Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia automatyczna V6 swap
Autor Wiadomość
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 07-03-2014, 18:15   Skrzynia automatyczna V6 swap

Witam. Pytanie to zorientowanych padnie za chwile... Posiadam Galanta 2,5 v6 w tiptronicu F4A42 i skrzynia posypała się już na dobre.. jeczala na 1 jeczala, pozniej padl wsteczny a teraz jest na dębowo.. ale nie o tym :) Pytanie brzmi czy majac tiptronica jak wrzuce skrzynke tez F4A ale tiptronica tam nie było to czy u mnie bedzie działał? Czy do sterowania tiptronic słuzy tylko rozbudowana dzwignia zmiany biegow czy jeszcze jakies sterowanie wewnatrz skrzyni? Jezeli sterowanie to co by trzeba bylo przelozyc? temat dosyc pilny, dzieki z gory.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 07-03-2014, 18:40   

Raczej nie - do zmiany komputer, wiązka elektryczna, lewarek i zegary ale to już nie jest konieczne bo zegary od tiptronik będą działać ze zwykłym automatem. Pytanie tylko dlaczego chcesz zmieniać tiptronica na zwykłą? Ja mam zwykłą i chętnie bym na tipa zamienił ale tak samo w moim przypadku do zmiany skrzyni dochodzi jeszcze elektryka i elektronika więc się mi nie opłaca.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 08-03-2014, 01:16   

Wszystkie kostki itp w obu skrzyniach są takie same. Zwykly chce wsadzić bo mam taka skrzynie w idealnym stanie tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-03-2014, 14:11   

perkuss napisał/a:
tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal


Nie zadziała. To wbrew pozorom inne skrzynie.
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 14-03-2014, 21:10   

u mnie nie było problemu, także ja bym wkładał....
mało tego jak ktoś ma bez i chce tip zaden problem, przekłada wajche pare kabelków i kompa(w niektórych przypadkach nie trzeba) i lata z TIP, dzien roboty:)
pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-03-2014, 21:18   

różne skrzynie i różne kompy przede wszystkim
zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU)
skrzynia w środku ma tylko elektrozawory i tzw. płytę sterującą, gdzie olej płynie odpowiednio kanalikami - cała logika przełączania to komputer
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 14-03-2014, 22:54   

co to jest komputer wtrysku?? mam wrażenie ze nie wiesz o czym piszesz?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-03-2014, 23:53   

fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz :mrgreen:
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp :wink:
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 15-03-2014, 09:40   

ehhh, ty tez widzę teoretyzujesz,gdybyś wiedział to tez byś uważał za masło maślane co napisał "krzyzak".
fakty:
Każdy galant automat czy tip czy nie tip ma ECU i TCU oddzielne.
w każdym przypadku razem się komunikują i nie ma znaczenia czy Tip czy nie TIP!
TCU można zamieniać/przewszelować według potrzeb.
np przerabiałem przypadek gdzie:
zwykły automat, wleciała skrzynia TIP 4x4 (4 biegowa)sterowana standardowym TCU bez tip, zesrała się to wleciała skrzynia 5 biegów 4x4 z VR4 i pracuje na kompie od poprzedniej skrzyni czterobiegowej z tipem ale przewleszowanym sofcie.


Także uważam ze nie jest problemem zrobić TIP na zwykłym automacie a pisanie ze "zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU) " wynika z niewiedzy/teoretyzowania.




mkm napisał/a:
fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz :mrgreen:
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp :wink:
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 17-03-2014, 17:09   

co sie okazało: mam skrzynie f4a42D czyli carisma colt itd. Zauwazylem ze roznicowka ma mniejsze otwory na połoski wiec troche bedzie trzeba posiedziec bo do tego kolo zebate wałka pośredniego tez jest mniejsze wiec calosc trzeba przelozyc. Reasumujac fiole1, myslisz ze ruszy to na moim sterowniku jak dotad na poprzedniej skrzyni rabotało? Zaznaczam ze te skrzynie z carismy rowniez byly w tip jak jest wersja NT. W sumie i tak wrzuce bo nie mam innej :)

[ Dodano: 17-03-2014, 17:12 ]
mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ? :) mozna nazwac komputer sond lambda albo sterownik evap itd ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-03-2014, 17:20   

perkuss napisał/a:
mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ?


ECU = engine control unit. Czyli ogólnie sterownik silnika.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-03-2014, 17:30   

Krzyzak, nie masz racji - skrzynie mechanicznie są niemal identyczne, różnica jest głównie w elektronice sterującej (oddzielna puszka tu i tu) oraz w manetce i "pokazywaczu" biegów na desce.

Nie zaryzykowałem dotąd podłożenia zwykłego automatu pod elektronikę tipa, ale jakby się napatoczył ktoś na taką przeróbkę, pewnie bym na to poszedł ryzykując olej i robotę przy wymianie skrzyni.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
perkuss 
Nowy Forumowicz
perkuss

Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Łapy
Wysłany: 17-03-2014, 18:14   

Roznicowka i posrednie przelozone, skrzynka scisnieta. Jutro dam Wam znać jak wyszło założenie zwykłej skrzyni z carsimy GDI z konwerterem do V6 :) i czy tip zatrybi.. oby ;p

[ Dodano: 17-03-2014, 18:17 ]
Bartek, Fakt wszystkie skrzynie F4A są praktycznie idento, roznia sie czasem tym ze maja jeden filtr, mocowaniem konwertera ( jeden ma wieniec na stale, inny oddzielnie ) no i mechanizmem roznicowym bo gdi ma ciensze polosie od v6 czy 2,4. Sterowanie czyli elektrozawory, cała płyta, pinout jest identyczny w kazdej, wiem bo moja skrzynia przezyla juz przekladki obudow z sonaty gdy roznicowka wyszla bokiem, teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-03-2014, 21:34   

Cytat:
, teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt :D

Bez ryzyka nie ma zabawy..:)
a TCU - Transmission Control Unit najczesciej strownik skrzyni który komunikuje się z ECU..:) i wykonuje rozkazy typu... zmien bieg.. to zmienia:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-03-2014, 21:40   

Bartek napisał/a:
Krzyzak, nie masz racji
Muszę się przyznać do pomyłki - kwestia TCU i ECU dotyczy silnika 2.0 a nie V6. W 2.0 TCU w skrzyniach TIP jest wbudowane w ECU. W V6 nadal są osobne. Oprogramowanie jest inne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.