Skrzynia automatyczna V6 swap |
Autor |
Wiadomość |
perkuss
Nowy Forumowicz perkuss
Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 07-03-2014, 18:15 Skrzynia automatyczna V6 swap
|
|
|
Witam. Pytanie to zorientowanych padnie za chwile... Posiadam Galanta 2,5 v6 w tiptronicu F4A42 i skrzynia posypała się już na dobre.. jeczala na 1 jeczala, pozniej padl wsteczny a teraz jest na dębowo.. ale nie o tym Pytanie brzmi czy majac tiptronica jak wrzuce skrzynke tez F4A ale tiptronica tam nie było to czy u mnie bedzie działał? Czy do sterowania tiptronic słuzy tylko rozbudowana dzwignia zmiany biegow czy jeszcze jakies sterowanie wewnatrz skrzyni? Jezeli sterowanie to co by trzeba bylo przelozyc? temat dosyc pilny, dzieki z gory. |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 07-03-2014, 18:40
|
|
|
Raczej nie - do zmiany komputer, wiązka elektryczna, lewarek i zegary ale to już nie jest konieczne bo zegary od tiptronik będą działać ze zwykłym automatem. Pytanie tylko dlaczego chcesz zmieniać tiptronica na zwykłą? Ja mam zwykłą i chętnie bym na tipa zamienił ale tak samo w moim przypadku do zmiany skrzyni dochodzi jeszcze elektryka i elektronika więc się mi nie opłaca. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
perkuss
Nowy Forumowicz perkuss
Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 08-03-2014, 01:16
|
|
|
Wszystkie kostki itp w obu skrzyniach są takie same. Zwykly chce wsadzić bo mam taka skrzynie w idealnym stanie tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-03-2014, 14:11
|
|
|
perkuss napisał/a: | tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal |
Nie zadziała. To wbrew pozorom inne skrzynie. |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 14-03-2014, 21:10
|
|
|
u mnie nie było problemu, także ja bym wkładał....
mało tego jak ktoś ma bez i chce tip zaden problem, przekłada wajche pare kabelków i kompa(w niektórych przypadkach nie trzeba) i lata z TIP, dzien roboty:)
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2014, 21:18
|
|
|
różne skrzynie i różne kompy przede wszystkim
zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU)
skrzynia w środku ma tylko elektrozawory i tzw. płytę sterującą, gdzie olej płynie odpowiednio kanalikami - cała logika przełączania to komputer |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 14-03-2014, 22:54
|
|
|
co to jest komputer wtrysku?? mam wrażenie ze nie wiesz o czym piszesz? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 14-03-2014, 23:53
|
|
|
fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 15-03-2014, 09:40
|
|
|
ehhh, ty tez widzę teoretyzujesz,gdybyś wiedział to tez byś uważał za masło maślane co napisał "krzyzak".
fakty:
Każdy galant automat czy tip czy nie tip ma ECU i TCU oddzielne.
w każdym przypadku razem się komunikują i nie ma znaczenia czy Tip czy nie TIP!
TCU można zamieniać/przewszelować według potrzeb.
np przerabiałem przypadek gdzie:
zwykły automat, wleciała skrzynia TIP 4x4 (4 biegowa)sterowana standardowym TCU bez tip, zesrała się to wleciała skrzynia 5 biegów 4x4 z VR4 i pracuje na kompie od poprzedniej skrzyni czterobiegowej z tipem ale przewleszowanym sofcie.
Także uważam ze nie jest problemem zrobić TIP na zwykłym automacie a pisanie ze "zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU) " wynika z niewiedzy/teoretyzowania.
mkm napisał/a: | fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp |
|
|
|
|
 |
perkuss
Nowy Forumowicz perkuss
Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 17-03-2014, 17:09
|
|
|
co sie okazało: mam skrzynie f4a42D czyli carisma colt itd. Zauwazylem ze roznicowka ma mniejsze otwory na połoski wiec troche bedzie trzeba posiedziec bo do tego kolo zebate wałka pośredniego tez jest mniejsze wiec calosc trzeba przelozyc. Reasumujac fiole1, myslisz ze ruszy to na moim sterowniku jak dotad na poprzedniej skrzyni rabotało? Zaznaczam ze te skrzynie z carismy rowniez byly w tip jak jest wersja NT. W sumie i tak wrzuce bo nie mam innej
[ Dodano: 17-03-2014, 17:12 ]
mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ? mozna nazwac komputer sond lambda albo sterownik evap itd |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-03-2014, 17:20
|
|
|
perkuss napisał/a: | mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ? |
ECU = engine control unit. Czyli ogólnie sterownik silnika. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-03-2014, 17:30
|
|
|
Krzyzak, nie masz racji - skrzynie mechanicznie są niemal identyczne, różnica jest głównie w elektronice sterującej (oddzielna puszka tu i tu) oraz w manetce i "pokazywaczu" biegów na desce.
Nie zaryzykowałem dotąd podłożenia zwykłego automatu pod elektronikę tipa, ale jakby się napatoczył ktoś na taką przeróbkę, pewnie bym na to poszedł ryzykując olej i robotę przy wymianie skrzyni. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
perkuss
Nowy Forumowicz perkuss
Auto: Galant 2,5 V6``
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 17-03-2014, 18:14
|
|
|
Roznicowka i posrednie przelozone, skrzynka scisnieta. Jutro dam Wam znać jak wyszło założenie zwykłej skrzyni z carsimy GDI z konwerterem do V6 i czy tip zatrybi.. oby ;p
[ Dodano: 17-03-2014, 18:17 ]
Bartek, Fakt wszystkie skrzynie F4A są praktycznie idento, roznia sie czasem tym ze maja jeden filtr, mocowaniem konwertera ( jeden ma wieniec na stale, inny oddzielnie ) no i mechanizmem roznicowym bo gdi ma ciensze polosie od v6 czy 2,4. Sterowanie czyli elektrozawory, cała płyta, pinout jest identyczny w kazdej, wiem bo moja skrzynia przezyla juz przekladki obudow z sonaty gdy roznicowka wyszla bokiem, teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-03-2014, 21:34
|
|
|
Cytat: | , teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt |
Bez ryzyka nie ma zabawy..:)
a TCU - Transmission Control Unit najczesciej strownik skrzyni który komunikuje się z ECU..:) i wykonuje rozkazy typu... zmien bieg.. to zmienia:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2014, 21:40
|
|
|
Bartek napisał/a: | Krzyzak, nie masz racji | Muszę się przyznać do pomyłki - kwestia TCU i ECU dotyczy silnika 2.0 a nie V6. W 2.0 TCU w skrzyniach TIP jest wbudowane w ECU. W V6 nadal są osobne. Oprogramowanie jest inne. |
|
|
|
 |
|