum klapka po prostu lubi się przycinać i przy słabym "strumieniu" gazu nie podnosi się przytykając przepływ); jednak dziobak twierdzi iż "na beznzynie tez gasł" co bardziej wskazuje na niedomaganie silnika krokowego niż na bum klapke.[/b] |
|
|
|
 |
|