Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wzrasta temp. na wskaźniku
Autor Wiadomość
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 14:36   [Cari 1.6] Wzrasta temp. na wskaźniku

Witam wszystkich.
Mam mianowicie problem z carismom 1.6 90KM 1997r. Zauważyłem ostatnio że mi wzrasta temp. na wskaźniku stojąc w korku i jadąc szybko na autostradzie. Zimom temp stała w połowie albo przed połową. Wczoraj zrobiłem mały test, jak temp przekroczy leciutko połowę puszcza termostat. Grzałem dalej silnik obrotami 2tys żeby sprawdzić kiedy mi załączy się wentylator. Dopiero 2 kwadraciki przed czerwonym załączył się wentylator. Czy to normalny objaw. Bo chyba nie bardzo, żebym nie uszkodził silnika. Z góry dziękuje za poradę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-03-2014, 14:58   

Trzeba sprawdzic czy czujnik temperatury dobrze odczytuje temperature, oraz czy chłodnica nie jest zamulona (po otwarciu termostatu cała powierzchnia radiatora powinna mieć jednakowa temperaturę), chyba, że termosat za późno puszcza duży obieg
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 15:40   

Chłodnica była wymieniana na nową przez osobę od której kupiłem auto jakieś 1,5 roku temu. Jak wcześniej pisałem to w zimie nic się nie działo ostatnio dwa dni temu jak zrobiło się ciepło. Termostat otwiera jak tylko minie delikatnie połowę i później już stoi chwilę. Później wzrasta aż przed czerwonym włączy się wentylator i spada później.
 
 
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 15-03-2014, 17:03   

Dolewałeś może płynu do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego? Jeżeli tak, to możliwe, ze będzie zapowietrzony układ, bo objawy jak najbardziej na to wskazują.
 
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 17:09   

dolewałem miesiąc temu. Jak gość mi założył inst. gazową, bo było prawie zero w zbiorniczku. Ale do tej pory powinien się odpowietrzyć. Jaki mi się zagrzał silnik to automatycznie się w zbiorniku podniosło, a na zimnym opadło. Tylko jak dolałem do zbiornika to tak się utrzymuje od tamtego momentu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2014, 17:34   

Ale dolewałeś do chłodnicy czy do zbiorniczka? Powinieneś oczywiście dolać do chłodnicy. Może przy montażu reduktora LPG gazownik niewystarczająco dokręcił opaski na wężach wodnych i płyn delikatnie ucieka kiedy w układzie chłodzenia wzrośnie ciśnienie. Może też termostat za słabo się otwiera co stało się bardziej odczuwalne jak zrobiło się cieplej.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 15-03-2014, 17:59   

zanim zaczniesz cokolwiek naprawiac i placic mechanikom - koniecznie najpierw wymien korek, nawet jesli wyglada ok (uszkodzenia niekoniecznie widac, a cisnienia otwarcia nie zmierzysz zbyt latwo)
koszt to 20zl
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 18:10   

Układ musiał się odpowietrzyć bo jak oddałem auto do gazownika był pełny stan zbiorniczka. Natomiast później zauważyłem na drugi dzień że jest go bardzo mało więc dolałem do zbiornika, to znaczy że korek działa ok jak pociągnął wszystko z zbiornika. Sprawdzałem teraz i stan był przed rozgrzaniem koło max, a po rozgrzaniu się zwiększyło z zbiorniczku. Ruszałem też wężem i powietrze się nie pokazuje w chłodnicy. Termostat też otwiera się tak jak już pisałem tak samo. Tylko ten wentylator się tak późno załącza. Wycieków też nie widzę wszędzie sucho jest. Sam już nie wiem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2014, 19:39   

Może jest coś nie tak z jednym z czujników temperatury, albo ten od zegara zawyża wskazanie albo ten od komputera podaje za niską temperaturę przez co sterownik za późno załącza wentylator.
Dobrze by było podłączyć się Evoscanem i sprawdzić jaką temperaturę wskazuje czujnik od ECU.
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 19:49   

Masz rację, podłączę się pod kompa i zobaczę co pokazuje. Może faktycznie on zaniża i podaje złe informację do ECU. Jak sprawdzę to dam znać. Dzięki za tą informację.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2014, 20:06   

Nie ma za co, oby to pomogło :)
Ja jak kupiłem swoją Carismę, to miałem podobne problemy, podejrzewając termostat wymieniłem na taki sam i oczywiście problem nie zniknął, następna była chłodnica i dalej bez efektów dopiero na forum doradzono mi, że to może być inny termostat i faktycznie wymiana na właściwy rozwiązała problem. Jak się okazało, poprzedni właściciel z jakichś przyczyn wymienił termostat na inny o odrobinę wyższej temperaturze otwarcia. Ale jeśli nie wymieniałeś termostatu, to raczej problem jest gdzie indziej.
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 20:21   

No właśnie, termostat otwiera się jak tylko delikatnie za połową jest wskazówka. Tylko wentylator się włącza się za późno. Zobaczę co mi pokaże komp. Najwyżej od colta podmienię części, myślę że będą takie same.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2014, 20:33   

U mnie wiatrak włączał się wtedy przy około 105 stopniach kiedy wskazówka na wskaźniku było około 2mm przed czerwonym polem i zbijał temperaturę chyba do dziewięćdziesięciu kilku ale teraz dokładnie nie pamiętam bo było to około 2 lata temu. Ludzie na forum pisali też o dwóch biegach wentylatora, że podobno pierwszy powinien włączać się przy niższej temperaturze wa wyższy przy około 105 jak było u mnie i że często jest problem z tym pierwszym albo z powodu wypalonego styku w przekaźniku albo z powodu wypalonych pinów w gnieździe przekaźnika ale osobiście u siebie tego nie sprawdzałem, bo po zmianie termostatu temperatura nie wzrastała.
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 15-03-2014, 20:51   

Ja przekaźnik podmieniałem i nic to nie dało dalej włącza się tak jak napisał kolega plecho1. Tylko dziwne że auto zakupiłem w listopadzie i nic się nie działo. Tylko teraz jak się zrobiło ciepło i miesiąc temu założyłem gaz. Problem zaczął się 2 dni temu. Dziwne muszę sprawdzić ten czujnik do ecu i zobaczę. A drugi bieg w wiatraku to nie wiem jak działa jak tylko jest, bo tam idą tylko 2 kable.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-03-2014, 21:10   

na forum wyczytalem ze w cari sa dwa czujniki jeden daje temperature do ecu a drugi na wskaznik. u mnie wentylatory wlaczaja sie w 3/4 skali a nawet pozniej. pisali tez na forum ze w cari pozno wlacza sie wentylator.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.