[Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc |
Autor |
Wiadomość |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-03-2014, 17:32 [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma II - Traci moc
|
|
|
Witam. Mam ostatnio problem z moją Carismą. Albowiem traci mocy przy wyprzedzaniu. Przy dłuższej jeździe wyświetla się błąd P0170. I prze dłuższym postoju gaśnie. Diagnoza wykazała, że jest bardzo niskie ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia, gdzieś 0,5 bar przy 750 obrotach, a według niego powinno być 5 bar. Diagnosta polecił wymienić czujnik paliwa, ale to nic nie dało, więc zalecił wymianę filterków w pompie. Tylko, że nie wiem gdzie one są. Więc miałbym prośbę mógłby ktoś przysłać mi ile jest tych filterków i schemat pompy bezpośredniego wtrysku i gdzie jaki filterek jest położony. Numer mojej pompy to (MD369885). Acha i z obrotami jest problem maksymalnie obroty w chodzą na 4 tyś i więcej nie chcą, jakby blokada była. Przepustnica jest czysta. Jakby ktoś miał inne pomysły co z tą pompą to bardzo proszę o radę.
Dziękuje za odpowiedzi.
PS: Mam jeszcze 2 pytania z zupełnie innej beczki.
1. Gdzie w moje Cariśmie 2001 po liftingu GDI jest drugie złącze diagnostyczne EOBD, bo gdzie OBD to wiem.
2. Podczas zapalania samochodu chyba powinny palić się dwie diody TCL, a pali się jedna z lewej.
Kod: | http://speedy.sh/xs7Xq/Bez-tytulu.png |
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 19:51
|
|
|
Tu masz temat o pompie i ciśnieniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
W Carismie jest tylko jedno złącze a typ złącza zależy tylko od rocznika. Jeśli Twoje auto na pewno jest z 2001r. a nie jest to data pierwszej rejestracji, to powinieneś mieć EOBD.
A jakiego koloru masz znaczek na masce, czerwony czy srebrny? Jeśli srebrny, to powinno być EOBD. |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:17
|
|
|
Czerwony znaczek. Co do pompy czujnik wymieniałem, ale nadal to samo ciśnienie. Mogą to być te filterki ?? Bo jeśli tak to nie wiem gdzie one są, a mógłbym wymienić. Acha i czy to niskie ciśnienie może wpływać na tą blokadę obrotów ?
PS:Wie ktoś coś, o tych lampkach tcl'u ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:34
|
|
|
Jeśli jest niskie - niewystarczalne ciśnienie, to auto może nie osiągać pełnej mocy.
Czerwony znaczek oznacza, że masz auto po pierwszym lifcie i raczej nie ma EOBD a raczej ma JOBD. W tym przypadku błędy nożna wymrughać za pomocą tego sposobu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 oraz można dokonać głębszej diagnostyki za pomocą kabla VAG KKL i programu Evoscan co jest tutaj opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Problemy z ciśnieniem mogą być tez spowodowane przez niewłaściwie działający regulator ciśnienia lub przez uszkodzoną pompę niskiego ciśnienia w baku lub przez zapchany filtr który tez jest w baku lub przez to co powiedział mechanik. W temacie o pompie i pomiarze ciśnienia powinno być opisane jak wymienić filterki w pompie i ogólnie o problemach z ciśnieniem. |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:45
|
|
|
Właśnie myślałem o interfejsie diagnostycznym. Kolega pożyczył mi kabel ELM 327, ale w scan master bardzo mało danych pokazywał, nawet ciśnienia nie pokazywał, a z evoscanem nie chciał się połączyć. To ten kabel vag na pewno pokaże ciśnienie i połączy się z evoscanem ?
Acha czy w evoscan mogę diagnozować tcl i abs ??
Acha oglądałem jeszcze kabel http://allegro.pl/elm-327...4025797957.html tym też mogę odczytać ciśnienie, czy najlepiej kabel vag kupić ??
Zależy mi na diagnozie tcl bo ta lampka mnie martwi bo ta druga dioda musi pokazywać błędy tcl. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:49
|
|
|
Poczytaj temat który podałem, tam znajdziesz wszystko o diagnostyce tego silnika. Elmem 327 niestety ale tego auta z tego rocznika nie podłączysz. Jeśli było by po drugim lifcie, to wtedy tak ale nie wiem, czy dało by się tyle odczytać co za pomocą Vaga i Evoscana. Tym kablem i Evoscanem połączysz się tylko z silnikiem. |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:03
|
|
|
Właśnie elmem 327 od kolegi się podłączyłem ale mało danych. a evo scan to w ogóle pisało tylko openport 1.3 not connected i, że nieobsługiwane. Wtyczka obd II jest pod nogami miejsca pasażera i wygląda tak: Kod: | http://speedy.sh/7rCUt/DSC-1358.jpg |
Na stronie evo scan jakieś kable open port 1.3 do kupienia też są. Teraz lepiej to czy kabel vag ?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:30
|
|
|
Kabel VAG KKL to jest openport 1.3 i działa ok. Jeśli Elmem sie połączyłeś, to raczej w kablu VAG nie będzie trzeba robić zworki. Taki VAG kosztuje z 40zł z przesyłką a namiary na sprzedawców znajdziesz w temacie o Evoscanie. Ważne aby kabel był na czipie FTDI tak jak jest opisane w temacie. Jakoś źle wklejasz linki do fotek bo nie można ich otworzyć. Złącze jest albo po stronie pasażera albo po stronie kierowcy w sumie nie wiadomo dlaczego jest albo po jednej albo po drugiej stronie ale na pewno to to które opisujesz. |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:43
|
|
|
Tak jak pisałem, połączysz się kablem VAG KKL i programem Evoscan. A jakie daje możliwości jest opisane w tym temacie. Warto poczytać od początki bo na pierwszych stronach jest opisane jak wszystko zainstalować i skonfigurować by działało poprawnie. |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:52
|
|
|
Dzięki za wszystkie informacje |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:58
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
carismaII
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Słupsk
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2014, 06:44
|
|
|
Jak sprzedawca nic nie kręci, to chyba tak. W temacie o Evoscanie polecali sprzedawce PMfactory. Najlepiej tam zapytaj to może wypowie się ktoś kto teraz coś takiego kupował. |
|
|
|
 |
|